جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

ناتو پایان ماموریت خود در افغانستان را اعلام کرد

شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 773548
دبیرکل ناتو گفت: ناتو مأموریت نظامی خود را در افغانستان به پایان رسانده است. هم پیمانان اکنون در فرودگاه هستند. کشورهای مختلف تمام تلاش خود را برای عقب نشینی همه نیروها و بازگرداندن همه تجهیزات انجام داده‌اند.
ناتو پایان ماموریت خود در افغانستان را اعلام کرد
به گزارش جهان نيوز، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در پی ویدئو کنفرانس وزرای خارجه لئتلاف ناتو گفت که ناتو ماموریت خود را در افغانستان به پایان رسانده است، متحدان اکنون فقط در فرودگاه کابل هستند.
 
بر اساس گزارش ایسنا، استولتنبرگ گفت: ناتو مأموریت نظامی خود را در افغانستان به پایان رسانده است. هم پیمانان اکنون در فرودگاه هستند. کشورهای مختلف تمام تلاش خود را برای عقب نشینی همه نیروها و بازگرداندن همه تجهیزات انجام داده‌اند.
 
استولتنبرگ توضیح داد که هر کشوری مسئول تسلیحات و تجهیزات تحویل داده شده به افغانستان است.
 
دبیرکل ناتو در پاسخ به این سوال که پس از اتمام ماموریت در افغانستان چه اتفاقی برای تجهیزات می افتد، گفت: "چیزهایی از بین رفتند. اما چیزهایی هم باقی ماند. تعدادی از کشورهای متحد در نشست امروز با پیشنهاد میزبانی از افغان ها حاضر شدند. اگر ما بتوانیم آنها را خارج کنیم، کشورهایی هستند که آماده پذیرش موقت یا دائمی آنها هستند. آنها همچنین آمادگی خود را برای ارسال هواپیما برای این امر را اعلام کردند.
 
وی گفت: "به رسمیت شناختن دیپلماتیک طالبام بستگی به اقدامات آینده آنها دارد، اما حفظ ارتباطات فعلی در محل مهم است، برخی از متحدان ما این کار را انجام می دهند."
 
استولتنبرگ توضیح داد که چنین تماس هایی برای مثال برای سازماندهی حرکت مردم به فرودگاه کابل و نظارت کلی بر وضعیت مفید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ماموریت ناتو به همراه آمریکا و اروپا در این مدت 20 الی 21 سال در افغانستان فقط کمک، حمایت، هدایت، مدیریت، نظارت و پشتیبانی از تروریسم، القاعده، طالبان، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
سوال اینجاست گروه تروریستی القاعده و داعش چگونه وارد افغانستان شدند و می شوند؟ از طریق هواپیمای نظامی آمریکا و ناتو!
Iran, Islamic Republic of
ناتو از سال 2001 تاکنون مأموریت نظامی خود را بدون نتیجه در افغانستان به پایان رسانده است.
Iran, Islamic Republic of
هیچ نیروی خارجی نباید در افغانستان حضور داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
وضعیت افغانستان نتیجه اعتماد به آمریکا، ناتو و اروپا بوده است.
Iran, Islamic Republic of
کشورهای عضو ناتو از سال 2001 تاکنون به همراه آمریکا در افغانستان چه غلطی می کنند؟