جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بررسی نحوه بازگشایی مدارس با حضور مسئولان

يکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 774448
با توجه به شیوع کرونا و پیک پنجم و فراهم نبودن شرایط ، کمیسیون آموزش موافق بازگشایی مدارس به صورت حضوری نیست.
بررسی نحوه بازگشایی مدارس با حضور مسئولان
به گزارش جهان نيوز ، مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مباحث مطرح شده درباره بازگشایی حضوری مدارس در ابتدای مهر ماه، گفت: حفظ سلامت و جان دانش آموزان  برای همه مسئولان و همچنین اعضای کمیسیون آموزش در اولویت است لذا هر گونه تصمیمگیری در این باره با دقت و تدبیر اتخاذ خواهد شد تا سلامت دانش‌آموزان به خطر نیفتد.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی و میزان شیوع ویروس کرونا و اینکه برخی از مسئولان حوزه سلامت عنوان می‌کنند که ما هنوز به قله پیک پنجم نرسیده‌ایم کمسیون آموزش موافقت بازگشایی مدارس به صورت حضور در ابتدای مهر ماه نیست؛ مگر اینکه واکسیناسیون عمومی با سرعت بیشتری انجام و واکسنی که برای سنین پایین‌تر استفاده می‌شود تهیه و به آنها تزریق شود، بتوان مدارس را به صورت حضوری بازگشایی کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: البته نکته‌ای که وجود دارد این است که نمی توان اهمیت کلاس‌های حضوری را علی‌رغم پیشرفت سامانه‌های مجازی ، نادیده گرفت و کلاس‌های غیر حضور کارایی لازم را مانند کلاس های حضور ندارد. اما با توجه به اهمیت سلامت دانش آموزان باید در شرایطی به سمت بازگشایی مدارس به صورت حضوری بریم که اطمینان خاطری بابت کنترل شیوع کرونا برای خانواده‌ها ایجاد شود.
اسماعیلی ادامه داد: قرار بود واکسنی که بتوان به دانش آموزان تزریق کرد ساخته و تزریق شود که متاسفانه ما تا کنون از این برنامه عقب هستیم اما اگر شرایط تا پایان شهریور ماه تغییر کند می‌شود با کمی تاخیر و با رعایت شرایط و پرتکل‌های خاصی بخشی از کلاس‌ها را هم به صورت حضوری آغاز کرد.

وی در توضیح شرایط و پرتکل‌های خاص به منظور بازگشایی حضوری مدارس ، گفت:به این منظور می‌شود مدارس را شیفت‌بندی کرد یا اینکه دانش‌آموزان با فاصله در سرکلاس‌ها بنشینند و ... لذا باید ساز وکار لازم برای این وضعیت فراهم شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: در صورتی که بتوان سرعت واکسیناسیون را افزایش داد و جامعه را به یک ایمنی لازم برسانیم می‌توان مدارس و دانشگاه‌ها را با اجرای پرتکل‌های خاص بازگشایی کرد.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه کمیسیون آموزش نحوه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را با حضور مسئولان مربوطه بررسی می‌کند اظهار کرد: کمیسیون آموزش دائما شرایط را رصد می‌کند و درباره شیوه بازگشایی مدارس با مسئولان مربوطه از جمله ستاد مقابله با کرونا و مسئولان آموزشو پرورش و وزارت علوم جلسه داشتیم و خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *