کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیراهن‌های نفرین شده در باشگاه‌های بزرگ +عکس

باشگاه خبرنگاران , 2 شهريور 1400 ساعت 8:18

برخی از فوتبالیست‌ها پس از پوشیدن پیراهن‌ تیم‌های مهم نتوانستند عملکردی که از آن‌ها انتظار می‌رفت را ارائه دهند.


به گزارش جهان نیوز، پس از پیوستن تامی آبراهام به رم، پیراهن شماره ۹ چلسی به روملو لوکاکو رسید. این پنجمین فصلی است که لوکاکو پیراهن شماره ۹ را برتن می‌کند. پیش از این لوکاکو همین پیراهن را در تیم‌های اینتر میلان و منچستر یونایتد بر تن می‌کرد.  
 

از نظر منطقی، شماره پیراهن به احتمال زیاد نمی‌تواند بر عملکرد یک بازیکن در زمین تاثیر بگذارد. با این وجود، اتفاقات متعددی رخ داده است که یک بازیکن پس از پوشیدن یک پیراهن با شماره خاص از نظر فنی دگرگون می‌شود.
 
برخی تغییرات قابل توجه در شماره پیراهن‌ها در طول سال‌های گذشته
رونالدو در بدو ورود به سانتیاگو برنابئو، پیراهن شماره ۹ رئال مادرید را برتن کرد، در حالی که رائول، اسطوره باشگاه شماره ۷ که مورد علاقه اش بود را در اختیار داشت. کریم بنزما که در تابستان سال ۲۰۰۹ همراه با رونالدو خریداری شد، شماره ۱۱ آرین روبن را به ارث برد. پس از جدایی رائول در سال ۲۰۱۰، رونالدو به سرعت به پیراهن شماره ۷ را پوشید و بنزما هم شماره ۹ را به دست آورد.  

در مقابل، دنی آلوز در دوران حضورش در بارسلونا ۴ شماره پیراهن مختلف داشته است. اگرچه او بیشتر پیراهن شماره ۲ را برتن کرده، اما شماره نخستین پیراهن این مدافع برزیلی در نیوکمپ ۲۰ بود. او پیراهن شماره ۴ را به مدت ۴ فصل بر تن کرد و در سال ۲۰۱۳ دوباره آن را برای ادای احترام به دوست نزدیک خود، به اریک آبیدال داد. بازیکن شماره ۲۲ بارسلونا پس از رفتن ژاوی از این تیم، پیراهن شماره ۶ او را گرفت.  

با توجه به این که شماره پیراهن‌ها نقش مهمی در ایجاد طرز فکر بازیکنان دارد، بسیاری از فوتبالیست‌ها در حالی که پیراهن خاصی را می‌پوشند، پیشرفت کرده اند. برخی از بازیکنان شماره پیراهن‌شان را نشان دهنده هویت و سابقه حرفه‌ای خود می‌دانند.  

با توجه به این توضیحات، در این گزارش ۵ شماره پیراهن تیم‌های بزرگ را بررسی می‌کنیم که صاحبان آن نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. 


۱- چلسی - پیراهن شماره ۹ 
چلسی به تازگی با قرارداد سنگین ۱۱۵ میلیون یورویی روملو لوکاکو را به استمفوردبریج بازگرداند. در واقع اکنون این مهاجم بلژیکی در تاریخ نقل و انتقالات با ۳۲۷.۵۶ میلیون یورو در مجموع تمام انتقالات خود، با ارزش‌ترین فوتبالیست دنیا است. لوکاکو در چلسی پیراهن شماره ۹ را برتن می‌کند که تا همین چند روز پیش در اختیار تامی آبراهام بود.  

هواداران چلسی امیدوار هستند پیراهن شماره  تیمشان که از ابتدای سال ۲۰۰۰ دیگر خوش یُمن نبوده، لوکاکو را هم گرفتار نکند.  

در گذشته نه چندان دور گونزالو هیگواین، آلوارو موراتا، رادامل فالکائو و فرناندو تورس قربانیان این پیراهن بوده اند و نتوانستند عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشند.  

به غیر از جیمی فلوید، هر بازیکنی که پیراهن شماره ۹ چلسی را پس از سال ۲۰۰۰ را بر تن کرده بود، در این تیم بسیار ضعیف ظاهر شد.

از کریس ساتون گرفته تا خالد بولهروز، هواداران تیم لندنی تاکنون چند ستاره را با پیراهن شماره ۹ تیمشان دیده اند که هیچ فروغی نداشتند. حتی هرنان کرسپو در یک فصل حضورش در لندن نتوانست نظر هواداران  چلسی را جلب کند. 

خرید اریک کانتونا از لیدز یونایتد که رقیب سرسخت منچستریونایتد بود، حدود ۱.۸ میلیون یورو  در سال ۱۹۹۲ برای شیاطین سرخ هزینه داشت، اما نشان دهنده نبوغ سر الکس فرگوسن بود. بازیکن فرانسوی با تکنیک فوق العاده خود در کنار درگیری‌های داخل زمین و حمله به تماشاگر رقیب، از او در میان هواداران منچستر یونایتد اسطوره‌ای متعصب ساخت.  
دیوید بکهام و کریستیانو رونالدو از کانتونا پیروی کردند و به مدت ۱۷ سال با پیراهن شماره ۷ برای منچستریونایتد بازی خوبی انجام دادند. با این حال، پس از انتقال رونالدو به رئال مادرید در سال ۲۰۰۹، شیاطین سرخ نتوانستند جایگزین خوبی برای فوق ستاره پرتغالی پیدا کنند. در واقع هیچ یک از شماره ۷‌های منچستریونایتد حتی به رونالدو نزدیک هم نشد.  

برخی از بهترین بازیکنان جوان منچستریونایتد تلاش کردند با شماره ۷ این تیم بدرخشند. شروع پرشور آنخل دی ماریا در منچستر نشانه‌هایی از بهبود عملکرد یک شماره ۷ را در اولدترافورد نشان داد. با این حال، ۳ گل و ۴ پاس گل او در ۶ بازی اولش مانند سراب بود و او خیلی زود به پاری سن ژرمن فروخته شد.  

مایکل اوون، ممفیس دپای و به ویژه الکسیس سانچز، دوران وحشتناکی را در منچستریونایتد پشت سر گذاشتند و پیراهن شماره ۷ روی دوش آن‌ها سنگینی کرد. ادینسون کاوانی در فصل گذشته تا حدودی توانست با پیراهن شماره ۷ بدرخشد، اما این کافی نبود و او در اولدترافورد حضور کوتاهی داشت.  


۳- آث میلان - پیراهن شماره ۹ 
روبرتو باجو، پاتریک کلایوورت و ژرژ وه آ از افسانه‌هایی هستند که در سن سیرو با شماره ۹ عملکرد مثبتی داشتند.
فیلیپو اینزاگی آخرین مهاجم شناخته شده‌ای بود که ماموریت خود با این پیراهن را با موفقیت به پایان رساند. فوق ستاره ایتالیایی یک دهه را با روسونری گذراند و ۳۰۰ بازی برای آث میلان انجام داد.

الکساندر پاتو، اعجوبه برزیلی  پس از بازنشستگی اینزاگی شماره ۹ را پوشید. با این حال پاتو بلافاصله پس از پوشیدن پیراهن شماره ۹ متحول شد و پس از تنها ۴ بازی، میلان را به مقصد کورینتیانس ترک کرد.  

از آن زمان تاکنون برخی از بازیکنان متوسط مانند لوئیس آدریانو، جانلوکا لاپادولا، ماتیا دسترو، الساندرو ماتری و کریشتوف پیاتک ​​پیراهن شماره ۹ آث میلان را به تن کردند. هرچند که هیچ کدام از آن‌ها نتوانستند تاثیر چندانی در این تیم داشته باشند.
 
حتی مهاجمان سرشناسی مانند فرناندو تورس و گونزالو هیگواین پس از پیراهن شماره ۹ در آث میلان با افت شدیدی مواجه شدند.

علاوه بر این، آندره سیلوا پس از پوشیدن پیراهن شماره از چشم هواداران آث میلان افتاد. با تبدیل شدن اولیویه ژیرو به عنوان آخرین مهاجمی که این پیراهن را در اختیار گرفته، باید ببینیم او می‌تواند روند ناکامی‌های چند ساله شماره ۹‌ها در آث میلان را قطع کند یا خیر.


۴- آرسنال - پیراهن شماره ۹ 
ریشه نفرین پیراهن شماره ۹ در ورزشگاه امارات می‌تواند فرانسیس جفرز باشد. این بازیکن که در اورتون عملکرد بسیار خوبی داشت، با مبلغ ۱۵.۳ میلیون یورو به آرسنال پیوست و در ۳۹ بازی تنها ۸ گل به ثمر رساند. پس از جفرز هیچ یک از بازیکنانی که پیراهن شماره ۹ توپچی‌ها را پوشیدند، توفیقی نداشتند.  

ادواردو دا سیلوا، مهاجم برزیلی نیز سرنوشت مشابهی داشت و یک مصدومیت نزدیک بود دوران حرفه‌ای او را به پایان برساند. حتی الکساندر لاکازت که هواداران روی او حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، نتوانست انتظارات را برآورده کند.  
این بازیکن فرانسوی  پس از به ثمر رساندن ۳۷ گل در لیون، با قراردادی به ارزش ۵۳ میلیون یورو در سال ۲۰۱۷ راهی آرسنال شد. او در ۱۷۰ دیداری که تاکنون برای آرسنال به میدان رفته، ۶۵ گل به ثمر رسانده است.  


۵- بارسلونا - پیراهن شماره ۷ 
کاتالان‌ها در سال‌های گذشته چند پیراهن مهم دارند. از شماره ۱۰ لیونل مسی گرفته تا پیراهن‌های شماره ۶ و ۸ که توسط ژاوی و اینیستا مشهور شد. بارسلونا سابقه زیادی با شماره پیراهن‌های متعدد دارد. با این حال پیراهن شماره  ۷ این تیم نفرین شده است.  

پیراهن شماره ۷ که در اختیار بزرگانی مانند لوئیس فیگو و پپ گواردیولا بود، تا زمان حضور داوید ویا در بارسلونا، صاحب شایسته‌ای داشت. پس از خروج ویا هیچ یک از جانشینان او نتوانسته اند به اندازه کافی خوب باشند.  

پدرو بهترین سال‌های خود در بارسلونا را با پیراهن شماره ۱۷ سپری کرد. در یک سناریوی مشابه،  فیلیپ کوتینیو با شماره ۱۴ عملکرد خیلی بهتری داشت. آردا توران در میان بازیکنانی که این پیراهن را برتن کردند، بدترین سرنوشت را تجربه کرد. شماره ۷ فعلی بارسلونا، آنتوان گریژمان نیز هنوز نتوانسته قابلیت‌های خود را به طور کامل در این تیم ارائه کند.


کد مطلب: 773873

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/773873/پیراهن-های-نفرین-شده-باشگاه-های-بزرگ-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com