جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۳
این ماجرای ناتمام چگونه تمام می‌شود؟

توطئه «تظاهرات خیابانی» در دولت رئیسی

چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 774746
در پروژه طراحی شده؛ قرار است هر امتیازی که در کشور موجود است کتمان شود و کسانی از مردم به تصور زیست جهنمی برسند. و در نتیجه همین تصور غلط ذهنی هم به خیابان بیایند، علیه حکومت شعار بدهند و پروژه وارد فازهای بعدی شود.
توطئه «تظاهرات خیابانی» در دولت رئیسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، احمد شیرزاد، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با سایت صبح ما پیرامون بحث مذاکرات هسته‌ای و دولت سیزدهم گفته است:

"امروز به‌ لحاظ موازنه قدرت در یک شرایط مناسب هستیم و خیلی معلوم نیست که گذر زمان این موازنه را به نفع ما پیش ببرد. چراکه ممکن است بعد از چهار پنج ماه بروز برخی مشکلات و تنش‌های داخلی دولت آقای رئیسی را از وضعیت فعلی ضعیف‌تر کند. لذا به‌نظرم به‌نفع آقای رئیسی و تیم ایشان است که تا شرایط مناسب هست زودتر مسئله را حل کنند. اگر شش ما بگذرد تجربه‌های قبلی نشان داده به‌محض وقوع اعتراضاتی در داخل طرف مقابل روند مذاکرات و گفت‌وگوها را متوقف می‌کند تا ببیند نتیجه مشکلات داخلی ایران چه می‌شود، تجربه‌های گذشته مانند وقوع حوادث دی ۹۶ و آبان ۹۸ نشان داده که طرف مقابل مذاکرات را کاملاً از دور تند می‌اندازد.

* در بحث اغتشاشات و اعتراضات خیابانی مورد اشاره رجال ستادی اصلاحات باید دانست که این افراد در حال صحبت پیرامون پروژه کلی جریان چپ در 10 سال اخیر و سال‌های پیش رو هستند. پروژه‌ای که آنرا "فتنه اقتصادی" نامیده‌ایم و بروز آن لزوما به چیستی و کیستی دولت برنشسته در ساختمان پاستور ربطی ندارد.

مسئله اینجاست که در پروژه طراحی شده؛ قرار است هر امتیازی که در کشور موجود است کتمان شود و کسانی از مردم به تصور زیست جهنمی برسند. و در نتیجه همین تصور غلط ذهنی هم به خیابان بیایند، علیه حکومت شعار بدهند و پروژه وارد فازهای بعدی شود.

این در حالی است که افرادی از میان خواص کشور باید باشند تا به مردم بگویند حکومت در کنار مشکلاتی که در زندگی مردم وجود دارد؛ امتیازات اقتصادی زیادی از قبیل مالیات کم، نان و سوخت ارزان و فرصت‌های شغلی (اگرچه نامرتبط با مدرک تحصیلی) را به ارمغان آورده و مشکلات نیز بایستی با کمک رأی خوب مردم به دولت‌های صاحب کارآمدی حل شود نه با به خیابان آمدن و هرج و مرج!

در عین حال باید دانست که دولت حاضر در ساختمان پاستور بایستی بتواند با ارائه کارنامه‌ای ملموس به مردم، اشراف امنیتی دقیق به مسئله "فتنه اقتصادی" و تمسک به راهبردهای اقناعی و عقلانی در تریبون‌های خود؛ از ضریب خطر اشاره شده در بحث فتنه اقتصادی بکاهد و آسیب‌های آنرا به صفر یا حداقل برساند.

باید دانست که عمده ارکان فتنه اقتصادی پس از بروز پیش‌لرزه‌های آن در دیماه 96 و آبان 98 اصرار داشته‌اند که "حکایت همچنان باقیست..." و آبان 98 در سطحی وسیع‌تر و با خشونت بیشتر تکرار می‌شود.

به هوش بودن مقامات کشور در قبال این تحلیل راهبردی بیان شده، ضرورتی است که می‌تواند آینده دولت سیزدهم را دستخوش تغییر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگر در این دوره به اصلاح طلبان اجازه فتنه انگیزی و برپایی اغتشاشات داده شود، حقیقتا از ناتوانی وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی لاست...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اصلا دولت آقاي رئيسي بايد بيخيال مذاكره بشود.
Iran, Islamic Republic of
یعنی فکر کردید این اصلاح طلبان به این راحتی از قدرت کنار میرن؟ اینها تحمل چند تا دیدار مردمی و برطرف شدن مشکلات رو ندارن....
United Arab Emirates
اتفاقا ایران باید خیلی کند مذاکرات را پیگیری کند. هیچی هم نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
........
منصف باشیم
Iran, Islamic Republic of
تاقبل رسیدن قدرت به رئیسی قبول داشتین وضع اقتصادی بد و مردم تحت فشارن

الان یعنی همه چیز خوب شده و ما توهم داریم که وضعمون سخت و معیشتمون در رفاه نیست؟؟؟
Romania
به هر حال با هرج و مرج و تظاهرات، هیچ مشکلی حل نمیشه و اوضاع اقتصادی بدتر هم میشه.
Iran, Islamic Republic of
.........
حسین نقاش
Iran, Islamic Republic of
از دولت مردان می خواهم بدون توجه به حاشیه سازی برخی اصلاح طلبان بی خاصیت، شبانه روز در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند . مردم خود بصیر و فهیم هستند.
United Arab Emirates
مذاکرات فرسایشی شد ؛ کی دولت مردمی و انقلابی از برجام خارج می شود تا ما به دهان یاوه گویان بکوبیم !!
Iran, Islamic Republic of
این جماعت اصلاح طلب که ملت و کشور را نابود کرده حقوق های نجومی و رانت های کلان برده اند در دولت و دستگاههای اجرایی شناسایی و اموال و دارایی آنان را بنفع ملت مصادره و آنان را محاکمه کنید ملت منتظرند فردا دیر است ..
Romania
آقای احمد شیرزاد. ،. اصلا ما چه نیازی به. دور تند مذاکرات. داریم. ؟. دور تند مذاکرات. با. کدخدا
رو. همه مردم دیدند ، چه نتیجه ای برای ما داشت؟...