جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

قیمت پایه مسکن ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است

شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 774356
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن از افزایش ۷۸ درصدی قیمت پایه ساخت واحدهای طرح ملی مسکن بر اساس شاخص اعلامی سازمان برنامه و بودجه خبر داد.
قیمت جدید مسکن ملی اعلام شد
به گزارش جهان نيوز، جواد حق شناس در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: ثبت نام مسکن ملی طی ۵ دوره انجام شد و ۵۰۴ هزار نفر ثبت نام کردند که مسئولیت شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر برعهده بنیاد مسکن است که جمعا مسئولست ۶۱۸ شهر بر عهده بنیاد مسکن است.

وی بیان کرد: ۳۱۰ هزار و ۵۹۱ نفر از افراد ثبت نامی دارای شرایط استفاده از طرح ملی مسکن هستند که تا این لحظه ۷۴ هزارو ۸۸۷ نفر تایید و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: از ۶۰ هزار و ۷۰۴ متقاضی معرفی شده به بانک‌ها ۵۳ هزار و ۴۲۸ نفر مبلغ ۴۰ میلیون تومان را پرداخت کردند.
 
حق شناس در توضیح قیمت مسکن ملی گفت: در حال حاضر قیمت پایه مسکن ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که نرخ تعدیل اعلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه نیز بعد از اعلام به آن اضافه می‌شود و قیمت‌ها طبق آن تغییر می‌کند.
 
وی بیان کرد: براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون نرخ تعدیل بخش ساختمان ۷۸ درصد بوده است که اگر به قیمت پایه مسکن ملی اضافه شود به رقم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.
 
 
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در توضیح پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکن ملی گفت: از ۱۶ هزار و ۳۳۸ واحد مسکن ملی زیر نظر بنیاد مسکن پیشرفت فیزیکی به ۶.۳ درصد رسیده است و میانگین پیشرف فیزیکی واحد‌ها از یک تا ۵۰ درصد متغیر است.
 
حق شناس گفت: حدود ۳ هزار و ۹۹۹ واحد که با مشارکت شاخته شده است پیشرفت ۷.۸ درصدی داشته است و پیشرفت فیزیکی هزار و ۲۷۷ پروژه‌ی انبوه سازی حدود ۵ درصد بوده است.
 
وی در خصوص متقاضیان حذف شده گفت: ۷ هزار نفر متقاضی که ۴۰ میلیون تومان آورده را واریز نکرده بودند حذف شدند. ممکن است در مناطق با اراضی کافی حذف متقاضی صورت نگیرد.
مرجع : میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *