شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۵

واکنش ترامپ به انفجار فرودگاه کابل

جمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 774203
رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد دوباره از اقدامات بایدن در افغانستان، حمله به فرودگاه کابل را یک تراژدی خواند.
واکنش ترامپ به انفجار فرودگاه کابل
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت آنچه روز پنجشنبه در فرودگاه کابل رخ داد "یک تراژدی است که هرگز نباید اجازه داده می‌شد رخ دهد".

ترامپ که قبلاً از مدیریت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا درباره بحران در افغانستان شدیدا انتقاد کرده بود، افزود: "هرگز نباید اجازه می‌داد این فاجعه اتفاق بیفتد، این(حادثه) درک غم ما را عمیق‌تر و دشوارتر می‌کند. "

این در حالی است که جو بایدن دیشب در واکنش به انفجار‌ها نزدیک فرودگاه کابل اعلام کرد ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که حمله به فرودگاه حامد کرزی کابل در افغانستان توسط شاخه‌ای از سازمان تروریستی "داعش" انجام شده است و تاکید کرد که واشنگتن مسئولان آن را شناسایی خواهد کرد.

بایدن دیروز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود که در پی حمله به فرودگاه کابل برگزار شد، اعلام کرد که به پنتاگون دستور داده تا سرکردگان "داعش" که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته اند، شناسایی کند. وی افزود: "ما تروریست‌ها را نمی‌بخشیم و اقدامات آن‌ها را فراموش نخواهیم کرد. ما آن‌ها را خواهیم یافت و به سزای اعمالشان می‌رسانیم. "

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر پایبندی به تصمیم خود برای خروج از افغانستان، گفت: با این حال، علی رغم انفجار رخ داده در فرودگاه کابل، وقت آن رسیده بود که به ۲۰ سال حضور خود در افغانستان پایان دهیم. "

گفتنی است در حمله انتحاری عناصر داعش به نزدیکی فرودگاه کابل ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. وال استریت ژورنال اعلام کرد تلفات سلسله حملات انتحاری در نزدیکی فرودگاه حامد کرزی کابل به ۱۰۳ تن از جمله ۹۰ شهروند افغانستانی و ۱۳ نظامی (تروریست) آمریکایی افزایش یافت. یک مقام مسئول طالبان افغانستان نیز اعلام کرد دست کم ۲۸ عضو این جنبش در دو حمله خونباری که روز پنج شنبه خارج از فرودگاه کابل رخ داد، کشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عاملان حمله انتحاری فرودگاه کابل مجازات خواهند شد/ تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش عامل اصلی انفجارهای کابل هستند.
Iran, Islamic Republic of
2 سناتور آمریکایی خواستار استعفای بایدن شدند
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و متحدانش 100 درصد در انفجارهای فرودگاه کابل نقش داشتند.
Iran, Islamic Republic of
به زودی با به درک واصل شدن خودت تراژدی اصلی رقم می خورد
Bulgaria
ترامپ هم بدلیل ترور سردار ایرانی باید مورد پیگرد ومجازات قرار بگیرد