پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۳

نشست غیرعلنی مجلس درباره اوضاع افغانستان/ اظهارات مهم سردار قاآنی در جلسه با نمایندگان

سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 775313
امپراتوری آمریکا امروز به یک شیر بی یال و دمی تبدیل شده که دندان‌هایش ریخته و پس از 20 سال مفتضحانه افغانستان را ترک کرده است و سعی دارد در این باره آدرس غلط به افکار عمومی بدهد.
نشست غیرعلنی مجلس درباره اوضاع افغانستان/ اظهارات مهم سردار قاآنی در جلسه با نمایندگان
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در نشست غیرعلنی امروز مجلس سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه با حضور در صحن گزارشی را در مورد وضعیت افغانستان ارائه کرد.

وی افزود: امپراتوری آمریکا امروز به یک شیر بی یال و دمی تبدیل شده که دندان‌هایش ریخته و پس از 20 سال مفتضحانه افغانستان را ترک کرده است و سعی دارد در این باره آدرس غلط به افکار عمومی بدهد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: طبق گزارش سردار قاآنی آمریکا در 20 سال گذشته روزانه 300 میلیون دلار در افغانستان هزینه کرده و سرجمع نزدیک به 2.5 تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: طبق گزارش فرمانده نیروی قدس سپاه، آمریکا در این 20 سال تلفات و کشته‌های زیادی داده و البته ده‌ها بار عروسی مردم افغانستان را به خاک و خون کشیده است.

شیعیان افغانستان برای ایران اهمیت زیادی دارند
همچنین احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در گفت‌وگو با مهر در تشریح نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس گفت: به گفته سردار قاآنی، کارشناسان سیاسی و نظامی شکست آمریکا در افغانستان را به مراتب مهمتر و پررنگ‌تر از شکست آمریکا در ویتنام تحلیل می‌کنند.
 
وی ادامه داد: فرمانده سپاه قدس معتقد بود این حادثه بعد از ۲۰ سال سرمایه‌گذاری آمریکا و حضور واشنگتن در افغانستان اتفاق افتاده است. حضور آمریکا در افغانستان ارتباطی با حادثه ۱۱ سپتامبر نداشته و آمریکا پس از ترور احمد شاه مسعود مصمم به حضور در افغانستان شده بود.
 
علیرضابیگی افزود: سردار قاآنی تأکید کرد جمهوری اسلامی با نگاهی مبتنی بر منافع ملی خود، تحولات افغانستان را رصد می‌کند و به سرنوشت افغانستان علاقه‌مند است به همین دلیل از ابتدای ورود شوروی به افغانستان به‌عنوان وظیفه دینی از مردم این کشور حمایت کرد.
 
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به گفته سردار قاآنی، آمریکا روزانه ۳۰۰ میلیون دلار در افغانستان هزینه کرده و بنا بر اعتراف رئیس‌جمهور این کشور، روزی ۱۸ نفر از سربازان بازگشته از افغانستان خودکشی می‌کنند.
 
وی اظهار داشت: سردار قاآنی تأکید کرد آنچه برای ما در افغانستان اهمیت دارد، این است که امنیت جمهوری اسلامی مخدوش نشود، نقشه آمریکا این است که ایران را با جهان اهل سنت درگیر کند بنابراین جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای عمل کند که امنیت ایران مخدوش نشده و آمریکا به اهداف خود دست نیابد.
 
علیرضابیگی تأکید کرد: به گفته فرمانده سپاه قدس، شیعیان افغانستان برای جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارند و ایران تلاش دارد حل موضوع افغانستان از طریق جنگ نباشد و همه اقوام افغانستان در اداره کشور سهیم باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فعلا که شیعیان دارند پرپر می شوند و شما هم کاری نمی توانید بکنید ،...
Iran, Islamic Republic of
اتباع افغان در ایران می گویند تمام دنیا در حق ما نامردی کردند ما از طالبان بیزاریم
Iran, Islamic Republic of
حداقل کمک نظامی نمی کنید ! کمک های بشر دوستانه بفرستید برای مردم پنجشیر، پروان، کاپیسا، تو جنگ تحمیلی بسیاری از افغان ها دوشادوش سپاه و بسیج با عراق جنگیدن و ده ها شهید ومجروح جهت دفاع از خاک ایران تقدیم کردند