پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آغاز واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده

سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 775325
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از واکسیناسیون دانشجویان خبر داد.
آغاز واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، حسینعلی شهریاری با اظهار بی‌اطلاعی از رمدسیویر‌های فاسد ترخیص شده از گمرک، درباره وضعیت واکسیناسیون کشور اظهار داشت: هم واکسن سینوفارم و هم برکت رسیده است و در چند روزی که اعلام شده کسی به خاطر نبودن دوز دوم واکسن معطل نشده و به خوبی تزریق انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین مسئولان قول داده‌اند ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد شود و از هفته آینده قرار شده که واکسیناسیون دانشجویان نیز آغاز شود؛ چراکه می‌خواهند دانشگاه‌ها را بازگشایی کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت‌: تمام واکسن‌هایی که آمده و استفاده شده توسط سازمان غذا و دارو بررسی می‌شود و وقتی تاییدیه کامل را دریافت می‌کنند، وارد چرخه واکسیناسیون کشور می‌شود.

وی ادامه داد: تا روز شنبه گفتند که روزانه یک میلیون و ۲۷۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق می‌شود که بناست به دو میلیون دوز واکسن در روز برسد؛ در اقصی نقاط کشور واکسیناسیون در حال انجام است اینکه بگوییم هیچ اتفاقی نمی‌افتد دور از ذهن است، اما تمام تلاش‌شان این است که واکسیناسیون را درست انجام داده و سرعت آن را افزایش دهند و مشکلات حل شود.

شهریاری درباره آمار بالای مرگ میر‌های روزانه در کشور با بیان اینکه متاسفانه ممکن است این آمار بالای مرگ و میر‌ها تا هفته دیگر ادامه داشته باشد و این‌ها افرادی هستند که در آی‌سی‌یو (ICU)‌ها بستری هستند، تصریح کرد: بالغ بر هفت هزار نفر در سراسر کشور در آی‌سی‌یو بستری هستند که وضعیت خوبی ندارد و درصد زیادی از این افراد نیز جان خودشان را از دست می‌دهند؛ اما امیدوار هستیم که با کم شدن بیماران مثبت به تدریج و از دو تا سه هفته آینده مرگ و میر‌ها نیز به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم آنقدر واکسن به مردم زده شود که مبتلایان کاهش چشم‌گیری داشته باشند، اما تزریق واکسن نیز باعث نمی‌شود که پروتکل‌ها رعایت نشود، درباره نوع ۴۰ میلیون دوز واکسنی که بناست وارد شود، گفت: بیشتر این‌ها از نوع سینوفارم و آستارازنکا و بخشی نیز از نوع اسپوتنیک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *