پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خرید انواع لوستر از فروشگاه اینترنتی وودووهوم

يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 773662
نور و روشنایی، اتفاقی است که از ابتدای آفرینش انسان مسئله مهم و حیاتی بوده است؛ از خورشید گرفته تا کشف آتش و اختراع برق. امروزه هم نور، تمام لحظه‌های زندگی ما انسان‌ها را در برگرفته است و علاوه بر نقش اصلی خود؛ یعنی روشنایی محیط، تبدیل به وسیله‌ای برای زیبایی فضا و دکوراسیون داخلی و خارجی شده است. همانطور که می¬دانید، امروزه به دلیل گسترش مدرنیت و گرایش انسان ها به استفاده از تجهیزات پیشرفته، شکل و شمایل خانه ها نیز دچار تغییراتی شده. به طور مثال استفاده از لوستر ها یکی از این تغییرات در خانه هاست. لوستر ها برای نورافشانی بیشتر و نیز زیباتر کردن جلوه خانه ها تولید شده اند و این عامل سبب تغییر جلوه خانه ها شده است.

لوستر چیست؟

لوستر یکی از اکسسوارهای سنتی دکوراسیون داخلی در فضاهایی همچون اتاق نشیمن، سالن ناهارخوری، تالارهای بزرگ و... است که استفاده از آن در این روزگار، بر محوریت زیبایی و روشنایی تاکید دارد. لوستِر (به فرانسوی: Lustre) (که به نام‌های چلچراغ، آویز یا نورافشان نیز شناخته می‌شود) شاخه‌ای از لامپ های تزئینی است که معمولاً به صورت ثابت بر سقف منازل نصب می‌گردند. لوسترها معمولاً با ده‌ها لامپ و منشور کریستالی مزین می‌شوند. بزرگترین لوستر کریستالی جهان، هدیه‌ای از طرف ملکه ویکتوریا بود، که امروزه در کاخ دلمه‌باغچه در استانبول قرار دارد. این لوستر ۷۵۰ لامپ دارد و وزن آن ۴٫۵ تن است.
 
 

قیمت لوستر
قیمت لوستر یکی از مهم ترین فاکتورهایی می باشد که در انتخاب و خرید مشتری اثرگذار است. مانند تمام وسایل دکوراتیو و نورپردازی و غیره، نرخ انواع لوستر نیز ثابت نبوده و عوامل مختلفی در آن نقش دارند و به همین خاطر است که به عنوان مثال قیمت لوستر مدرن پذیرایی با لوسترهای برنز تفاوت زیادی دارد. برای درک بهتر این مساله در ادامه تمام فاکتورهایی که بر نرخ گذاری این گروه از وسایل نورپردازی تاثیرگذار می باشند را معرفی خواهیم کرد. با فروشگاه خرید لوستر وودوهوم همراه باشید.

قیمت لوستر یکی از موارد تعیین کننده در انتخاب لوستر است. ممکن است تنها به دنبال یک لوستر باشکوه باشید و قیمت آن چندان مهم نباشد و نیز ممکن است به فکر خریدی باشید که مقرون به صرفه تر باشد. در هر صورت می توانید از این راهنمای خرید استفاده کنید.

قیمت لوستر با توجه به اندازه و ابعاد، مدل و جدید یا قدیمی بودن طرح و یراق آلات به کار رفته در آنها تعیین می گردد و به همین دلیل طیف گسترده ای در قیمت های ارائه شده برای این وسایل دکوراتیو وجود دارد. از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت این وسایل نورپردازی می توان به نوع و مدل آنها اشاره نمود.

ارتباط جنس بدنه با قیمت لوستر چیست؟
 با نگاهی به انواع لوستر موجود در بازار کاملا متوجه تنوع بسیار بالا در میان آنها خواهید شد. به طوریکه برخی از آنها با بدنه های برنزی ساخته شده و برخی چوبی می باشند و گاهی از مواقع ممکن است بدنه های کریستالی داشته باشند. از آنجا که نرخ برنز، چوب، کریستال و سایر فلزات کاملا با هم متفاوت است، در نتیجه بر همین اساس نرخ نیز تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، این کاملا طبیعی است که در اغلب مواقع قیمت لوستر برنزی و لوستر کریستالی گران تر از لوستر چوبی باشد.

 در گذشته تنوع مدل ها و جنس لوسترها چندان زیاد نبود. لوسترها معمولا ظاهری شکوهمند و پر و پیمان داشتند و متشکل از فلز و قطعات کریستالی فراوان بودند. این مدل لوستر صرفا در سالن پذیرایی منازل نصب می شد و در اتاق ها و بخش های دیگر عموما نیازی به نصب چنین لوسترهایی نبود.

 امروزه جنس لوسترها تنوع زیادی پیدا کرده است. از جمله لوسترهای چوبی و لوسترهایی که از ترکیب برخی مواد چون پارچه و متریال های سبک دیگر ساخته می شود. برخی دیگر از لوسترها از جنس فلزاتی چون استیل و ترکیب آن با شیشه و کریستال ساخته می شوند. از آن جا که این متریال گران تر هستند، قیمت لوستر با این جنس هم بالاتر است.
 
 

لوستر آشپزخانه


انتخاب لوستر آشپزخانه در طراحی دکوراسیون این فضا بسیار مهم است. انتخاب لوستر مناسب می تواند زیبایی فضای آشپزخانه را دوچندان کند و برعکس، یک لوستر نامناسب سایر اجزای زیبای آشپزخانه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

تمام آنچه که باید از لوستر آشپزخانه و انواع آن بدانید
لوسترها در هر خانه‌ای مشاهده می‌شوند. کم‌تر خانه و یا اتاقی است که لوستر نداشته باشد. تنوع بالایی که لوستر در این روزها به خود اختصاص داده است باعث شده که جایگاه ویژه‌ای در فرایند طراحی اتاق و خانه به خود اختصاص دهد.

لوستر آشپزخانه برای زیبایی و نورپردازی آشپزخانه بسیار اهمیت دارد و ازآنجایی‌که بیشتر وقت افراد خانه‌دار ممکن است در آشپزخانه سپری شود، اهمیت انتخاب و خرید لوستر آشپزخانه مناسب و با کیفیت افزایش می‌یابد. لوسترهای زیادی هستند که از منشورهای دکوراتیو در آنها استفاده شده و یا لوسترهایی ساده به سبک کلاسیک نیز بسیار پرطرف‌دار هستند.

در این مقاله قصد داریم تا لوستر آشپزخانه و انواع آن را تعریف کنیم و همین‌طور تمام نکاتی که باید راجع به لوسترهای آشپزخانه را بدانید، برای شما بیان کنیم. اگر که به خرید لوستر و دانستنی‌های مربوط به آن علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا این مطلب را تا انتها همراه ما باشید.

چه مدل لوستر آشپزخانه مناسب است؟
این امر کاملا نسبی است و به المان های گوناگون دیگری وابسته است. قطعا مساحت فضا، سایر وسایل و اجزای موجود در آشپزخانه، ارتفاع سقف، جنس و رنگ کابینت ها به عنوان عنصری که معمولا عمده ی فضای آشپزخانه را اشغال کرده است و سایر موارد عواملی مهم در انتخاب لوستر آشپزخانه هستند.

 انتخاب لوستر آشپزخانه همچنین به عنصر نور نیز بستگی دارد. آشپزخانه فضایی است که تامین نور همه بخش های آن حائز اهمیت است. در ادامه بیشتر به موارد موثر در انتخاب لوستر می پردازیم.
 
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *