کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرنوشت «شیخ فتنه» در لبنان چه شد؟

10 شهريور 1400 ساعت 11:03

شیخ سلفی که یک روز علیه مقاومت و حزب‌الله در لبنان جولان می‌داد و دنبال کشاندن لبنان به جنگ داخلی بود اکنون باید سال‌ها در حبس باشد و جریمه مالی سنگینی پرداخت کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، اندکی پس از آغاز بحران سوریه (۲۰۱۱)، در صیدای لبنان پدیده‌ای به‌ نام «احمد الاسیر» پیدا شد که با خطابه‌های تحریک آمیز مذهبی و طایفه‌ای درصدد کشاندن لبنان به جنگی داخلی برای تامین اهداف رژیم‌های عربی و غربی بود.

وی امام جماعت یکی از مساجد سلفی در صیدا با نام مسجد «بلال بن رباح» وفردی قدرت طلب و علاقه‌مند به شهرت بود. الاسیر مأمور شد تا در قبال حمایت‌های تبلیغاتی و مادی، اقدامی نمادین را علیه سلاح مقاومت راه‌اندازی کند.

الاحمد الاسیر در سال ۲۰۱۵ در حالی که تغییر چهره داده بود و سعی داشت از طریق فرودگاه بیروت فرار کند به دست نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شد.

در سال ۲۰۱۷ حکم اعدام الاسیر صادر شد اما وکلایش برای این حکم درخواست تجدیدنظر کردند.

بر اساس گزارش «الاخبار»، در نهایت، دیروز (سه شنبه/ نهم شهریور) دادگاه نظامی لبنان احمد الاسیر را به ۲۰ سال حبس همراه با اعمال شاقه، جریمه ۵۱ میلیون لیره‌ای و محرومیت از حقوق مدنی محکوم کرد.

این حکم به خاطر دست داشتن وی در پرونده «بحنین» در «المنیه» (در شمال لبنان) صادر شده است. الاسیر اقدام به آموزش گروهک‌های مسلح و ساخت بمب و امثال آن روی آورده بود و در درگیری‌های این منطقه، تعدادی از نظامیان ارتش لبنان را در بحنین به شهادت رساند یا زخمی کرد. وی همچنین حمایت مالی زیادی از گروهک‌های تروریستی داشته است.


کد مطلب: 774740

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/774740/سرنوشت-شیخ-فتنه-لبنان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com