پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

علیرضا دبیر: آمدم تا کشتی بزرگ شود

جمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 774227
زمانی که به کشتی آمدم گفتم به کشتی آمدم تا خراب شوم اما کشتی بزرگ شود.
علیرضا دبیر: آمدم تا کشتی بزرگ شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی درباره عملکرد کشتی آزاد و فرنگی در المپیک اظهار داشت: اول باید بگویم، خدا رحمت کند حاج قاسم سلیمانی را که می‌گفتند که فرصت‌ها در تهدید به وجود می‌آید. در کشتی هم از کرونا به عنوان یک تهدید استفاده کردیم و نتیجه گرفتیم. ابتدا از کارشناسان کشتی باید یک انتقاد کنم و از صداوسیما می‌خواهم که از کارشناسان به روز استفاده کند. ما اگر المپیک سال گذشته برگزار می‌شد، قطعاً این ۴ مدال را نداشتیم. حسن یزدانی چندین سال با رباط پاره کشتی می‌گرفت و اردیبهشت امسال تازه توانست روی تشک بیاید و کار سختی داشت. امیرحسین زارع هنوز ۲۰ سال نشده و دو سال گذشته نوجوانان و جوانان کشتی می‌گرفت. زارع می‌توانست حتی برای ما طلا بگیرد، هم مشکل بدنی پیدا کرد و هم باور طلا نداشت.

قهرمان المپیک تصریح کرد: در خصوص کشتی فرنگی بگویم که محمد بنا تیم یازدهم دنیا را تحویل گرفت و تیم را به جایی رساند و با تدبیر او توانستیم گرایی را در وزن ۶۷ کیلو کشتی بگیرد. ساروی در سال گذشته نفر پنجم و ششم بود و می‌توانست در المپیک طلا بگیرد. حسن یزدانی از نظر ما قطعاً طلا می‌گرفت، ولی در ۱۵ ثانیه که فکر می‌کرد کارش تمام است باخت.
وی ادامه داد: یکسری‌ها به من می‌گویند که حسن یزدانی به مسابقات جهانی نرود، در گذشته و در سال ۷۴ یکسری از قهرمانان ما به مسابقات جهانی نرفتند و هنوز غصه می‌خورند. حسن یزدانی می‌تواند یک مدال جهانی به مدال‌هایش اضافه کند. برنامه‌ریزی صورت گرفته تا برای مبارزه با تیلور رقابت کند. یزدانی یکی از بهترین کشتی‌هایش را مقابل تیلور در المپیک گرفت و ۵ دقیقه و ۴۳ ثانیه بدون اشتباه کشتی گرفت. اشتباه حسن یزدانی این بود که اختلافش را زیاد نکرد و در ۱۵ ثانیه آخر فکر می‌کرد کار تمام شده است. یزدانی می‌تواند ۱۰ مدال بگیرد و شایستگی‌اش را دارد.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: در خصوص بدن‌های کشتی‌گیران باید بگویم، در فرنگی مثلا ساروی و گرایی می‌توانستند در اوج باشند و از نظر بدنی بهتر باشند. در کشتی آزاد حس می‌کنم بدن‌های بچه‌ها مشکل داشت و می‌بریدند. غلامرضا محمدی انصافا زحمت کشید و تیم ششم دنیا را گرفت و کار سختی در شرایط کرونا برای جمع کردن این تیم داشت. تیم کشتی فرنگی و آزاد ما ۱۵ اردو داشتند و ۵ ماه کار کردند و در واقع هر دو رشته این شرایط کرونایی را تبدیل به یک فرصت کردند.

دبیر در پاسخ به تغییرات در کادرفنی کشتی آزاد گفت: غلامرضا محمدی از نظر من جزو دو، سه مربی ایران است و زحمت می‌کشد و کشتی را می‌فهمد. من با توجه به افق و برنامه‌هایی که دارم، دوست داشتیم تغییراتی ایجاد کنیم. من زمانی که به کشتی آمدم یک حرفی زدم که به کشتی آمدم تا خراب شوم و کشتی بزرگ شود. در یک برنامه‌ای دو تا بچه‌های ما اشتباهی کردند و من همان‌جا تذکر دادم. اگر می‌خواستم جهان پهلوان شوم یک طور دیگری کار می‌کردم. من ۱۱-۱۲ سال سابقه شورایی دارم و می‌دانم مشورت چقدر اثرگذار است. نباید ببینیم که چه کسی چه حرفی را می‌زند، باید ببینیم چه حرفی زده می‌شود. دوستان مشورت می‌دهند، ولی من باید ببینم که در غالب برنامه ما به درد می‌خورد یا نه، باید مشورت‌ها به روز باشد.

وی ادامه داد: من سال گذشته به ۲۴، ۲۵ استان سفر کردم و در جلساتی که شرکت می‌کردم، اول گفتند که کار سیاسی می‌کنم و تهمت زدند، همیشه حرف هست، ولی مهم این است که کار برای خدا باشد. در جلسات ما از رئیس سپاه، فرماندار، استاندار، امام جمعه و حتی برند‌های اقتصادی استان را می‌دیدیم و می‌گفتیم که کشتی به عقب می‌رود. من وقتی با مسئولان جلسه می‌گذارم باید نقاط ضعف را بگویم تا امتیاز برای استان‌ها بگیرم. من حرفی که زدم گفتم کشتی در تهران و شهر‌های بزرگ ما در حال از بین رفتن است. دوستان قبل از اینکه من را تهمت بزنند بروند بررسی کنند. من گفتم مازندران روزی قهرمان جهان و المپیک داشته است و الان شهر‌های آمل و ساری و حتی شهر کوچکی مثل جویبار در کشتی شرایط خوبی ندارند. در حال حاضر شهر جویبار کدام قهرمان را دارد؟ حسن یزدانی بچه یکی از روستا‌های زحمتکش جویبار است، کشتی در روستا‌ها بود و در جلسات گفتم که کشتی را باید به شهر‌ها برگردانیم. جمعیت کشتی کشور قبلا یک میلیون نفر بوده و امروز به ۵۰ هزار نفر رسیده است.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: وقتی ۶ هزار باشگاه کشتی ما بسته شده‌اند چه کار باید کنیم. یکی از بحث‌های ما با استاندار و ستاد کرونا این بود که یکسری از باشگاه‌ها را مجوز بدهیم تا بچه‌ها تمرین کنند. من دنبال «فالوور» نیستم. من حرفی می‌زنم که خدا خوشش بیاید. من دغدغه‌ام کشتی است و اگر کشتی به شهر‌ها برگردد و جمعیت کشتی یک میلیون نفر برسد، آیا قشنگتر نمی‌شود؟ من دغدغه‌ام این است که فراوانی کشتی بالا برود. من در جلسه‌ای که با مسئولان مازندران داشتم گفتم که همانطور که دریا در مازندران قشنگ است، کشتی هم در مازندران قشنگ است و مواظب باشیم که از دست ندهیم و هشدار و یک تلنگر به مازندران دادم. کشتی مازندران اگر به شهر‌های بزرگش برسد پتانسیل خیلی بیشتری دارد و باید کاری کنیم که کشتی بین تهران، مازندران، مشهد و کرمانشاه درگیر باشد تا کشتی ما خیلی جان بگیرد. کشتی مازندران برای من مهم است.

دارنده سه مدال نقره جهان با تشکر از کمیته ملی المپیک ادامه داد: آقای صالحی‌امیری هر کاری توانست انجام داد و می‌توانست بیشتر نیز انجام بدهد. سلطانی‌فر و علی‌نژاد نیز انصافاً به کشتی محبت کردند. مسئولان ما تا می‌آیند متوجه شوند، عوض می‌شوند.

حمید سجادی که من به دلیل همدوره بودن و رفاقت به ایشان حاج حمید می‌گویم، این درک را از ابتدا دارد و می‌تواند با یک برنامه‌ریزی ۲ ساله و نیم در پاریس نتیجه بگیرد. مطمئن هستم می‌تواند نتیجه بگیرد.

دبیر خاطرنشان کرد: برخی می‌گفتند من رفیق بازی می‌کنم اما من آبروی خودم را دوست دارم و رفیق بازی نمی‌کنم، اگر اینطور بود درستکار را برای نایب رئیسی یا دبیری فدراسیون که پست‌های بالاتری هستند انتخاب می کردم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *