جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

شهرداری از جنس مردم/ تهران در مسیر تحول

پنجشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 774136
شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت رسان به حساب می‌آید، اما برای خدمت رسانی مطلوب تر در کلانشهری آن هم مانند تهران همیاری و همکاری شهروندان با مدیریت شهری را در مرحله نخست می‌طلبد.
شهرداری از جنس مردم/ تهران در مسیر تحول
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حسین علیشاه کارشناس ارشد ارتباطات در یادداشتی نوشت: دلایل گوناگونی وجود دارد که مدیریت شهری تهران وابسته به همیاری و همکاری پایتخت نشینان در ارائه مطلوب تر خدمات رسانی به شهر هست ، چرا که تهران به عنوان بزرگترین کلانشهر کشور و دومین شهر پرجمعیت خاورمیانه در دل خود 370 محله جای داده که در این تعداد محله بیش از 8 میلیون نفر سکونت دارند؛ از سوی دیگر تردد روزانه میلیون‌ها نفر از سایر شهرهای کشور به پایتخت نیازمند مدیریت فعال و چاپک است.

در این میان سکاندار مدیریت شهری تهران باید در اختیار فردی قرار گیرد تا از جنس مردم باشد تا بتواند حرف و خواسته شهرنشینان را درک کند و همیاری و همکاری بین مدیریت شهری با شهروندان را به شکل واقعی به وجود آورد تا در اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ به شکل مطلوبی برای آبادانی شهر به کار گیرد.

این همیاری و همکاری مدیریت شهری و شهروندان همانند یک گنج پنهان به حساب می‌آید، در صورتی که این ارتباط دو سویه محقق شود، کمک بزرگی به سرعت بخشیدن در تمام حوزه‌های شهری از فرهنگی_ اجتماعی گرفته تا فعالیت‌های عمرانی _ترافیکی خواهد کرد و حتی در حوزه مالی نیز در زمینه عوارض شهری روند پرداخت‌ها با اجرای طرح‌های تشویقی به سهولت قابل مطالبه خواهد بود.

انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران امید مستحکم کردن پل ارتباطی بین مردم و مدیریت شهری را در بین اصحاب رسانه و شهروندان تهرانی به وجود آورده است، چرا که وی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده که در مرحله نخست با رای مستقیم مردم به این مقام رسیده است و سپس در مرحله دو از سوی نمایندگان ملت به جایگاه ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رسیده است.

از سوی دیگر انتخاب زاکانی توسط اعضای شورای ششم تهران که با رای مستقیم مردم مسئولیت نظارتی را برعهده گرفته‌اند نشان از مردمی بودن شهردار پیشنهادی را دارد و همچنین موافقت استعفای زاکانی با رای بالای نمایندگان مجلس برای تصدی مدیریت شهری تهران همه و همه نشان از استقبال جامعه از مدیریت وی را دارد.

هموطنان مان این روزها به دلایلی شامل کرونا، تحریم‌ها و ناکارآمدی مدیران با مشکلات گوناگون اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما هیچ وقت پشت به نظام و انقلاب نکرده‌اند و همواره به شکل‌های مختلف از نظام ، انقلاب و مقام معظم رهبری حمایت کرده‌اند؛ در این حال همین مردم در مقابل فساد اقتصادی سکوت نمی‌کنند و خواستار برخورد قاطعانه هستند که این ویژگی فساد ستیزی از سوی زاکانی مورد توجه شهروندان و اعضای شورای شهر تهران برای سکانداری شهرداری تهران قرار دارد.

از دیگر ویژگی های زاکانی به عنوان فردی مردمی از نگاه اصحاب رسانه نقد پذیری وی در راستای حل مشکلات است، آن طوری که زاکانی در مصاحبه های خود با اصحاب رسانه داشته است از هر گونه نقد منصفانه استقبال کرده و خود نیز به عنوان فرد منتقد شناخته می‌شود و معتقد است با نقد منصفانه می‌توان بسیاری از گره‌ها را برطرف کرد.

در نگاه بعدی باید به موضوع مساجد در کشورمان به عنوان یک پایگاه مردمی که به حساب می آید اشاره کرد، به همین خاطر با روحیه مردمی بودن زاکانی به عنوان شهردار تهران و حضور وی در مساجد و ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و شنیدن و با خبر شدن مشکلات کلانشهر تهران بر سرعت حل مشکات گام برداشته خواهد شد.

برکسی پوشیده نیست که زاکانی فردی انقلابی و فعال است و در پویا بودن وی حرفی برای گفتن نیست، به همین منظور برای حل مشکلات شهری به شکل کوچه به کوچه در کلانشهر تهران با نیروهای متخصص و کارشناس باتجربه در بدنه شهرداری تهران استفاده خواهد کرد.

زاکانی مدیرجهادی، پاک دستی، فساد ستیزی و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه را در کارنامه خود دارد و امید می‌رود با این سابقه درخشان تحول عظیمی در مدیریت کلانشهر تهران به وجود آورد.

تهران این روزها با مشکلاتی مانند آلودگی هوا، کمبود حمل و نقل عمومی، بافت فرسوده، کمبود زیرساخت‌های شهری مانند فاضلاب شهری، محیط زیست، فضای سبز پایدار و .... مواجه است که امید می‌رود با روی کار آمدن شهردار جدید با انرژی و با انگیزه گام بلندی در حل این مشکلات برداشته شود و عدالت در خدمات رسانی بین محلات جنوبی و شمالی محقق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز رپرتاژ
United States
وای که چقدر این زاکانی ماهه.... ماشالله ...بهترین شهردار تهران و یا حتی جهان خواهد شد....