چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

قالیباف: نباید به موضوعات قومیتی پرداخته شود

يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 773681
ما وظیفه قانونی و شرعی داریم که به موضوعات قومی نپردازیم و همه باید به این مسئله توجه داشته باشند.
قالیباف: نباید به موضوعات قومیتی پرداخته شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، علیرضا نظری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۱ مرداد) مجلس شورای اسلامی طی اخطار اساسی،گفت: مطابق با قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران، آزادی، استقلال، وحدت و توجه به حفظ تمامیت ارضی از یکدیگر تفکیک ناپذیر هستند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است و هیچ فرد و مقامی نمی‌تواند به استقلال و تمامیت ارضی کشور خدشه وارد کند.

وی بیان کرد: همچنین ما در قانون اساسی سوگند یاد کردیم که نمایندگان در ارائه نظرات خود آزاد هستند اما حتماً باید همه ما به مسئله وحدت و انسجام ملی توجه داشته باشیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه برخی دوستان در اظهارات خود، کم‌دقتی و مسائل قومیتی و نژادی را مطرح می‌کنند، درحالی‌که باید استقلال و وحدت کلمه در کشور مورد توجه قرار گیرد.

نظری گفت: گاهی‌اوقات در اظهارات افراد بی‌دقتی‌هایی می‌شود که در درازمدت می‌تواند به تهدیدی علیه نظام تبدیل شود و انتظار ما از هیئت رئیسه آن است به افرادی که در اظهارات خود دقت نظر ندارند و با صحبت‌های خود به وحدت و یکپارچگی کشور لطمه می‌زنند، تذکر لازم داده شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: اخطار شما به جاست و بنده هم به نمایندگان تذکر دادم و همه باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری هم در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با نمایندگان مجلس یازدهم تأکید فرمودند که به موضوعات قومیتی پرداخته نشود و ما در این زمینه وظیفه قانوعی و شرعی داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه محرومیت ما برنامه‌ریزی‌های لازم را در مجلس برای رفع آن انجام دادیم و همه استان‌های ما حتی نقاط برخوردار هم دارای نقاط محروم هستند.

وی گفت: باید محرومیت‌زدایی به صورت عدالت‌محور مورد توجه قرار گیرد که در بودجه ۱۴۰۰ هم ما به صورت اساسی به آن توجه کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *