پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۴

پنتاگون کشتار کودکان افغانستانی را تایید کرد

پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 774860
«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در پاسخ به سوالی درباره کشته شدن کودکان افغانستانی در حمله پهپادی به کابل، تلویحا به این کشتار اذعان کرد.
پنتاگون کشتار کودکان افغانستانی را تایید کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، عالی‌ترین مقام ارتش آمریکا در کنفرانس خبری شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) به کشته شدن افراد غیرنظامی در حمله پهپادی روز یکشنبه واشنگتن به پایتخت افغانستان تلویحا اذعان کرد.

طبق گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور در ساختمان پنتاگون با سوالی درباره حمله مرگبار پهپادی واشنگن به کابل مواجه شد.

پیش از این مقامات طالبان اعلام کرده بودند، یک پهپاد آمریکایی به خانه‌ای در منطقه خواجه بوغرا در منطقه پانزدهم پلیس کابل حمله کرد که در نتیجه آن ۹ تن از اعضای یک خانواده کشته شدند.

آمریکا پس از این حمله مدعی شد اعضای داعش را مورد هدف قرار داده اما مشخص شد در این حمله ۷ کودک جان باخته‌اند.

به گفته «مسلم شیرزاد» روزنامه‌نگار افغانستانی، در این حمله ۶ کودک، یک مادر، پسر عمو و دو نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش را از دست داده است.

زمرای احمدی ۳۰ ساله، ناصر ۴۰ ساله، ضمیر ۲۰ ساله، فیصل ۱۰ ساله، فرزاد ۹ ساله، آرمین ۴ ساله، بنیامین ۳ ساله، آیت ۲ ساله و سمیه ۲ ساله قربانیان این حمله هستند. زمرای احمدی، متحد نیروهای آمریکایی بود.

طبق گزارش هیل، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد، «حداقل یک نفر که در حمله پهپادی روز یکشنبه ایالات متحده به کابل کشته شد، همکار و تسهیل‌کننده (اقدامات تروریستی) داعش بود اما "تعداد دیگری" هم کشته شدند که هنوز معلوم نیست چه کسانی هستند».

مارک میلی در نشست خبری شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) ضمن دفاع از این حمله پهپادی به کابل اعلام کرد که تحقیقات درباره آن در جریان است.

وی مدعی شد: «ما اطلاعات بسیار خوبی داشتیم که داعش-کی (داعش خراسان) در حال آماده‌سازی یک وسیله نقلیه از نوع خاص در یک مکان خاص است. ما از طریق ابزارهای مختلف آن را زیر نظر داشتیم و همه معیارهای مشارکت برآورده می‌شد. ما از همان سطح سختگیری که سالهاست انجام می‌دهیم، عبور کردیم».

عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا ادامه داد: «ما از طُرُق مختلف دیگر می‌دانیم که حداقل یکی از افرادی که کشته شده‌اند از عوامل تسهیل‌کننده داعش بوده است».

مارک میلی تلویحا به کشته شدن غیرنظامیان افغانستانی اذعان کرد و گفت: «آیا دیگران کشته شده‌اند؟ بله، کشته‌های دیگری نیز وجود دارد. آنها چه کسانی هستند، ما نمی‌دانیم. ما سعی خواهیم کرد همه این موارد را متوجه شویم...اما در این مرحله ما فکر می‌کنیم که مراحل (حمله پهپادی) به درستی دنبال شد و این یک حمله درست بود».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا کشوری است که ازسال 1945 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
حوادث افغانستان تاریخ را تکان داد
Iran, Islamic Republic of
کمیسیون حقوق بشر افغانستان :طالبان در غزنی مرتکب جنایت جنگی شد
این کمیسیون در گزارشی نوشت که جنگجویان طالبان پس از تسلط بر شهرستان هزار نشین مالستان در استان غزنی، مرتکب جنایت جنگی شده
Iran, Islamic Republic of
امریکا در افغانستان مرتکب جنایات جنگی و نقض حقوق بشر شده است
Iran, Islamic Republic of
دوران اقدام نظامی برای گسترش دموکراسی دیگر به پایان رسیده است
Iran, Islamic Republic of
پنتاگون درباره جنگ و مبارزه ارتش آمریکا با تروریسم، القاعده، طالبان و داعش در افغانستان دروغ گفت
Iran, Islamic Republic of
همکاری آمریکا و طالبان علیه تروریسم یک احتمال جدی است/ آمریکا، طالبان، تروریسم، هر سه از سال 2001 تاکنون یک هدف را دنبال می کنند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا از تجاوز طالبان حمایت می کند.
Iran, Islamic Republic of
عملکرد آمریکا در موضوع افغانستان فاجعه بزرگی در سیاست خارجی است
Iran, Islamic Republic of
بایدن از نتیجه صفر واشنگتن در افغانستان عبرت بگیرد
Iran, Islamic Republic of
روسیه کشتار کور غیرنظامیان افغان توسط آمریکا را محکوم کرد
Iran, Islamic Republic of
امریکا عامل انتقال داعش به افغاستان است/ لبنان هم بخشی از برنامه داعش بود
Iran, Islamic Republic of
کشورهای غربی از وظایف خود در قبال افغانستان شانه خالی نکنند
Iran, Islamic Republic of
مدعیان دروغین حقوق بشر نسبت به کشتار مردم ‌پاسخگو باشند..