پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

سجادی اعلام کرد؛ واگذاری استقلال و پرسپولیس تا دو ماه آینده/ ورود وزارت ورزش به قرارداد فوتبالیست‌ها

يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 775086
وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که تا دو ماه آینده بخشی از سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار خواهد شد.
واگذاری استقلال و پرسپولیس تا دو ماه آینده
به گزارش جهان نيوز، سید حمید سجادی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما با اشاره به برنامه‌های توسعه ای این وزارتخانه برای حوزه قهرمانی از بازی‌های آسیایی، حضور در رقابت‌‌های جهانی، انتخابی‌ها و المپیک به عنوان رویدادهای پیش روی این وزارتخانه یاد کرد.

وی زمان باقی مانده تا بازی‌های آسیایی را کمتر از یکسال اعلام کرد و گفت: برای حضور موفق در این رویداد مهم باید تجهیز و آماده شویم. از حدود یک سال آینده ثبت رکوردها برای برخی رشته‌های ورزشی به منظور کسب سهمیه ورودی المپیک آغاز می‌شود و رسیدگی به امور ورزش قهرمانی و نقایص این حوزه با یک الگو و روش جدید در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.

سجادی با تاکید بر اینکه ورزش کشور دیگر شرایط فعالیت جزیره‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: ورزش باید از روش ترکیبی استفاده کند و تمامی ظرفیت‌های ورزشی در بخش آموزش و پرورش، دانشگاهی، نیروهای مسلح، ورزش کارگری و... باید به بهترین شکل ترکیب شده و در راستای تحقق اهداف ورزش قهرمانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی نتایج کسب شده در پارالمپیک توکیو را مورد توجه قرار داد و گفت: کسب 24 مدال در رقابت‌های پارالمپیک کار بسیار بزرگی بود که توسط ورزشکاران ما رقم خورد. با وجود اینکه این کاروان از لحاظ تعدادی از دوره های قبل کمتر بود ولی توانستیم بیشترین مدال طلا را به دست آوریم.

وزیر ورزش و جوانان موفقیت‌های کسب شده و کسب رده دوازدهم در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان توسط ورزشکاران پارالمپیکی با وجود همه کاستی‌ها را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: خانواده پارالمپیکی ما روحیه جهادی دارند و بیشتر نفرات فدراسیون جانبازان و کمیته پارالمپیک را دلاورمردان جبهه و جنگ تشکیل داده‌اند.

وی با تاکید بر حفظ و ارتقای جایگاه ورزشکاران پارالمپیکی افزود: باید برای ملی پوشان جانباز و معلول کشور تجهیزات استاندارد تهیه‌ شود‌ و این مسئله یکی از ضرورت‌هاست که باید مدنظر قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان، پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به کاروان پارالمپیکی ایران را مورد توجه قرار داد و از آن به عنوان اقدامی بسیار ارزشمند، اثر گذار و روحیه بخش نام برد و گفت: مقام معظم رهبری با صدور این پیام یک لذت خاص را به جامعه ورزش بخشیدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقداماتی که برای خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شده، این نکته را مورد توجه قرار داد که در همه جای دنیا بیشتر باشگاه‌ها مردمی هستند و دولت کمتر دخالت می‌کند.

 سجادی عنوان کرد: از تیم قبلی وزارت ورزش و جوانان به ویژه دکتر سلطانی‌فر که شرایطی را فراهم کردند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس آماده واگذاری باشند تشکر می‌کنم. این تیم‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی آماده هستند. در حال حاضر فقط یک هماهنگی بین وزارت اقتصاد و وزارت ورزش باقی مانده که این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی با بیان اینکه شرایط لازم برای واگذاری فراهم شده و تا یکی دو ماه آینده بخشی از سهام این دو باشگاه به بازار بورس خواهد رفت اظهار داشت: بیشتر زحمات کشیده شده و امیدواریم در دولت مردمی با انجام واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هواداران را خوشحال کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بخشی از این سهام‌ها را می‌توان به مردم واگذار کرد، اظهار داشت: به ما پاس گل دادند و ما نیز باید گل بزنیم. رئیس جمهور نیز با این موضوع موافق است.

سجادی درخصوص تعیین تکلیف مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: صحبت استعفای مدیرعامل پرسپولیس را شنیده‌ام ولی فعلا تصمیم خاصی گرفته نشده است. درخصوص مدیرعامل استقلال هنوز نشستی نداشته‌ایم. باید بگویم به عنوان یار کمکی کنار دو باشگاه هستم و نقطه نظرات خود را منتقل می‌کنم و به هواداران دو باشگاه اطمینان می‌دهم که وظیفه ما حمایت از این دو باشگاه مردمی است.

وی با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس، از نمایندگان مردم در خانه ملت قدردانی کرد و افزود: همه نمایندگان مجلس دغدغه ورزشی ملی و منطقه‌ای را داشتند و جای خوشحالی است که اینقدر به موضوع ورزش اهتمام می‌ورزند.

سجادی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین رویکردهای ما در وزارت ورزش و جوانان بحث عدالت محوری است. تلاش می‌کنیم برای تمامی رشته ‌ا بستر مناسب برای رشد و توسعه را مهیا کنیم چرا که حق مردم کشور ما این است که به ورزش دسترسی داشته باشند.

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای تغییر اساسنامه فدراسیون‌ها بیان کرد: یکی از اقدامات تیم قبلی وزارت ورزش و جوانان تدوین اساسنامه بود که منتظر تصویب آن هستیم. در اساسنامه جدید نقش دولت کمتر شده و در رای‌گیری فدراسیون ها نقش افراد تاثیرگذار ورزشی بیشتر شده است. به این ترتیب باید مجامع انتخاباتی به صورت شفاف‌ و قانونمند برگزار شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره بالا رفتن قراردادهای بازیکنان فوتبال اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از نکات ریز در قراردادها نگاشته نمی‌شود هر چند به استقلال فدراسیون‌ها علاقمند هستیم ولی این استقلال نباید منجر به هرج و مرج شود. قراردادها باید حد و مرز داشته باشند و طبق یک چارچوب خاص تنظیم شوند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع قراردادها در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد، افزود: باید همه قراردادها قبل از ثبت شدن به رویت مسئول مربوطه در این وزارتخانه برسد، در این راستا در حال تهیه سامانه‌ای هستیم که قراردادها اگر از یک رقم مشخصی بالاتر رفت به وزارت ورزش و جوانان بیاید و رصد شود. در رابطه با عدد آن هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم و در حال کار کارشناسی هستیم.

سجادی درخصوص مشکلات باشگاه هایی مثل صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: به مردم خوزستان قول می‌دهم به امور باشگاهی آنها رسیدگی می‌شود و در حال حاضر مدیران کل استان‌ها مامور رسیدگی به مشکلات باشگاه‌های نفتی شده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: برای حمایت از باشگاه‌های نفتی و هواداران آنها هر کاری لازم باشد، انجام می‌دهم و هرگونه مکاتباتی که لازم باشد را با وزارت نفت انجام خواهیم داد.

سجادی افزود: ادعا دارم که خاک خورده ورزش هستم و 17 سال پیراهن تیم ملی بر تنم بوده و در حال حاضر به عنوان خادم ورزش این قول را می‌دهم نسبت به مشکلات ورزش بی‌تفاوت نخواهم بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه ورزش همگانی گفت: در وضعیت کنونی مردم به دلیل کرونا در قرنطینه هستند و این امکان وجود دارد که این شرایط مردم را دچار مشکلات افسردگی و روحی کرده باشد، به همین دلیل یکی از اقداماتی که می‌تواند از گسترش این موضوع جلوگیری کند بحث ورزش است.

وی در ادامه از تهیه، تدوین و اجرای برنامه‌های ویژه ی ورزشی برای دوران پساکرونا خبر داد و افزود: امیدوارم بتوانیم شرایط جسمی و روحی مردم را به واسطه ورزش تغییر دهیم.

سجادی با اشاره به کاهش آمار ورزشکاران سازمان یافته به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر 28 هزار مکان ورزشی در کشور داریم ولی 6 هزار مکان ورزشی به دلیل کرونا تعطیل است ضمن اینکه 4 هزار مکان ورزشی نیز درحال ساخت است که برای تکمیل آن باید از خیرین ورزش یار استفاده کنیم.

وی یکی از راهکارهای توسعه ورزش همگانی را ایجاد بستر مناسب برای استفاده عموم مردم از ورزشگاه‌ها دانست و گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که درِ ورزشگاه‌هایی مانند آزادی را به روی مردم باز کنیم تا بتوانند از اماکن ورزشی به بهترین شکل بهره بگیرند. سرانه ورزشی به ازای هر نفر 75 سانتیمتر مربع است که اگر اماکن ورزشی دیگر ارگان‌ها را بخواهیم اضافه کنیم تقریبا دو برابر می‌شود. یکی از برنامه های ما این است که پارکینگ‌های مجموعه های ورزشی از جمله مجموعه ورزشی آزادی را ساماندهی و ترمیم کنیم تا برای ورزش در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

سجادی تاکید کرد: توسعه ورزش همگانی برای تمام کشور قابل اجرا است و این مهم می‌تواند با در اختیار مردم گذاشتن ورزشگاه‌هایی که فعالیت چندانی در آن انجام نمی‌شود، صورت پذیرد.

وی درخصوص اقدامات توسعه‌ای ورزش بانوان گفت: ایده اصلی ما برای توسعه ورزش بانوان این است که ورزش بانوان در کشور از لحاظ مربی، تکنسین، برنامه ریزی و دیگر چیزها خودکفا شود. لازمه آن ایجاد فضای حقوقی و بها دادن به بانوان است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه های این وزارتخانه در حوزه جوانان نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت : این وزارتخانه موتور تولید امید خواهد شد و اساسا امیدآفرینی در دستور کار ما قرار دارد. استعدادیابی در تمامی حیطه‌ها و ایجاد بستر مناسب برای بروز و پرورش استعدادها از جمله مواردی که در برنامه‌های مختلف مدون شده اجرایی خواهد شد.

 سجادی در بخش دیگری از سخنانش به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و توضیح داد: بخش قابل توجهی از آنچه که ایشان در این بیانیه مورد تاکید و توجه قرار داد می‌بایست توسط این وزارتخانه اجرایی شود وما نیز در برنامه‌های‌مان در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه 12 بند برای ساماندهی امور جوانان تدوین شده است اظهار داشت: به عنوان مثال برای حمایت از فعالین اجتماعی و گروه جهادی به عنوان حلقه‌های میانی که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته اقدامات ویژه‌ای خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ترویج فرهنگ ازدواج و تشکیل خانواده، ایجاد فضای مشارکتی برای فعالیت جوانان، هویت بخشی و تعمیق باورهای مذهبی و انقلابی، غنی سازی اوقات فراغت، تسهیل درتوسعه سازمان‌های مردم نهاد و... از دیگر مواردی است که برای حوزه جوانان پیش بینی شده که امیدوارم بتوانم در فرصتی دیگر به تفصیل دراین باره به گفت وگو بنشینیم.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شجاع
Romania
.....