کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۰ توصیه سنجاق برای ایزوگام و کاهش هزینه ایزوگام

4 شهريور 1400 ساعت 11:44


ایزوگام کف زیرزمین شما در عین هزینه‌بردار بودن یک سرمایه‌گذاری بسیار مهم و ارزشمند است. قبل از سپردن کار به پیمانکاران باید چند سؤال اساسی را از آنان بپرسید تا مطمئن شوید کار به بهترین شکل انجام خواهد گرفت. ما در این مقاله از سنجاق به 10 سؤال مهمی که باید از پیمانکار ایزوگام بپرسید می‌پردازیم. با سنجاق همراه باشید.

ایزوگام زیرزمین یکی از مهم‌ترین اقدامات در ساخت‌وساز و تعمیر منازل مسکونی و اداری است. مسلماً هیچ کسی دوست ندارد تا زیرزمین نیمه‌تمام و یا تمام شده با خطر آب‌گرفتگی و نشتی مواجه شود.

شما نیز مانند بسیاری از سازندگان یا صاحب‌خانه‌های محتاط حتماً اقدامات زیادی را جهت جلوگیری از جذب رطوبت در منزل انجام داده‌اید. افزایش تعداد ناودان و نصب اصولی آن، تنظیم زاویه ناودان و همین‌طور شیب سقف، تمیزکردن راه آب و لوله‌ها و همین‌طور نصب باتری پشتیبان از جمله اقدامات اولیه است. بااین‌وجود حتماً شما هم هر بار که باران شدیدی می‌بارد نگران می‌شوید که مبادا زیرزمین شما خیس بشود. در این زمان است که باید با یک متخصص تماس بگیرد تا با انجام ایزوگام از شر این نگرانی خلاص شوید.

هنگام مشاوره با پیمانکار ایزوگام ضد آب می‌توانید سوالات بسیاری از آن ها بپرسید تا به شکل کامل در جریان روند کار قرار بگیرید. در ادامه به 10 سوال اصلی می‌پردازیم که باید از پیمانکارتان بپرسید.
 
1. آیا تا به حال در پروژه ای شکست خورده اید؟
واقعیت این است که یک پیمانکار صادق که مدت‌زمان قابل‌توجهی به کار ایزوگام پرداخته باشد و صدها بار پروژه‌های این‌چنینی را اجرا کرده باشد بدون شک پروژه‌های ناموفق نیز داشته است. این مسئله نشانه بدی نیست. دلیل این پرسش این است که صداقت او را بسنجید. پاسخ پیمانکار حرفه‌ای معمولاً به این سؤال آری است. او سپس به شما می‌گوید که دلیل ناموفق بودن پروژه چه بوده و این که او و شرکتش در قبال رفع مشکل ایجاد شده چه کاری کرده‌اند تا از وقوع مجدد آن مشکل جلوگیری کنند.

2. پمپ تخلیه چه سایزی در سیستم نصب خواهد شد؟
برای نصب پمپ تخلیه استانداردهایی وجود دارد که باید متناسب با نیاز شما به شکل دقیق محاسبه شود.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت ایزوگام را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال ایزوگام در شرق تهران باشید می‌توانید درخواست ایزوگام ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

3. ظرفیت تخلیه پمپ چقدر است؟
 


 
پیمانکار باید سیستم خود را بشناسد و بتواند بلافاصله اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد. اشراف داشتن پیمانکار به تخصص او بسیار مهم است.

4. بهترین سیستم پشتیبان موجود چیست؟
پیمانکار حرفه‌ای به شما اطلاعات کافی را خواهد داد. ممکن است نیاز باشد تا به کمک ژنراتور پروپان سوئیچی تعبیه شود. اگر سطح موردنظر در ارتفاع بالایی باشد باید نوع تخلیه را متناسب با گرانش طراحی کرد. البته یادتان باشد که ممکن است در ابتدا نیازی به وجود پمپ نباشد. در برخی موارد ممکن است از باتری به‌عنوان سیستم پشتیبان کمک گرفته شود.

5. آیا روش نصب ایزوگام هم سطح را اجرا می‌کنند و یا نصب کانال عمیق؟
پرسیدن این سؤال بسیار حیاتی است. همیشه توصیه این است که ایزوگام را با روش حفر کانال عمیق نصب کنید چرا که بسیار اصولی‌تر است. به‌سادگی می‌توان این مسئله را توضیح داد. آب به سمت سرازیری نشت می‌کند و عقل سلیم می‌گوید که با نصب یک کانال اصولی می‌توانید آب را به‌خوبی به سمت پمپ تخلیه هدایت کنید. این کار کمک می‌کند تا آب باعث تخریب عایق‌کاری شما نشود.

اغلب ایزوگام‌های هم سطح به نسبت ارزان‌تر هستند. شما ممکن است چیزی در حدود 30 درصد نسبت به ایزوگام کانال عمیق کمتر هزینه کنید. اما یادتان باشد که این سبک از کار برای هدایت حجم بالای آب باران مناسب نیستند.

6. من تنها در بخشی از منزل نیاز به ایزوگام دارم. چرا شرکت شما ایزوگام سرتاسری را پیشنهاد می‌کند؟
اگر بخشی از زیرزمین شما دچار تخریب و خرابی شده است به‌احتمال بسیار زیادی نشتی حاصل از یک شکاف به این مشکل دامن زده است. البته در صورت وجود مشکلات جدی‌تر لازم است تا از سرنو ایزوگام منزل نصب شود.

7. آیا از روش ایزوگام و ضد آب خارجی استفاده می‌کنید؟
 

تمامی پیمانکاران حرفه‌ای و متخصص این شیوه را برای ضدآب و عایق کردن به مشتریان پیشنهاد می‌کنند. حتماً از آن ها بپرسید که آیا از این روش استفاده می‌کنند یا خیر؟ در بیشتر موارد انجام پروژه‌های این‌چنینی گران‌تر است و هزینه ایزوگام را بیشتر می‌کند. ممکن است موانع زیادی نیز مانع از این نوع نصب شود. بااین‌وجود یادتان باشد که این روش کماکان بهترین روش برای ایزوگام است.

8. لوله تخلیه را در چه فاصله‌ای کار می‌گذارید؟
معمولاً توصیه می‌شود که لوله تخلیه را در فاصله 50 سانتی کار بگذارند.

9. از آن ها بخواهید تا شماره تماس سه مشتری قبلی را در اختیارتان قرار دهند.
با برقراری تماس با این مشتریان می‌توانید از کیفیت اجرای پروژه ایزوگام توسط پیمانکار اطمینان حاصل کنید. البته در حال حاضر اغلب وب‌سایت‌های خدماتی همچون سنجاق زیر هر خدمت ویژه‌ای لیستی از نظرات افراد را ذکر کرده‌اند که می‌تواند تا حدودی خیال شما را از بابت کیفیت خدمات آسوده کند.
 
10- گارانتی شامل چه مواردی می‌شود؟
گارانتی خدمات یکی از مهم‌ترین عوامل در تصمیم‌گیری است. از پیمانکارتان بخواهید تا جزئیات گارانتی را برایتان توضیح دهد. درصورتی‌که متوجه نکته‌ای نشدید از آن ها بخواهید تا به شما توضیح دهند. ممکن است ضمانت استاندارد خدمات بسیار ضعیف باشد. برای مثال ممکن است شرایط زیادی برای شامل شدن ضمانت در قرارداد ذکر شده باشد. تمامی جزئیات را بررسی کنید. ممکن است در قرارداد شرایطی ذکر شده باشد که شما عملاً دستتان از هرگونه خدمات رایگانی کوتاه شود. البته در صورت همکاری با شرکت‌ها و پیمانکاران حرفه‌ای و متخصص می‌توانید از شرایطی استاندارد و ضمانتی کامل برخوردار شوید. تنها به سراغ این دسته پیمانکاران بروید.

اجازه بدهید گریزی به سؤال اول بزنیم. پرسیدن اینکه آیا تا کنون در پروژه‌ای با شکست مواجه شده‌اند بیانگر خیلی چیزهاست. باتوجه‌به جوابی که به شما می‌دهند می‌توانید اطمینان حاصل کند که شیوه برخورد آن ها با مشکلات احتمالی آتی چگونه خواهد بود. توصیه ما به شما این است که به سراغ بهترین‌ها بروید حتی اگر مجبور باشید تا برای خدمات هزینه بیشتری بپردازید.


کد مطلب: 774144

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/774144/۱۰-توصیه-سنجاق-ایزوگام-کاهش-هزینه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com