جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

زاکانی افراد متخصص را در شهرداری به کار بگیرد

شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 774304
شرط موفقیت زاکانی در شهرداری اطمینان به افراد متخصص، مجرب و جوانان است.
زاکانی افراد متخصص را در شهرداری به کار بگیرد
به گزارش جهان نيوز، سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور علیرضا زاکانی نماینده سابق قم در پارلمان در سِمت شهردار تهران گفت: شرط موفقیت او، اطمینان به افراد متخصص، مجرب و جوانان و گماردن آنها در هر حوزه تخصصی مرتبط با شهرداری است. تخصص گرایی اهمیت دارد و زاکانی باید ابزار فنی هر حوزه را در بهترین حالت انتخاب کند تا بتواند مدیریت شهری با حدود ۱۲ میلیون نفر را در دست بگیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: اگر افرادی که بر حوزه های تخصصی اشراف ندارند به کار گرفته شوند، در این نهاد بزرگ با بیش از ۷۰ هزار پرسنل و بالغ بر ۵ یا ۶ هزار پیمانکار و مشاور در حوزه های مختلف حمل و نقلی و مبلمان شهری و مسائل فرهنگی و اجتماعی‌اش مشکل ایجاد خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: در شهری با این ابعاد، اگر اشتباهی در هر حوزه ای رخ دهد، نتایج بدی دارد؛ تهران با بحران های مختلفی در فرونشست و مسائلی چون نحوه ساخت و ساز، نظام مهندسی و... رو به روست.

وی ادامه داد: مردم هر روز نظاره گر عملکرد شهردار هستند و همیشه ۲۴ میلیون چشم قضاوت کننده کار شهرداری است. زاکانی باید عملکرد مناسبی در پایتخت داشته باشد، چرا که شهرداری تهران مسند بزرگی است و تصمیم های بزرگی هم در زمینه های مختلف از جمله انتخاب شهردار منطقه و... بگیرد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: هر منطقه از شهر بسته به خلق و خو و فرهنگش الزاماتی دارد و برای موفقیت باید بهترین ها را بر سر جایشان گذاشت.

مدیریت شهری پیچیدگی های خاص خودش را دارد و با توجه به عمر بیش از ۱۰۰ ساله شهرداری تهران، شهردارها به جز یک یا دو مورد موفق عمل نکرده اند. در طول سال های عمر شهرداری پایتخت، به طور میانگین هر یک سال و نیم، یک شهردار داشتیم.

حسینی تصریح کرد: شهرداری تهران در حوزه های فرادستی هم دخالت دارد و ابعادش وسیع است که به مسائل عمرانی و توسعه ای محدود نمی شود. اثرگذاری این شهرداری بالاست و الزامات خودش را می طلبد. بخشی از امور آن به حوزه های تخصصی عمران و کاربری شهری، شهرسازی و حمل و نقل و... باز می گردد و در کنارش، مسائل حوزه اجتماعی و فرهنگی مطرح است.
 
وی گفت: به موضوع شهرداری زاکانی نگاه سیاسی و دیگر مسائل را ندارم و او بر اساس قانون با انتخاب شورای شهر و استعفا در نشست علنی مجلس به شهرداری تهران رفت. او بی تجربه نیست و مسائل کلان مدیریتی را انجام داده است، اما بر اساس مشخصه های زاکانی و تجربه ام، نظرم این بود که با الزامات مدیریت شهری نمی تواند به شهر کمک کند. مخالفتم با شهردار شدن او از نظر فنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *