جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

انسان چند نوع اشک دارد؟

چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 774732
متخصصان می‌گویند انسان ۳ نوع اشک دارد و هر کدام از آن‌ها نشانه حالتی خاص در چشم هستند.
انسان چند نوع اشک دارد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، چشم نسبت به سایر قسمت‌های بدن ویژگی‌های متنوعی دارد و یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین این ویژگی‌ها توانایی اشک ریختن است. اشک چشم در حالت‌های مختلفی جاری می‌شود و احساس از جمله عواملی است که بر میزان و شدت اشک‌های جاری شده از چشم تأثیر می‌گذارد. وجود اشک در چشم ضروری است، زیرا سطح این عضو حساس را پاکیزه و روان کرده تا عوامل بیماری‌زا قادر به آسیب زدن به آن نباشند و کیفیت دید نیز در طول شبانه‌روز افت نکند.

اگرچه تصاویری از سایر حیوانات هنگام جاری شدن اشک از چشم‌هایشان در فضای مجازی وجود دارد، ولی به طور کلی انسان تنها جانداری روی زمین است که هنگام ناراحتی گریه می‌کند. طبق تحقیقات دانشمندان ۳ نوع اشک در چشم انسان وجود دارد که عبارتند از ارادی، احساسی و پایه‌ای. اشک‌های غیرارادی همان مایعی است که هنگام خرد کردن پیاز یا وارد شدن گردوخاک به چشم جاری می‌شود. اشک‌های پایه‌ای هم مایعی است که همیشه در چشم وجود دارد و ممکن است در هنگام مالش این عضو بدن از آن خارج شود. دسته آخر یعنی اشک‌های احساسی نیز همان اشک‌های حاصل از گریه کردن یا خوشحالی بسیار زیاد است. اشک‌ها نقش بسیار پراهمیتی در حفظ سلامت چشم دارند و پزشکان به افرادی که غدد اشک‌ریزی چشم آن‌ها به درستی عمل نمی‌کند توصیه می‌کنند از دارو‌هایی مانند قطره‌های چشمی استفاده کنند.
برچسب ها: اشک انسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب تقسیم بندی علمی و عمیقی!!!!!