جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۵ رکورد بزرگ رونالدو در تاریخ فوتبال

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 775376
ستاره پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس در دوران حرفه‌ای خود رکورد‌ها و افتخارات بسیار زیادی را به نام خود ثبت کرده است.
۵ رکورد بزرگ رونالدو در تاریخ فوتبال
به گزارش جهان نيوز، کریستیانو رونالدو یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و با درخشش در مستطیل سبز تاکنون به افتخارات زیادی دست یافته است. 

فوق ستاره پرتغالی تاکنون رکورد‌های زیادی را شکسته و هنوز هم به این کار ادامه می‌دهد. رونالدو در تمام باشگاه‌هایی که در آن حضور داشته، تاثیرگذار بوده است و بازگشت او به منچستریونایتد با استقبال فوق العاده هواداران این تیم رو به رو شده است.

با توجه به این مقدمه، در این گزارش قصد داریم ۵ رکورد مهم و جهانی کریستیانو رونالدو که در گینس ثبت شده است را بررسی کنیم.

۱- بهترین گلزن فوتبال ملی مردان
گلزنی کریستیانو رونالدو در بازی مقابل جمهوری ایرلند او را تبدیل به بهترین گلزن بین المللی فوتبال مردان کرد.

رونالدو برای رسیدن به این افتخار از رکورد ۱۰۹ گل زده علی دایی عبور کرد. رونالدو در حال حاضر ۱۱۱ گل در ۱۸۰ بازی برای تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده است و به نظر نمی‌رسد که این رکورد به این زودی‌ها شکسته شود.

تناسب اندام و عمر حرفه‌ای زیادی این بازیکن مورد تحسین همگان واقع شده و این بازیکن ۳۶ ساله به خوبی از خودش مراقبت می‌کند. به نظر می‌رسد مهاجم پرتغالی بدون هیچ افتی، در سال‌های پیش رو تعداد گل‌های ملی خود را افزایش دهد.  
 

۲- بیشترین گل زده در طول یک فصل رقابت باشگاهی اروپا
دوران حضور کریستیانو رونالدو در رئال مادرید واقعا دیدنی بود و او با درخشش کم نظیرش در سانتیاگو برنابئو توانست رکورد‌های زیادی را به نام خودش ثبت کند. 

رونالدو که بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید است، در فصل ۱۴-۲۰۱۳ رکورد دیگری را به نام خود ثبت کرد. او در آن فصل در ۱۱ بازی خود در لیگ قهرمانان ۱۷ گل به ثمر رساند و بدین ترتیب به بازیکنی تبدیل شد که بیشترین گل را در رقابت‌های باشگاهی اروپا در یک فصل به ثمر رسانده است.

نمایش‌های خیره کننده او بی نتیجه نبود و در آن فصل رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.  
 

۳- پربیننده‌ترین صفحه اجتماعی برای یک ورزشکار مرد
کریستیانو رونالدو یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران جهان است و شهرت او فراتر از یک فوتبالیست است. 

رونالدو در رسانه‌های اجتماعی حضور فعالی دارد و جزو افرادی به شمار می‌رود که بیشترین دنبال کننده را در صفحات مجازی دارد. این بازیکن ۳۶ ساله از طریق صفحات اجتماعی قرارداد‌های زیادی بسته و  مبالغ چشمگیری به دست آورده است. 

صفحه رونالدو در ویکی پدیا هم از هجوم علاقه‌مندان او بی بهره نبوده است و رکورد پربیننده‌ترین صفحه ویکی پدیا در میان ورزشکاران مرد مربوط به صفحه او است. 


۴- گلزنی در ۱۱ بازی پیاپی لیگ قهرمانان اروپا
کریستیانو رونالدو یکی از باهوش‌ترین و توانمند‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و نبوغی که دارد به او کمک کرده تا در طول دوران حرفه‌ای اش افتخارات فردی و تیمی بسیاری را به دست بیاورد. 

بازیکن کنونی منچستر یونایتد تنها بازیکنی است که در ۱۱ بازی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا موفق شده گلزنی کند. رونالدو در طول دوران حضورش در رئال مادرید به این موفقیت دست یافت و کهکشانی‌ها بدون شک در آن سال بهترین تیم جهان را داشتند.

رونالدو به رئال مادرید کمک کرد تا ۳ قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. این ۳ قهرمانی نشان داد که رونالدو تا چه اندازه می‌تواند تفاوت ایجاد کند.


۵- مُسن‌ترین بازیکنی که در جام جهانی هت تریک کرده است
کریستیانو رونالدو به عنوان ستاره بی، چون و چرای فوتبال دنیا، کیفیت بالای خود را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باز هم نشان داد. 

رونالدو در جریان تساوی ۳ بر ۳ تیم ملی کشورش مقابل اسپانیا، در حالی که ۳۳ سال داشت موفق شد هت تریک کند. رونالدو یکی از گل‌های خود در آن دیدار را از روی ضربه ایستگاهی و به زیبایی به ثمر رساند. 

رونالدو هنوز کیفیت خود را از دست نداده است. این بازیکن ۳۶ ساله در کنار پاتریک شیک، مهاجم جمهوری چک بهترین گلزن یورو ۲۰۲۰ شد و هت تریک دیگر او در جام جهانی ۲۰۲۲ را نمی‌توان از نظر دور داشت.

مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *