سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۳
رابرت مالی:

ترور ژنرال سلیمانی امنیت آمریکا را کم‌تر کرد

شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 774290
نماینده آمریکا در امور ایران در سخنانی تاکید کرد ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، امنیت آمریکا را کم‌تر کرده است.
ترور ژنرال سلیمانی امنیت آمریکا را کم‌تر کرد
به گزارش جهان نيوز، شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشت که «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران گفت که ترور سردار سلیمانی امنیت آمریکا را کمتر کرده است.

وی در ادامه سخنانش افزود: «ترور (سردار) سلیمانی جهان را نیز در برابر ایران درمانده‌تر کرده است».

رابرت مالی ماه پیش نیز در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی درباره اقدام دولت ترامپ در ترور سردار سلیمانی گفته بود: «من دقیقا نمی‌دانم (در دولت ترامپ) چه اتفاقی افتاد اما فکر می‌کنم که مردم آمریکا این حق را دارند از این موضوع بر آشفته شوند که سیاستی که ادعا می‌کرد هدف آن امن نگه داشتن مردم آمریکا بوده، سیاستی که از طریق کشتن (ترور) قاسم سلیمانی و اعمال کارزار فشار حداکثری انجام شد... سه سال از این اقدامات گذشته اما همه چیز کاملا روشن است، آمریکا کمتر از قبل امن است چرا که ایران برنامه هسته‌ای گسترده‌تری (به نسبت قبل از انعقاد برجام) دارد و فعالیت‌های منطقه‌ای خودش را شدت داده است».

وی افزود: «موضوع سر این نیست که درباره کشتن (ترور) قاسم سلیمانی قضاوتی بکنیم و به نظرم همه ما می‌توانیم سر این موضوع با هم توافق داشته باشیم اما موضوع بر سر این است که کشتن او آیا آمریکا را امن‌تر کرد یا نکرد؟ به نظر من مساله کاملا روشن است، چرا که این کار باعث ایجاد مشکلات بیشتر شد و باعث کم کردن تنش‌ها نشد».

تروریست‌های آمریکایی زمستان سال 98 به کمک پهپاد و در فرودگاه بین‌المللی بغداد اقدام به ترور فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردند. پارلمان عراق  نیز در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترور ژنرال سلیمانی برای آمریکایی ها در سراسر منطقه خاورمیانه گران تمام می شود.
Iran, Islamic Republic of
دولت ترامپ با دریافت پول از عربستان سعودی سردار سلیمانی را در فرودگاه بین المللی بغداد ترور کرده است.
دولت ترامپ جنایتکار است و باید به علت جنایات جنگی در دادگاه دیوان لاهه محاکمه شود.
Iran, Islamic Republic of
افزایش بی اعتمادی به آمریکا