کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جمهور برزیل:

یا مرگ یا پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری!

باشگاه خبرنگاران , 7 شهريور 1400 ساعت 8:42

رئیس جمهور برزیل گفت سه گزینه مرگ، زندان شدن یا پیروزی در انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری را برای آینده خود متصور است.


به گزارش جهان نیوز، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در سخنرانی خود در جمع رهبران مذهبی این کشور گفت: من برای آینده سیاسی خود سه گزینه بیشتر ندارم: یا دستگیر و راهی زندان می‌شوم، یا کشته می‌شوم یا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پیروز می‌شوم. با این حال، هیچ کسی در روی زمین نمی‌تواند من را تهدید کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بولسونارو در روز‌های اخیر به نظام رای گیری الکترونیکی در برزیل به شدت انتقاد کرده است و از هم اکنون تهدید کرده در صورت تقلب در انتخابات سال آینده نتایج آن را نخواهد پذیرفت.

وی معتقد است برگه‌های رای گیری الکترونیکی در برابر تقلب‌های گسترده آسیب پذیر هستند و حتما باید در قبال هر رای یک رسید چاپی دریافت شود.

با این وجود، رئیس دادگاه انتخاباتی برزیل در روز‌های اخیر اعلام کرد سیستم رای گیری الکترونیکی هیچ ایرادی ندارد و بحث در مورد نحوه رای گیری از این طریق چیزی جز "اتلاف وقت و تمرکز" در زمان و شرایط فعلی کشور نیست.

بولسونارو همچنین از رهبران فرقه‌های مذهبی برزیل خواسته در راهپیمایی ۷ سپتامبر در حمایت از وی شرکت کنند. حضور حداکثری رهبران مذهبی در انتخابات ریاست جمهوری برای پیروزی بولسونارو ضروری است.

بولسونارو به دلیل تفکرات راست گرایانه و افراطی خود به ترامپ آمریکای لاتین شهرت دارد. تحلیلگران معتقدند با کاهش میزان محبوبیت وی به دلیل ناکامی دولتش در کنترل همه گیری کرونا، احتمال شکست بولسونارو در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بالاست. با این حال، این احتمال وجود دارد که وی نیز به مانند ترامپ از پذیرش نتایج انتخابات به دلیل آنچه تقلب می خواند اجتناب کند.


کد مطلب: 774403

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/774403/یا-مرگ-پیروزی-انتخابات-ریاست-جمهوری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com