جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

واکنش منفعلانه رئیس جمهور لبنان در قبال آمریکا

دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 773843
یک سیاستمدار لبنانی فاش کرد، هنگامی که پیشنهاد همکاری چین برای حل مشکل برق لبنان را به اطلاع «میشل عون» رسانده، عون گفته که اگر بیروت این پیشنهاد را قبول کند با واکنش تند آمریکا روبه‌رو خواهد شد.
واکنش منفعلانه رئیس جمهور لبنان در قبال آمریکا
به گزارش جهان نيوز، «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» (نزدیک به ۸ مارس) در گفت‌وگویی با شبکه لبنانی «الجدید» به آخرین تحولات این کشور پرداخت.

وی گفت: ما در حال عبور از جهنم هستیم اما قادریم از آن خارج شویم. "ریاض سلامه" رئیس بانک مرکز قادر است ذخیره اجباری بانک‌ها (Required Reserve Ratio) را کاهش دهد به شرط آنکه یک طرح نجات جدید اتخاذ شود نه یک طرح غارت جدید.

وی افزود، در حالی که انتظار برای راه‌حل‌ خارجی در جریان است دولت پیشبرد امور لبنان باید حرکت کند و عون و «نبیه بری» باید به تفاهم برسند. روابط این دو قطع شده و برای حل آن تلاش می‌شود.

وهاب افزود: سفیر چین یک پروژه کامل برق (برای لبنان) را به من پیشنهاد داد و از من پرسید طرف مربوطه‌ای که در این باره می‌تواند با او صحبت کند، کیست. من نزد عون رفتم اما وی در پاسخ گفت: "آمریکایی‌ها خانه خرابمان می‌کنند". ما باید به جای ارائه برگ‌ها، به منافع لبنان فکر کنیم.

شرط آمریکا عدم مشارکت حزب‌الله در دولت است
وهاب در ادامه ادعا کرد: چیزی در داخل لبنان مانع تشکیل دولت نیست. تا زمانی که نزدیکی آمریکایی-ایرانی رخ نداده دولت در لبنان تشکیل نمی‌شود.

وی افزود: در آستانه پیشرفت بودیم اما باز پسرفت رخ داد. اکنون برخی می‌گویند امور در پایان سال جاری [میلادی] حل می‌شود. آمریکا بر لبنان اعمال فشار می‌کند چون گمان می‌کند می‌تواند دستاوردی داشته باشد. شرط آمریکا عدم مشارکت حزب‌الله در دولت است. آیا نخست‌وزیر مکلف "نجیب میقاتی" می‌تواند به این سمت برود؟

در همین ارتباط، یک‌ وب‌سایت عربی در تحلیلی به تلاش‌های ناامیدانه سفیر آمریکا و دستیار پیشین وزیر خارجه این کشور برای حفظ آبروی باقیمانده خود در پرونده لبنان پرداخت و نوشت، آنها نمی‌توانند با یک قدرتمند منطقه‌ای مانند حزب‌الله مقابله کنند.

لبنان این روزها با مشکلات متعددی در زمینه سوخت و برق و گاز روبه‌روست. در همین زمینه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله هفته گذشته از واردات سوخت از ایران خبر داد که واکنش‌های زیادی در پی داشت.

نصرالله در سخنرانی دیشب (یکشنبه شب) نیز از حرکت دومین کشتی ایرانی به سمت لبنان تا چند روز دیگر خبر داد و حتی گفت، شرکت‌های ایرانی آماده مشارکت در بحث استخراج نفت هستند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سالها سعودی ها به لبنان کمکهای سنگین مالی میکردند...لبنانی ها بد عادت شده بودند....