پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

نماینده مجلس: فرصت آزمون و خطا نداریم

شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 774303
جلب اعتماد مردم و ترمیم سرمایه اجتماعی اهمیت زیادی دارد چراکه در سال‌های گذشته تضعیف شده است و نیاز به بازسازی دارد.
نماینده مجلس: فرصت آزمون و خطا نداریم
به گزارش جهان نيوز، رضا تقی‌پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درباره اولویت‌های اصلی دولت جدید، اظهار داشت: سوء تدبیر و عدم توجه دولت‌ گذشته به مسائل مهم مردم منجر به ایجاد بحران‌های زیادی شده است و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست.

وی با بیان اینکه مهار تورم اهمیت زیادی دارد، گفت: اولین توقع از دولت سیزدهم این است که مسائل اصلی را از مسائل فرعی تفکیک کند و به جای پرداختن به به حاشیه‌ها و مباحث فرعی، مسائل اصلی مورد توجه قرار گیرد. مهار تورم و توجه به معیشت مردم از جمله مسائل اصلی است که باید در دولت مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقابله با کرونا هم باید یکی دیگر از اولویت‌های اصلی دولت باشد، تصریح کرد: ما در زمینه مقابله با کرونا دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و باید شرایطی پیش آید تا هر چه سریع‌تر این ویروس منحوس در کشورمان کنترل شود.

تقی‌پور ادامه داد: مسئله مهم بعدی مبارزه با فساد است که باید در وهله اول منافذ فساد شناسایی و با آن مقابله شود و دولتمردان باید این مسئله مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه جلب اعتماد و ترمیم سرمایه اجتماعی اهمیت زیادی دارد چرا که در سال‌های گذشته تضعیف شده است و نیاز به بازسازی دارد، گفت: البته مردم همواره پای نظام و انقلاب بوده و هستند اما از ناکارآمدی‌ها، سوء مدیریت برخی از مسئولان و کم کاری برخی از آنان گله‌مند هستند.

وی تاکید کرد: تجربه به ما نشان داده است که مسئولان نظام باید تخصص و تعهد را در کنار هم داشته باشند و نگاه صرف تکنوکراتیک نمی‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های گذشته نگاه به غرب باعث شد که راهکار بسیاری از مشکلات را در بیرون از کشور ببینیم و از این ناحیه دچار مشکل شویم، در حالی که مقام معظم رهبری سال‌هاست بحث اقتصاد مقاومتی را راه‌حل اصلی رفع مشکلات مطرح کردند.

تقی‌پور اظهار داشت: متاسفانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صورت دقیق و کامل اجرا نشده است. یکی از محورهای اساسی در بلندمدت آن است که رهنمودها و مباحث راهبردی و استراتژیک در برنامه کاری و تفکر وزرا و همه اعضای کابینه وجود داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *