پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

چرا برخی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؟

دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 773798
جامعه شناس در مورد اینکه چرا برخی از مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؟توضیحاتی داد.
چرا برخی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، امیر محمود حریرچی جامعه شناس، در پاسخ به این سوال که چرا برخی از افراد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند؟ گفت: متاسفانه یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود افراد پروتکل‌های بهداشتی مانند ماسک زدن، فاصله فیزیکی را رعایت نکنند عدم احساس مسئولیت اجتماعی می‌باشد. اگر افراد جامعه به این موضوع باور داشته باشند که در قبال سلامتی خود و تمای افراد جامعه مسئول هستند و سرنوشت تک تک انسان‌ها در این روزها بیشتر از قبل به هم گره خورده و ممکن است به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط فرد، خانواده‌ای عزیزی را ازدست بدهد و یا متحمل هزینه‌های مالی و روانی سنگینی شود این احساس مسئولیت اجتماعی می‌تواند منجر به رعایت دقیق‌تر و کامل‌تر پروتکل‌های بهداشتی می‌شد.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی عادی پنداری بیماری کرونا است، گذشت زمان در اپیدیمی کرونا باعث شده است که مردم نسبت به بیماری کرونا بی تفاوت شوند.

این جامعه شناس گفت: بی توجهی هر شخصی و با هر دلیلی تبعاتی مضر برای کل جامعه خواهد داشت و حتی احتمال گرفتاری و ابتلای افزون بیشتر مردم را در ماه‌های آینده در پی خواهد داشت که این موضوع می‌تواند باعث شود پیک ششم کرونا به زودی رخ دهد.

حریرچی ادامه داد: متاسفانه برخی از مردم در جامعه بیماری کرونا را شوخی گرفتند کگه این موضوع می‌تواند به بسیاری از مردم آسیب بزند و این پدیده به نوعی خشونت اجتماعی است.

وی گفت: بحث واکسیناسیون می‌تواند کمک شایانی به از بین بردن نا امیدی در جامعه کند؛ همچنین رسانه‌ها در آگاهی بخشی می‌توانند کمک خوبی کنند تا شاهد کمتر شدن خشونت اجتماعی باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالشو ندارن. قبول ندارن، درک ندارن یا اصلا تو این حال و هواها نیستند!!!
عدم رعایت پروتکل ها توسط مردم نتیجه عدم نظارت وپیگیری متولیان امر میباشد. خود آقایان بفرمایند چرا پاساژهای مسقف باز می باشند!
Iran, Islamic Republic of
چون میدونن نفس کشیدن با ماسک مضره و ماسک هم نمیتونه جلوی ویروس رو بگیره !!!!!!!!!!!!!!!!