چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

آموزش نصب دزدگیر ماشین

سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 773914
آموزش نصب دزدگیر به اندازه خرید دزدگیر مهم است. در این مقاله ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید دزدگیر خودروی خود را نصب کنید. این آموزش کاملاً به صورت ساده و کاربردی بوده و شما می‌توانید با مطالعه این مقاله به راحتی دزدگیر خود را نصب کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که انواع مختلف برند دزدگیر در ایران به فروش می‌رسد، این آموزش بر اساس دزدگیرهای استاندارد تهیه شده و در خصوص همه دزدگیرهای استاندارد کاربرد دارد. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از این آموزش دزدگیر خودروی خود را نصب کرده و امنیت خودروی خود را تأمین نماید. ما در اینجا به صورت مقدماتی توضیحاتی در رابطه با نصب دزدگیر ماشین را گفته‌ایم ولی شما عزیزان می‌توانید برای خرید انواع دزدگیر ماشین و آموزش صفر تا صد نصب انواع دزدگیر خودرو و اطلاع از اجرت نصب دزدگیر ماشین با مشاوران ما در ارتباط باشید و به سایت فروشگاهی ما مراجعه فرمایید.
 
 
انواع سیم دزدگیر خودرو:
برای نصب سیم دزد گیر می‌بایست با سیم‌های دزگیر آشنا شویم که عبارتند از:

۱. سیم برق دزدگیر
سیستم دزگیر نیاز به برق V12 بوده و برای این منظور توسط دو عدد سیم به رنگ قرمز (به فیوز + وصل) و سیم مشکی (بدنه) به برق خودرو وصل می‌باشد، جهت اتصال اسن سیم (قرمز) یک فیوز تعبیه شده و ضمناً از برق BAT سوئیچ گرفته می‌شود مقدار آمپر فیوز با توجه به اینکه بر روی سیم طراحی شده تعیین می‌گردد و معمولاً بین ۲۰ الی ۳۰ آمپر می‌باشد. در نقشه‌های دزگیر این سیم (قرمز) با حروف BAT، ۱۲ +، input  مشخص شده است و سیم مشکی با علامت بدنه یا Grount مشخص شده است.

این نکته را توجه داشته باشید که در وصل کردن سیم‌های برق و اتصال منفی نهایت دقت را بکنید چون در صورت شل بودن و یا در جای نامناسب وصل کردن خطراتی برای راننده و یا ماشین و یا برای برد اصلی پیش می‌آورد که باید نهایت دقت را کرد و دلیلش را وجود قطعه‌ای بنام استارت کیلر یا ماشین خاموش کن می‌باشد (در صورتی که نصب بکنید) که اگر ماشین در حین حرکت باشد فقط یک لحظه کافی است این دو سیم (مثبت یا منفی) قطع و وصل بشود که در آن صورت ماشین در هرسرعتی که باشد در جای خود می‌ایستد و باعث بروز تصادف می‌شود. پس توصیه می‌شود تا جایی که می‌شود این قطعه را بر روی ماشین نصب نکنید.

اتصال سیم دزدگیر بدون نقشه
در صورتی که بخواهیم بدون نقشه سیم‌های آن را مشخص کنیم به روش زیر اقدام می‌کنیم.

1. سیم قرمز و مشکی را به برق V 12 وصل می‌کنیم.

2. سیم آژیر را به آژیر یا لامپ تست وصل می‌کنیم.

3. تک تک سیم ها را با لامپ تست بدین صورت که یک طرف لامپ تست را به برق مثبت و طرف دیگر آن را به تک تک سیم‌ها وصل می‌کنیم، آن سیمی که آژیر را فعال کند سیم لای دری مثبت می‌باشد و اگر سیمی نباشد که آژیر را فعال نماید می‌بایست لامپ تست را به بدنه وصل نمود در صورت آژیر زدن سیم دیگر منفی تحریک می‌باشد.

اولین سیم، فلاشرها (parking light) می‌باشد (همان که چراغ خطرها وقتی درب باز می‌شود و یا آژیر به صدا در می‌آید شروع به کار کردن می‌کنند)ُ این سیم بر روی کیت اصلی دوتا است که رنگ آن‌ها در اکثر دزدگیرها قهوه‌ای می‌باشد که در بعضی مدل‌ها یک سیم می‌باشد که از سر آن، دوتا دیود گرفته و تبدیل به دوتا سیم می‌کنند (حتما این دیود بر سر راه این سیم باشد که بعدا از لحاظ امنیتی اگر مدیران اجازه بدهند دلیل آن را ذکر می‌کنم) که اکثر دزدگیرهای چینی از این مدل می‌باشند ما برای نصب این سیم بروی ماشین باید سیم چراغ راهنماها (چپ و راست) را پیدا کرده و این دو سیم را یکی برای راهنمای چپ و دیگری را برای راهنمای راست وصل کنیم.

در اینجا این سوال پیش می‌آید که ماشینی مثلا 405 که می‌خواهیم دزدگیر بروی آن نصب بکنیم چطور سیم‌های چراغ راهنما را پیدا بکنیم برای اینکار از لامپ تست استفاده می‌کنیم به این صورت که ابتدا یکی از راهنماها (چپ یا راست) میزاریم تا کار کند و یک سر لامپ تست را به بدنه و سر دیگر در سوکتی که حدس می‌زنیم سیم راهنما در آن هست وصل می‌کنیم که با راهنما زدن لامپ تست ما هم خاموش و روشن می‌شود و همین کار را برای سمت دیگر انجام می‌دهیم که بعدا از پیدا کردن سیم‌های مذکور، سیم‌های فلاشر را به این دو سیم وصل می‌کنیم.
 

 
مراحل نصب دزدگیر پراید

مرحله اول _ برق دستگاه
از سیم‌های پشت سوئیچ استفاده کنید. معمولا پشت سوئیچ سه یا چهار سیم وجود دارد، برق دستگاه (+) را به به سیم سفیدرنگ وصل کنید و سیم منفی دستگاه را به بدنه پیچ کنید. قسمتی که می‌خواهید سیم را به بدنه پیچ کنید رنگ بدنه را بتراشید. همچنین می‌توان برق دستگاه را از سیم‌های سوکت فابریک گرفت. اما این سیم‌ها ضعیف‌تر هستند و در آینده ممکن است باعث اتصال کوتاه و مشکلات عدیده‌ای گردد تحریک پراید، تیبا و ساینا منفی می‌باشد. تحریک منفی دستگاه به سیم لادری (-) سوکت فابریک وصل شود.

مرحله دوم 
 
درب کاپوت را باز کنید. رله فابریک گیرنده – فرستنده ریموت را پیدا کنید رله را برداشته و سوکت فابریک را بین رله و خودرو قرار دهید. سپس سیم‌های دزدگیر را طبق تصویر زیر به سیم‌های سوکت وصل کنید.

مرحله سوم _ قفل مرکزی درب ها
سیم های (NO) زرد و زرد مشکی دستگاه را به مثبت ثابت وصل کنید. سیم‌های (COM) سفید و سفید مشکی به پمپ، و سیم‌های (NC) نارنجی و نارنجی مشکی دستگاه را به سیم تحریک قفل و باز سوکت فابریک وصل کنید. نارنجی به تحریک قفل و نارنجی مشکی به تحریک باز وصل شود برای ادامه آموزش و اطلاع از قیمت انواع لوازم جانبی خودرو مانند قیمت انواع دوربین دنده عقب خودرو یا قیمت انواع هدلایت ماشین و ... می‌توانید به سایت استارکومارکت مراجعه فرمایید

خرید دزدگیر ماشین
امروزه با توجه به افزایش سرقت‌ها در تمام جهان باید به فکر افزایش ایمنی وسایل خود بود که یکی از مهم‌ترین آن ها ایمنی خودرو می‌باشد که شما می‌توانید با هزینه‌ای شاید کم خودرو خودتان را در برابر اتفاقات ایمن کنید در همین راستا شرکت استارکومارکت متخصص در فروش انواع لوازم جانبی خودرو در ایران این امکان را برای شما عزیزان فراهم آورده تا در کمترین زمان ممکن در هر جای ایران که باشید بهترین لوازم جانبی خودرو را خریداری کنید و خیال خودتون را راحت البته برای دوستانی که در زمینه فروش لوازم جانبی خودرو فعال هستن و نیاز به آمورش نصب هرگونه لوازم جانبی خودرو و یا تمایل به اطلاع از قیمت هدلایت و قیمت لامپ زنون و … دارند می‌توانند با فروشگاه استارکومارکت آموزش صفر تاصد نصب هر مدل از لوازم جانبی ماشین را یاد بگیرند و به صورت حرفه‌ای فعالیت کنند. در کنار این‌ها شما می‌توانید برای نصب دزدگیر ماشین در محل در هر منطقه‌ای که از تهران هستید با استارکومارکت دزدگیر خودتون را در منطقه مورد نظر خودتون بر روی خودرو خود نصب نمایید برای این کار کافیه با ما در ارتباط باشید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *