کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سال ۲۰۲۱ شد! بازم یادگیری انگلیسی رو عقب میندازی؟

4 شهريور 1400 ساعت 11:53


این روزا تو کل دنیا افراد سنین مختلف دارن زبان یاد میگیرن، اما دلایلشون برای یادگیری زبان متفاوته. البته بعضیا انگلیسی رو فقط به این خاطر که تو برنامه ی درسیشون هست، آموزش می بینن. اما برای بیشترشون، یادگیری زبان نوعی انتخابه. این انتخاب دلایل مختلفی می تونه داشته باشه. با اکسیر تو این مقاله همراه بشین تا بفهمین این دلایل چیا هستن و چرا یادگیری زبان این همه مهمه.
 

 

حتما میدونی که انگلیسی یه زبان بین المللیه!
مطمئناً یکی از دلایلی که افراد مختلف رو مصمم به یادگرفتن زبان میکنه، به این خاطره که زبان انگلیسی، یه زبان بین‌المللیه و در هر جای این کره ی خاکی اعتبار داره و قابل صحبت کردنه. ما میتونیم با یادگیری زبان انگلیسی با همه ی افراد جهان ارتباط برقرار کنیم و با این ارتباط دنیا رو به جای بهتری تبدیل کنیم.
 
خبر داری چه تعدادی از مردم به انگلیسی حرف میزنن؟
یکی دیگه از دلایل اهمیت زبان هم اینه که انگلیسی زبان رسمی پنجاه و سه کشور دنیاست. این روزا تو کل دنیا از هر 5 نفر حداقل دو نفرشون می تونن به زبان انگلیسی صحبت کنن و میشه گفت که تا سال 2022 بیشتر از 2 میلیارد نفر قراره به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنن.
 
مایلی خارج از کشور تحصیل کنی؟
اگه تو کلاس زبان شرکت کنین و به زبان انگلیسی مسلط بشین، میتونین امتیاز ادامه تحصیل تو هزاران دانشگاه سرتاسر جهان رو به دست بی یارین. البته برای ورود به خیلی از دانشگاه های کشورهای خارجی شما نیاز به آموزش آیلتس دارین. در واقع داشتن این مدرک، فرصت های تحصیلی زیادی رو براتون به وجود می یاره
 

یه فرصت شغلی بین المللی میخوایی؟
دلیل دیگه میتونه وجود فرصت های شغلی تو کشورهای خارجی باشه. چون تو خیلی از کمپانی ها و شرکت های بزرگ جهانی، تسلط داشتن به زبان انگلیسی برای کارکنانشون الزامیه. این الزام مسلط بودن به زبان انگلیسی به این علته که معمولا این شرکت ها کارکنان و مشتری هایی از کشورهای دیگه دارن و برای اینکه همه بتونن با هم ارتباط برقرار کنن، دونستن زبان انگلیسی به یکی از فاکتورهای استخدام تبدیل شده.
 
یادگیری زبان باعث سلامت مغزه، اما چطوری؟
شما میتونین با تسلط داشتن به زبان انگلیسی قدرت مغز خودتون رو افزایش بدین. می پرسین چطوری؟ در واقع هر چقدر که از مغز خودتون کار بکشین، قدرت مغز و سرعت یادگیریتون بیشتر میشه. دانشمندان به این نتیجه رسیدن، افرادی که به بیشتر از یه زبان تسلط دارن، می تونن مفاهیم رو بهتر درک کنن.
 
 چقدر منابع عالی و مورد نیاز!
با یاد گرفتن زبان انگلیسی شما میتونین بیشتر و بهتر به اینترنت، مطالبش و میلیاردها صفحه از اطلاعات دسترسی پیدا کنین. به این خاطر که بیشتر از نیمی از مطالب اینترنت به زبان انگلیسیه. همین طور یاد گرفتن زبان باعث میشه که شما زودتر از بقیه به علوم دنیا دسترسی پیدا کنین، و بدون واسطه از کتب علمی، درسی و... که  به زبان انگلیسی نوشته شدن استفاده کنین.
 
چقدر سرگرمی جدید و عالی!
با تسلط داشتن به زبان انگلیسی شما میتونین کلی سرگرمی جدید داشته باشین. از بازی های رایانه ای گرفته، تا فیلم ها، آهنگ ها و کتاب هایی که به زبان انگلیسی معرفی و منتشر میشن.
 

میخوایی دایره ی ارتباطاتت رو وسیع تر کنی؟
با دونستن زبان انگلیسی شما میتونین به جاهای مختلف دنیا سفر کنین و با افراد جدید از فرهنگ های متفاوت آشنا بشین. این ارتباط سهل و آسان شما با مردم کشور های مختلف، به این دلیله که بیشتر مردم دنیا به این زبان تسلط دارن و انگلیسی مثل یه پل بین شما قرار می گیره.  یادگیری زبان حتی باعث افزایش اعتماد به نفس میشه. اعتماد به نفس شما به این علت بالا میره که شما بیشتر از افرادی که به این زبان تسلط ندارن، میتونین با افراد مختلف ارتباط برقرار کنین و این شما رو به فردی اجتماعی تبدیل می کنه.
 
کلی خبر خوب!
اگه به وبسایت و شبکه های اجتماعی اکسیر سر بزنین، می تونین به کلی آموزش و محتوای رایگان دسترسی داشته باشین که به شما در جهت دست یابی به اهدافتون کمک میکنه. همین حالا یه امتحانی بکنین!  
و حرف آخر!
زبان رو میشه به کلیدی تشبیه کرد که درِ صندوقچه ای پر از امکانات جدید و مزایای فوق‌العاده رو به روی شما باز می کنه. پس برای یادگیری زبان درنگ نکنین و حتی برای یه لحظه به عقب نندازین. شما میتونین یادگیری زبان رو با اکسیر تجربه کنین و از امکانات مختلفش مثل کلاس ها و پکیج های ویژه اکسیر استفاده کنین. همچنین اگه قصد مهاجرت دارین، می تونین به کلی اطلاعات مفید راجع به آزمون های بین المللی و موسسه مهاجرتی دست پیدا کنین.


کد مطلب: 774146

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/774146/سال-۲۰۲۱-بازم-یادگیری-انگلیسی-رو-عقب-میندازی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com