جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۵ خرید وحشتناک تیم فوتبال بارسلونا در نقل و انتقالات

چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 773996
تیم فوتبال بارسلونا در سال‌های اخیر اشتباهات زیادی در فعالیت نقل و انتقالاتی خود داشته است.
۵ خرید وحشتناک تیم فوتبال بارسلونا
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بارسلونا یکی از بدترین باشگاه‌ها از نظر فعالیت نقل و انتقالاتی در یک دهه گذشته بوده است. با این حال، نیوکمپ میزبان برخی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال از جمله لیونل مسی، ژاوی، آندرس اینیستا و رونالدینیو بوده است.

استعداد پرورش یافته در آکادمی لاماسیا در گذشته تا حدودی بر عملکرد ضعیف نقل و انتقالاتی باشگاه بارسلونا سرپوش گذاشته بود، اما اکنون ضعف این باشگاه در زمینه جذب بازیکنان موثر، بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید. رئیس سابق باشگاه بارسلونا با صرف مبالغ سنگین برای دستمزد بازیکنان و هزینه‌های انتقال، بدهی‌های زیادی روی دست این باشگاه گذاشت.  

با توجه به این نکته در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به ۵ خرید بی فایده بارسلونا که کمک خاصی به این تیم نکردند و حداقل درخشش آن‌ها در این تیم مداوم نبوده است. 

۱- عثمان دمبله
تقریبا تمام نقل و انتقالات بارسلونا بعد از نیمار وحشتناک بوده اند؛ زیرا این باشگاه از زمان جدایی ستاره برزیلی تا کنون به دنبال پیدا کردن جایگزینی برای او بوده است.  

عثمان دمبله در تابستان سال ۲۰۱۷ راهی پاری سن ژرمن شد و تنها ۳ هفته بعد در اقدامی که دنیای فوتبال را شوکه کرد، با مبلغ ۱۲۶.۵ میلیون پوند راهی بارسلونا شد تا جای خالی نیمار را پر کند.  

در حالی که دمبله در آن زمان یکی از بهترین استعداد‌های فوتبال اروپا محسوب می‌شد، بلوگرانا برای این بازیکن فرانسوی مبلغ زیادی پرداخت کرد. هزینه انتقال دمبله به بارسلونا، بیش از نیمی از پولی بود که بارسلونا از جدایی نیمار به دست آورد.

حتی سایت معتبر ترانسفر مارکت در آن زمان ارزش دمبله را کمتر از ۳۰ میلیون پوند تخمین زده بود. با این حال این بازیکن فرانسوی تا کنون تا حدودی توانسته استعدادش را بروز دهد و ممکن است در آینده بتواند بهتر شود.


۲- مارتین بریتویت 
مارتین بریتویت در فوریه سال ۲۰۲۰ با انتقال ۱۶.۲ میلیون پوندی از لگانس به نیوکمپ رفت. بازیکن ملی پوش دانمارکی نتوانست هیچ تاثیر واقعی در باشگاه داشته باشد و پس از رهایی دمبله از بند مصدومیت، عمدتا به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد.  

در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لالیگا، بریتویت  ۲۹ بازی انجام داد که در ۱۸ بازی از روی نیمکت کار را آغاز کرد. اگرچه او در زمان بازی عملکرد نسبتا خوبی داشت، اما هرگز به این بازیکن ۳۰ ساله فرصت کافی داده نشد تا جای خود را در ترکیب بارسلونا به دست آورد.

البته نباید این نکته را نادیده گفت که مهاجم دانمارکی توانایی‌های زیادی دارد، اما برای بازی در پیکان حمله تیم بزرگی مانند بارسلونا کافی نیست.

بر اساس گزارش رسانه‌های اروپایی، باشگاه بارسلونا به دنبال انتقال بریتویت است تا بار مالی خود را کاهش دهد. وستهام و تاتنهام از جمله باشگاه‌هایی هستند که علاقه زیادی به جذب این بازیکن دارند.  
 

۳- پائولینیو
بارسلونا پس از ناکامی در دستیابی به هدف اصلی نقل و انتقالاتی خود، یعنی  فیلیپ کوتینیو در نقل و انتقالات تابستانی سال ۲۰۱۷ پائولینیو را به خدمت گرفت.  

امضای قرارداد با این هافبک برزیلی قبل از انتقال قریب الوقوع کوتینیو از آنفیلد، یک راه حل موقت برای کاتالان‌ها بود. در آن شرایط انتقال قرضی بهترین راه ممکن برای بارسلونا بود، اما مدیران باشگاه تصمیم گرفتند با قرارداد دائمی به ارزش ۳۶ میلیون پوند پائولینیو را جذب کنند.

پائولینیو در نخستین فصل حضورش در نیوکمپ ۴۹ بازی برای این تیم انجام داد. او بهترین دوران خود در بارسلونا را در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ لالیگا تجربه کرد و در ۱۲ بازی، ۹ گل زد و  ۳ پاس گل داد.

پائولینیو در آن فصل نقش مهمی در موفقیت‌های بارسلونا داشت و به عنوان هافبک ایده آل عمل کرد. با وجود گذراندن یک فصل موفق در نیوکمپ، پائولینیو با قراردادی قرضی برای ۶ ماه این تیم را ترک کرد و سپس در نقل و انتقالات زمستانی به گوانگژو، باشگاه سابق خود فروخته شد.


۴- مالکوم
انتقال مالکوم نمونه بارز پول تلف کردن جوزف ماریو بارتومئو در بارسلونا بود. این بازیکن در تابستان سال ۲۰۱۸ با انتقال ۴۱ میلیون یورویی راهی نیوکمپ شد. انتقال او در شرایطی صورت گرفت که ارنستو والورده، سرمربی وقت بارسلونا خواهان به خدمت گرفتن ویلیان از چلسی بود.  

بارتومئو در صورت عدم تمایل به جذب وینگر سابق آبی‌ها می‌توانست پول باشگاه را نگه دارد، اما ترجیح داد آن را صرف یک انتقال بی فایده و سراسر ضرر بکند.

سرانجام مالکوم که با قرارداد ۵ ساله به بارسلونا پیوسته بود، پس از انجام تنها ۲۴ بازی برای این تیم راهی زنیت سن پترزبورگ شد.


۵- فرانسیسکو ترینکائو 
فرانسیسکو ترینکائو، مهاجم پرتغالی یکی از خرید‌های وحشتناک بارسلونا بود. این مهاجم که در زمان انتقال به نیوکمپ ۱۹ سال داشت، قرار بود جانشین لوئیس سوارز در ترکیب کاتالان‌ها شود.

بلوگرانا در چند سال گذشته به طور مداوم مبالغ قابل توجهی را برای جذب بازیکنان هجومی صرف کرده و برای بازیکنانی مانند ترینکائو، عثمان دمبله و مالکوم بسیار بیشتر از ارزش آن‌ها هزینه کرده است.

بارسلونا پس از جدایی سوارز، وضعیت نیمار برای بازگشت به این تیم را به طور کامل ارزیابی نکرد و در اقدامی شتابزده ترینکائو را با مبلغ ۲۷.۹ میلیون پوند به خدمت نگرفت.  

این مهاجم پرتغالی در نخستین فصل حضورش در نیوکمپ بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی فرصت بازی به دست آورد و ۲۵ بازی از ۲۸ بازی او در لالیگا به عنوان بازیکن تعویضی انجام شد. ترینکائو در ابتدای فصل جاری با قراردادی قرضی راهی ولورهمپتون شد. 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *