پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

قدرت بالای ویروس دلتا در تخریب سلول‌ها

جمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب: 774262
قدرت ویروس دلتا در تخریب سلول‌های بدن بیمار بسیار زیاد است.
قدرت بالای ویروس دلتا در تخریب سلول‌ها
به گزارش جهان ینوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عاطفه عابدینی دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ درخصوص قدرت ویروس دلتا در تخریب سلول‌ها اظهار کرد: ویروس دلتا بسیار خطرناک است به گونه‌ای که به راحتی وارد سلول های سالم بدن فرد بیمار می‌شوند و تولید مثل بیشتری دارد؛ در نتیجه تعداد مبتلایان به این ویروس بیشتر خواهد بود.

  او افزود: با ویروسی مواجه هستیم که برای مقابله با آن باید مورد زیادی در تمام دنیا رعایت شود و کل دنیا برای حل این مشکل باید برنامه هایی داشته باشند.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ گفت: در یک دوره ما با کاهش آمار مرگ و میر مبتلایان مواجه بودیم به این دلیل که در مورد ویروس اولیه ووهان اقداماتی انجام شده بود و با شناسایی و در نهایت قرنطینه بیماران به واسطه طرح شهید سلیمانی این کار به خوبی انجام شد.

عابدینی تصریح کرد: در سراسر دنیا کشورهای موفق در زمینه مبارزه با این ویروس کشورهایی هستند که در کنار واکسیناسیون، شناسایی و قرنطینه بیماران را خواهند داشت اما متاسفانه سویه جدید این ویروس کل جهان را با یک تهدید جدی روبرو کرده است و تعداد افراد مبتلا به این ویروس مجدداً در حال افزایش است.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ در خصوص علت افزایش تعداد بیماران مبتلا گفت: زمانی که ویروس دچار تغییر ماهیت می شود اثر واکسن ها نسبت به آن کاهش می یابد؛  واکسیناسیون بهترین و تاثیر گذار ترین روش برای مقابله با ویروس کرونا خواهد بود اما باید توجه داشت که واکسیناسیون در سراسر دنیا باید انجام شود.

او گفت: با توجه به جهش های جدید این ویروس باید به دنبال تخمین اثر گذاری واکسن ها بر ویروس های جدید و در صورت لزوم به فکر ساخت واکسن های جدید و یا تغییر دوزهای تزریق شده باشیم.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ گفت: همچنان باید افراد به رعایت نکات بهداشتی توجه داشته باشند و شناسایی بیماران، قرنطینه افراد، ماسک زدن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به شدت کمک کننده خواهد بود.

عابدینی گفت: قدرت سرایت ویروس و هر فرد چه تعداد از افراد را می‌تواند درگیر کند در جوامع مختلف بسیار متفاوت خواهد بود که این مسئله تابع موارد بسیاری از جمله پیچیدگی ماهیت ویروس کرونا میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی شرایط دما رطوبت هوا خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بس کنید