کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵ ستاره جوانی که می‌توانند صاحب توپ طلا شوند

باشگاه خبرنگاران , 4 شهريور 1400 ساعت 8:37

برخی از بازیکنان جوان و آینده دار فوتبال جهان در سال‌های آینده می‌توانند توپ طلا را از آن خود کنند.


به گزارش جهان نیوز، توپ طلا بدون شک معتبرترین افتخار فردی در فوتبال است. در حالی که این جایزه تاکنون به بازیکنان زیادی اهدا شده است، ما در سال‌های گذشته عادت کرده ایم که توپ طلا را در دستان مسی و رونالدو ببینیم.  

لوکا مودریچ تنها بازیکنی است که دوگانگی رونالدو و مسی را در کسب توپ طلا شکست. ملی پوش کروات این جایزه را در سال ۲۰۱۸ به دست آورد. در حالی که رونالدو و مسی به پایان دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌شوند، رقابت بر سر توپ طلا احتمالا بیشتر خواهد شد.

افرادی مانند کیلیان امباپه و ارلینگ هالند جانشینان رونالدو و مسی هستند.   در این گزارش ۵ بازیکنی را معرفی می‌کنیم که تاکنون عملکرد فوق العاده‌ای داشتند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانند توپ طلا را از آن خود کنند. 

۱- فدریکو کیه زا - یوونتوس 
فدریکو کیه زا ستاره ناشناخته ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ بود. بدون شک او بهترین بازیکن آتزوری‌ها در دیدار برابر انگلیس بود. او پس از پیوستن به یوونتوس در سال ۲۰۲۰، فصل فوق العاده‌ای را با این تیم پشت سر گذاشت و در ۱۵ بازی برای بیانکونری ۱۵ گل به ثمر رساند و ۱۱ پاس گل داد.

کیه زا می‌تواند در هر ۲ جناح به عنوان مهاجم مکمل یا حتی به عنوان هافبک تهاجمی بازی کند. او حتی به عنوان مهاجم و هافبک میانی نیز به میدان رفته است. با این حال او هرگز در انجام وظایف دفاعی خود کوتاهی نمی‌کند.  

هواداران یوونتوس بی صبرانه منتظرند تا ببینند همکاری تهاجمی او با کریستیانو رونالدو در این فصل چگونه خواهد بود.  فصل جاری می‌تواند به منزله اعلام حضور او در جمع فوق ستاره‌های فوتبال جهان باشد.  



۲- پدری - بارسلونا 
این بازیکن جوان اسپانیایی در یک سال و نیم گذشته بدون وقفه در ترکیب بارسلونا بازی کرده است. پدری در ۱۸ سالگی ثابت کرد که قابلیت تبدیل شدن به یک ستاره را دارد.  

این هافبک باهوش از سال ۲۰۲۰ که به بارسلونا پیوست، با بزرگان تاریخ بارسلونا مانند ژاوی و آندرس اینیستا مقایسه شده است. او رونالد کومان را آنقدر تحت تاثیر قرار داد که در ۵۲ بازی فصل گذشته در ترکیب کاتالان‌ها به میدان رفت.
 
پدری در سطح ملی هم عملکرد خوبی داشت و در راه صعود تیم ملی اسپانیا به نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰، بهترین بازیکن ماتادور‌ها بود و به عنوان بهترین بازیکن جوان این رقابت‌ها انتخاب شد. او سپس تیم ملی امید اسپانیا را در المپیک توکیو همراهی کرد و به نایب قهرمانی این مسابقات دست یافت.  

در ۱۲ ماه گذشته پدری ۷۶ بازی برای باشگاه و تیم ملی کشورش انجام داد. سرانجام باشگاه بارسلونا به او ۲ هفته استراحت داد که ما فقط می‌توانیم آن را تحت عنوان "ملاحظات بشردوستانه" در نظر بگیریم. شکی نیست که اگر پدری با همین روند به کارش ادامه دهد، به زودی یکی از شانس‌های اصلی کسب توپ طلا خواهد بود.


۳- میسون گرینوود - منچستر یونایتد 
میسون گرینوود در حال تبدیل شدن به یک بازیکن کلیدی برای منچستر یونایتد است. مانند چلسی، منچستر یونایتد نیز از آکادمی خوبی برخوردار است که استعداد‌های درجه یکی را پرورش می‌دهد. گرینوود یکی از بازیکنانی است که در صورت ادامه همین روند، بدون شک در سال‌های آینده مایه افتخار شیاطین سرخ می‌شود.  

این مهاجم جوان که از هر ۲ پای خود به خوبی بهره می‌گیرد، سرعت بسیار بالایی دارد و به قدرت تمام کنندگی اش در مقابل دروازه حریفان مشهور است.

در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ گرینوود ۱۸ ساله در تمام مسابقات ۱۹ گل برای منچستر یونایتد به ثمر رساند، اما برخی مسائل شخصی باعث افت او در نیم فصل اول فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ شد.  

بزرگ‌ترین نقطه قوت گرینوود تمام کنندگی او است که در فصل‌های گذشته به گلزنی از زاویه‌های تقریبا بسته هم عادت کرده است.  

این بازیکن ۱۹ ساله فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را به  خوبی آغاز کرده و در ۲ بازی لیگ برتر تا کنون ۲ گل به ثمر رسانده است.
 

۴- جانلوئیجی دوناروما - پاری سن ژرمن
جانلوئیجی دوناروما ۶ سال است که در بالاترین سطح بازی می‌کند. دوناروما به تیم پرستاره پاری سن ژرمن پیوسته که می‌تواند سکوی پرتابی برای رسیدن او به توپ طلا باشد. هر چند که دستیابی به چنین افتخاری برای دروازه بانان بسیار سخت است.
ملی پوش ایتالیایی یکی از بهترین دروازه بانان حال حاضر جهان است و قهرمان آتزوری‌ها مقابل انگلیس در دیدار فینال یورو بود. دوناروما همچنین به عنوان بهترین بازیکن مسابقات یورو ۲۰۲۰ انتخاب شد.

او در حال حاضر با نظم و انضباط، هوش و تصمیم گیری‌های مناسب خود عملکردی فراتر از سنش دارد که باعث تحسین بسیاری‌ها از او شده است.  دوناروما شروع مجدد‌های بسیار خوبی دارد. چابکی و رهبری او درون محوطه جریمه از ویژگی‌هایی است که دروازه بانان بزرگ از آن برخوردارند. 
 

۵- میسون مونت - چلسی
دنیای فوتبال به خوبی از این واقعیت آگاه است که چلسی دارای یکی از بهترین آکادمی‌های فوتبال در سطح جهان است. با این حال باشگاه لندنی که تحت مالکیت رومن آبراموویچ روسی قرار دارد، نگاه ویژه‌ای به بازیکنان تیم‌های دیگر داشته است.
 
میسون مانت یکی از بهترین استعداد‌های پرورش یافته در آکادمی چلسی است. این جوان انگلیسی یک هافبک سخت کوش با توانایی دریبل زدن بالا است. او همچنین دارای سرعت خوبی است که از آن برای استارت‌های تند و تیز خود به سمت دروازه حریفان استفاده می‌کند.  

این بازیکن ۲۲ ساله در جریان قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته نیز چند بازی انجام داد.  

مونتدر حال حاضر یکی از بهترین بازیسازان لیگ برتر آن هم در سن ۲۲ سالگی است. اگر مونت با سرعتی که در چند فصل گذشته شاهد آن بودیم پیشرفت کند، به احتمال زیاد تا چند سال آینده می‌تواند برای توپ طلا رقابت کند.  


کد مطلب: 774104

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/774104/۵-ستاره-جوانی-می-توانند-صاحب-توپ-طلا-شوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com