جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۰
شهردار تهران:

با شهروندانی مواجهیم که از ما ناراحتند/ تهران را با ۶۶ هزار میلیارد بدهی تحویل گرفتیم/ ۵ قرارگاه جدید در شهرداری ایجاد می‌شود/ تکمیل خطوط مترو در آینده نزدیک

يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 775081
امروز با شهروندانی مواجهیم که از ما ناراحتند که چرا آن‌ها را به رسمیت نمیشناسیم و چرا در مسیر مبارزه با فقر و فساد که روح آن‌ها را آزار می‌دهد ایستادگی نمی‌کنیم.
با شهروندانی مواجهیم که از ما ناراحتند/ تهران را با ۶۶ هزار میلیارد بدهی تحویل گرفتیم/ ۵ قرارگاه جدید در شهرداری ایجاد می‌شود/ تکمیل خطوط مترو در آینده نزدیک
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی صبح امروز و در جریان نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در ابتدا از اعضای شورای شهر تهران به دلیل اعتمادشان به بنده و همچنین از آقای جاوید سرپرست شهرداری تهران که قبول مسئولیت کرده و حدود 4 هفته در مجموعه شهرداری فعالیت‌ها را ادامه دادند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 هزار نفر پرسنل در مجموعه شهرداری تهران فعالیت دارند، گفت: از این تعداد 58 هزار نفر پرسنل مستقیم و 30 الی 35 هزار نفر پرسنل نیز از طریق شرکت‌های خدمت‌رسان در خدمت شهروندان هستند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: تعهد ویژه‌ای به شهروندان داریم و باید در این دوره دقت ویژه‌ای در ارتباط با پیشرفت شهری صورت گیرد همچنین در این دوره از مدیریت شهری تمرکز ویژه‌ای به موضوع کالبد شهر خواهیم داشت و باید به سمتی برویم که کلانشهر تهران یک الگوی نمونه باشد.

زاکانی خاطرنشان کرد: خود را متعهد به خانواده شهرداری می‌دانم و مفتخرم که نوکری مردم را می‌کنم.

وی با اشاره به حضور در صحن شورای شهر تهران گفت: از زمانی که بنده با رای اعضای شورا به عنوان شهردار منتخب پایتخت انتخاب شدم جلساتی را با برخی از اعضای شورای شهر تهران، معاونین شهرداران مناطق و شهردار نواحی برگزار کردم همچنین در این مدت 26 روزه از تجربیات معاونین نیز استفاده کردم.

وی ادامه داد: امروز با شهروندانی مواجه هستیم که از ما ناراحت هستند چرا که آنها را به رسمیت نشناختیم و از ما دلگیر هستند چرا که در مسیر مواجه به فقر و تبعیض ما ایستادگی و جدیدت لازم را نداشته‌ایم و علی‌رغم همه خدماتی که در این سالها توسط مسئولان شهری انجام شده است اما شهروندان عنوان می‌کنند که سطح این خدمات در خور آنها نبوده و ما نیازمندیم تحول و نگرش جدیدی در این حوزه ایجاد کنیم.

شهردار تهران با اشاره به استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در مجموعه شهر گفت: باید از ظرفیت نرم‌افزار و سخت‌افزارها استفاده بهینه داشته باشیم و بتوانیم با استفاده از تجربیات گزارشات مسیر را برای خدمات به شهروندان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه امروز توجه کمتری به روح کالبدی شهر شده است، گفت: متاسفانه هویت دینی ایرانی ما در شهر نمایان نیست همچنین در این حوزه ما با فاصله شمال و جنوب مواجهه هستیم و در کنار این موارد باید به گسل‌های خطرناک در شهر اشاره کنیم که تهدید جدی محسوب می‌شوند.

زاکانی ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها رفاه و زیست سالم ما با مشکلات جدی روبرو هستیم و تلاش ما بر این است که از ظرفیت شهروندان در ارائه خدمات استفاده کنیم و نقش شورا به عنوان ناظر و هدایت‌کننده در این مسیر مهم است و تلاش خواهیم کرد شهرداری را به عنوان یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم.

شهردار تهران افزود: قبل از انتخابم به عنوان شهردار منتخب تهران و در ارائه برنامه کاندیداها برنامه‌هایی را ارائه کردم که در چهار محور تهیه شده است که از آن جمله می‌توان به داشتن یک افق و نگرش روشن، همبستگی حکومتی و استفاده از ظرفیت حاکمیتی برای ارائه خدمات به شهروندان تهرانی، به میدان آمدن مردم و همچنین هوشمندسازی و ترکیب همه ظرفیت‌ها بر مدار فناوری اشاره کرد.

زاکانی ادامه داد: نکته ای که باید به آن توجه شود این است که باید از تجربیات گذشته استفاده شود و از اشکالات گذشته عبرت گرفته شود و نگاه خود را به آینده معطوف کنیم؛ نباید گذشته را ابزار و چماق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهری را تحویل گرفتیم که 66 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که از این رقم حدود 12 هزار و 500میلیارد  تومان سود بانکی در کنار این بدهی‌ها ما طلب‌ها و امکاناتی در شهر داریم که این از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علی‌رغم تمام مشکلاتی که کرونا آسیب زده است باید تاکید داشته باشیم که دچار انسداد نشده‌ایم.

زاکانی ادامه داد: یکی از برنامه‌های که در این دوره به صورت جدی پیگیری خواهد شد همراهی با مسئولان و همبستگی حکومتی است و این مسئله در راستای حل مشکلات شهروندان تهران خواهد بود و تلاش خواهد شد از ظرفیت دستگاه‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌ها در شهرداری 3 سرفصل پیش‌بینی شده است، گفت: فصل اول در یک بازه زمانی یک‌ساله و به صورت فوری و فوتی، فصل دوم در یک بازه زمانی دو سال و نیمه و به صورت میان‌مدت و فصل سوم در یک بازه زمانی 4 سال و 4 سال به بالا  و به صورت بلندمدت کارهای اساسی در شهر انجام خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به اولویت‌های مدنظر خود در مدیریت شهری گفت: یکی از موضوعاتی که پیگیری خواهد شد توسعه خطوط مترو است که البته این مسئله با اولویت تکمیل خطوط 6 و 7 خواهد بود؛ به طوری که برای خطوط 4 و 5 مبلغ 180 هزار میلیارد نیاز است همچنین برای افزایش ظرفیت واگن‌سازی نیاز به 60 هزار میلیارد تومان است که در کنار این مسئله باید به اعتبار 50 هزار میلیارد تومانی اتوبوسرایی در این بخش اشاره شود.

زاکانی گفت: یکی از موضوعایت دیگری که به صورت جدی پیگیری خواهد شد استفاده از 630 واگن برای مترو است که مراحل مقدماتی آن انجام شده است و به هیچی وجه اجازه‌ای نمی‌دهیم دغدغه‌ای برای مردم ایجاد شود.

وی با اینکه باید 5 قرارگاه در مجموعه شهرداری ساماندهی شود گفت: توسعه خدمت، استفاده از ظرفیت و پتانسیل بخش‌های مختلف برای بهره‌مندی از خدمات بیشتر و ارائه آن به شهروندان، فرهنگ و تبلیغ در شهر ایجاد قرارگاه تفریح و نشاط و همچنین بسیج امکانات برای ارائه خدمات و رفع آلام مردم از جمله مواردی است که در مجموعه مدیریت شهری پیگیری خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فعلا که مدارس تعطیل است {شهری مثل مدرسه بسازیم }
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
شهری با پوشش مدرسه
Iran, Islamic Republic of
حاجی! اگر بده و بدهی داره و ناراحتند چرا قبول زحمت کردی؟
United Arab Emirates
لطفا دیگر سیاسی کاری نکنید و به خلق الله خدمت کنید.
Canada
.....
Canada
فقر و فساد را خیلی خوب گفتی....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
صدها هزار ميليارد از مردم به انحا مختلف شهرداري پول گرفته و مي گيرد از خودرو هاو از ساختمانها و انواع و اقسام عوارض ها ... باز بدهي دارد ..؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اولین و مهمترین اولویت شما در شهرداری باید برگرداندن ( فوری) نام : زیبای بزرگراه نیایش به همین نام باشد .
سهیل
United States
بسیار عالی