کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسوایی جدید ارتش آمریکا در افغانستان!

نورنیوز , 31 مرداد 1400 ساعت 12:32

ارتش آمریکا که طی توافق با طالبان حلقه سوم حفاظتی فرودگاه کابل را در اختیار گرفته تا با سهولت بیشتری فرآیند خروج را طی کند، در یک رسوایی ضدانسانی جدید، از مردمی که به هر دلیل خواهان خروج از کشورشان هستند از 500 تا 2000 دلار اخاذی می‌کند!


به گزارش جهان نیوز، بقایای نیروهای ارتش آمریکا که به مرور در حال ترک خاک افغانستان از طریق فرودگاه کابل هستند، حتی در این شرایط دست از خباثت خود بر نداشته و اقدام به اخاذی از مردم می‌کنند.

اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی است؛ ارتش آمریکا که همچنان مشغول خارج کردن نیروها و تجهیزات خود از افغانستان است و طی توافق با طالبان حلقه سوم حفاظتی فرودگاه کابل را در اختیار گرفته تا با سهولت بیشتری فرآیند خروج را طی کند، در یک رسوایی ضدانسانی جدید، از مردمی که به هر دلیل خواهان خروج از کشورشان هستند از 500 تا 2000 دلار اخاذی می‌کنند.

پس از رفتارهای ضدانسانی صورت گرفته در فرودگاه کابل از سوی نیروهای آمریکایی که تصاویر دلخراش آن به سراسر دنیا مخابره شد، طی چند روز اخیر کاخ سفید با اعزام تیم‌های عملیات روانی ویژه و به کمک رسانه‌های غربی سعی کرده چهره کریه خود را با تکنیک‌های رسانه‌ای به نوعی سفیدسازی کند.

 
با این وجود؛ اخباری که به تواتر از سوی شهروندان افغانستانی که موفق به خروج از کشور شده‌اند به گوش می‌رسد حاکی از آن است که نیروهای آمریکایی حتی در آن لحظات پر دلهره و اضطراب حاضر به همراهی با این افراد نبوده و تنها در ازای دریافت مبالغ فوق اجازه خروج از لایه آخر حفاظتی فرودگاه را به آنها داده‌اند.

فرودگاه کابل دارای سه حلقه حفاظتی است که دو حلقه اول آن در اختیار نیروهای طالبان است و حلقه سوم آن بنا بر توافق صورت گرفته میان دو طرف، در دست نیروهای آمریکایی است.
 
نکته اینکه؛ این رفتار ضدبشری که در قالب کاسبی سربازان آمریکایی همچنان ادامه دارد، از سوی فرماندهی مرکزی سنتکام هنوز با هیچ واکنش یا پاسخی مواجه نشده است!
 
طی هفته گذشته و از همان ابتدای تصرف کابل به دست نیروهای طالبان، فرودگاه کابل با هجوم تعداد زیادی از شهروندان افغان به ویژه افرادی که به اشکال مختلف طی 20 سال گذشته با نیروهای خارجی همکاری می‌کرده‌اند مواجه شد که به دلیل ترس از شرایط جدید و به امید حمایت آمریکایی‌ها خواهان خروج از کشورشان بودند اما با صحنه‌های رقت‌باری مواجه شدند.

این در حالی بود که ارتش آمریکا و همچنین دیگر اعضای ناتو برای خروج از افغانستان اولویت را به تجهیزات، سگ‌ها و حتی مشروبات الکلی خود دادند تا بار دیگر در مقابل دیدگان افکار عمومی دنیا خوی ضدانسانی خود را بر خلاف ادعاهای بشردوستانه‌شان به نمایش بگذارند.

بدیهی است فرماندهی سنتکام و به تبع آن کاخ سفید و شخص «جو بایدن» باید در قبال این رذالت سربازان خود در برابر افکار عمومی جهان پاسخگو باشد.


کد مطلب: 773714

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/773714/رسوایی-جدید-ارتش-آمریکا-افغانستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com