جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

کم استهلاک ترین خودرو چینی، تجربه کیفیت محصول از بازار چین!

شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 774280
کم استهلاک ترین خودرو چینی، تجربه کیفیت محصول از بازار چین!
حدود یک دهه از حضور خودروهای چینی در بازار ایران می‌گذرد. در ابتدا خودروهای چینی کیفیت چندان بالایی نداشتند اما به تدریج نمونه‌هایی با کیفیت قابل قبول نیز توانستند وارد بازار ایران شوند. این خودروهای چینی با کیفیت توانستند بازار بسیار خوبی نیز در ایران پیدا کنند. اما هزینه نگهداری این خودروها در بلند مدت چگونه است؟ کدام خودرو چینی کم‌ترین استهلاک را دارد؟ اگر شما هم قصد خرید خودروی چینی را دارید و به دنبال پاسخ این سؤالات می‌گردید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. ما سعی می‌کنیم باکیفیت‌ترین خودروهای چینی بازار را از لحاظ طول عمر قطعات، کیفیت ساخت و پایین بودن هزینه‌های نگهداری به شما معرفی کنیم و به هرکدام بر اساس این فاکتورها امتیاز بدهیم.

آریزو 5؛ نماینده چری در بین چینی‌های باکیفیت
آریزو 5 تولید شرکت چری است که در ایران توسط مدیران خودرو مونتاژ می‌شود. این سدان جزو خودروهای پرفروش چینی در ایران است که از سال 1395 تا به امروز در نسخه‌های دنده‌ای و اتومات به فروش می‌رسد. چری آریزو 5 کیفیت ساخت قابل قبولی دارد. البته نمی‌توان این کیفیت ساخت را با بهترین‌های بازار مقایسه کرد؛ با این حال در بین سایر خودروهای چینی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. موضوعی که باعث شده آریزو 5 را در لیست کم استهلاک ترین خودرو چینی قرار دهیم، کم مصرف بودن (مصرفی ترکیبی 6 لیتر در 100 کیلومتر) این خودرو و کم خرج بودن آن است. هزینه‌های سرویس‌های دوره‌ای به نسبت سایر خودروهای چینی مناسب است و 5 سال گارانتی شرکتی نیز نباید فراموش شود. ما از 100 به این خودرو امتیاز کیفیت 60 را می‌دهیم.
 

هایما S7؛ شاسی بلند با کیفیت و محبوب
هایما یکی از زیرمجموعه‌های گروه FAW از خودروسازان معتبر چینی است که محصولات با کیفیتی را روانه بازارهای جهانی کرده است. هایما S7 را می‌توان در لیست کم استهلاک ترین شاسی بلند چینی قرار داد. اکثر خریداران هایما S7 اعلام کرده‌اند که به جز قطعات مصرفی مانند تعویض روغن، تا 50 هزار کیلومتر با هیچ مشکل جدی رو به رو نشده‌اند. هرچند موتور 4 سیلندر توربو هایما با بنزین‌های معمولی داخلی چندان سر سازگاری ندارد، اما مشکل جدی در مورد موتور این خودرو نیز دیده نشده است.

پشتیبانی ایران خودرو از این خودرو یکی از نقاط قوت آن است که خیال شما را از بابت دریافت سرویس‌های دوره‌ای کم هزینه به همراه تأمین قطعات خودرو با قیمت مناسب راحت خواهد کرد. شما می‌توانید با استفاده از شرایط فروش اقساطی ایران خودرو شرکت سپند خودرو، با پرداخت بخشی از مبلغ هایما S7 به صورت پیش پرداخت صاحب کم استهلاک ترین خودرو شاسی بلند این شرکت شوید. در مجموع امتیاز کیفیت 60 از 100 برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

جک S5؛ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران
خانواده جک را باید منجی خودروهای چینی دانست. کیفیت مناسب این خانواده باعث شد نظر مردم به خودروهای چینی تغییر کند. جک S5 در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران است که می‌توان آن را در لیست کم استهلاک ترین شاسی بلند چینی در کنار هایما s7 قرار داد. کم دردسر، مشکلات فنی انگشت شمار، لوازم الکترونیکی از جنس بوش و موتور توربو مقاوم در مقابل بنزین‌های کم کیفیت ایرانی از دلایلی است که باعث شده استهلاک جک S5 پایین باشد. از طرفی در صورت بروز هر مشکلی قطعات یدکی فراوان به شما کمک می‌کند به راحتی بتوانید مشکل خود را برطرف کنید.

به طور کلی جک S5 کاملاً امتحان خود را پس داده است و به همین دلیل خریداران زیادی در بازار دست دوم دارد. تا جایی که با اینکه جک S5 سریع‌ترین خودروی چینی و قدرتمندترین آن‌ها نیست، اما بسیاری از افراد آن را بهترین خودرو چینی می‌دانند. شما می‌توانید برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی جک S5 به سایت سپند خودرو، معتبرترین شرکت فروش اقساطی خودرو مراجعه نمایید. برای جک S5 امتیاز کیفیت 60 را در نظر گرفته‌ایم.
 

بسترن B50f؛ با کیفیت‌ترین خودروی چینی
نمی‌توان لیستی از کم استهلاک ترین خودروهای چینی تهیه کرد و به بسترن B50F اشاره نکرد. با اینکه تولید و واردات این خودرو در ایران بسیار محدود بود، اما بسیاری از کارشناسان معتقد هستند بستر B50F با کیفیت‌ترین خودروی چینی وارد شده به ایران است. موتور میتسوبیشی ژاپن، کیفیت ساخت عالی، سیستم تعلیق فوق العاده، ماندگاری عالی قطعات خودرو، استفاده از زنجیر تایم به جای تسمه تایم و مایع داخل گیربکس لانگ لایف همگی ویژگی‌هایی هستند که بسترن B50F به خودروی چینی کم استهلاکی تبدیل کرده‌اند.

با این که تولید این خودرو در ایران متوقف شده اما گروه بهمن تأمین قطعات آن را ادامه می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال بهترین خودروی چینی دست دوم با کیفیت بالا هستید، این خودرو را حتماً در لیست خود قرار دهید. امتیاز کیفیت 70 برای بسترن B50F کاملاً عادلانه است.

هاوال H2؛ با کیفیت‌ترین خودرو شاسی بلند چینی
هاوال یکی دیگر از محصولات گروه بهمن است که در لیست با کیفیت‌ترین خودرو شاسی بلند چینی جایگاه بسیار خوبی را به دست می‌آورد. به طور کلی خودروهای تولید گروه بهمن معمولاً کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی دارند که خود به خود به شکل قابل توجهی استهلاک خودرو را کاهش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند استهلاک خودرو را افزایش دهد، هماهنگ نبودن موتور و گیربکس است.

مشکلی که حتی بسیاری از خودروهای پرفروش چینی نیز با آن رو به رو هستند. از این رو هماهنگی عالی بین موتور و گیربکس هوشمند هاوال، یک برگ برنده بزرگ برای آن محسوب می‌شود.

کیفیت متریال و تجهیزات داخلی نیز در سطح بسیار خوبی است و تقریباً نیاز به تعمیر یا تعویض ندارند. تنها هزینه‌ای که اکثر صاحبان این خودرو انجام می‌دهند سرویس‌های دوره‌ای است و تا به حال مشکل فنی جدی یا پر هزینه‌ای برای این خودرو دیده نشده است. ما امتیاز کیفیت 65 از 100 را برای این خودرو در نظر گرفته‌ایم.

تیگو 5؛ شاسی بلند کم دردسر
تیگو 5 یکی دیگر از محصولات محبوب چری در ایران است که توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. تیگو 5 را در کنار سایر محصولات محبوب مدیران خودرو همچون ام وی‌ام X33 می‌توان در لیست پرفروش‌ترین خودروهای چینی قرار داد. یکی از دلایل این فروش قابل توجه، استهلاک پایین و کم دردسر بودن این خودرو است. موتور تنفس طبیعی آن در مقابل رقبای توربو مشکلات کمتری دارد. از طرفی طول عمر مناسب قطعات نیز باعث می‌شود کمتر برای تعویض قطعه دست به جیب شوید.

 هزینه سرویس دوره‌ای چری تیگو 5 بیشتر از خودروهای داخلی است؛ اما با فاصله زیادی کمتر از خودروهای کره‌ای و ژاپنی است. گارانتی 5 ساله و خدمات پس از فروش مدیران خودرو نیز می‌تواند خیال شما را تا حد زیادی راحت کند. ما برای چری تیگو امتیاز کیفیت 60 را در نظر گرفته‌ایم. در نهایت نباید فراموش کرد که در بین چینی‌ها نیز خودروهای چری در کنار جک معمولاً کمترین هزینه‌ها را دارند.

چانگان Cs35؛ کم استهلاک ترین خودرو شاسی بلند چینی
آخرین گزینه‌ای که در لیست ما قرار می‌گیرد، چانگان CS35 است که بدون شک کم استهلاک ترین خودرو شاسی بلند چینی است. کیفیت ساخت قابل قبول، تعلیق کارآمد، قیمت مناسب قطعات و استهلاک پایین مهم‌ترین ویژگی‌های چانگان CS35 هستند. خودروی مونتاژی سایپا مشخصات فنی قابل قبولی نیز دارد. موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر آن با خروجی 123 اسب بخار تنها 7.2 لیتر در صد کیلومتر مصرف می‌کند. این موتور اقتصادی هزینه‌های نگهداری و استهلاک خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش داده است. با اینکه تکنولوژی جعبه دنده قدیمی است اما مشکل مهمی در آن گزارش نشده است.

 همه این موارد در کنار هم باعث شده ما امتیاز کیفیت 70 را برای چانگان Cs35 در نظر بگیریم. البته امکانات چانگان از رقبایی مثل جک S3 کمتر است. اگر برای شما امکانات اهمیت بیشتری از کیفیت ساخت دارد، می‌توانید با استفاده از فروش اقساطی کرمان خودرو تحویل فوری به خرید خرید جک s3 نیز فکر کنید.

خرید با کیفیت‌ترین خودروهای چینی با اقساط بلند مدت
ورود محصولات جک، چری، هایما و هاوال به ایران ثابت کرد که خودروسازان چینی نیز می‌توانند محصولات با کیفیتی تولید کنند. البته عملکرد مونتاژ کنندگان داخلی مانند بهمن خودرو و کرمان موتور نیز در افزایش فروش خودروهای چینی در ایران بی تأثیر نبوده است. معمولاً کم استهلاک ترین خودروهای چینی نیز محصول همکاری این شرکت‌ها هستند. شرکت سپند خودرو، ارائه کننده بهترین خدمات خرید قسطی خودرو در ایران، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به صورت اقساطی با تحویل فوری با کیفیت‌ترین خودروهای چینی بازار را خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به سایت سپند خودرو مراجعه نمایید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


zahra
Iran, Islamic Republic of
خرید تجهیزات گران قیمت به صورت قسطی, بار و فشار مالی را از خریدار کم میکند.