شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

واشنگتن طالبان را به تحریم تهدید کرد

شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 773513
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که طالبان در حال حاضر به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود و تحریم‌ها علیه این گروه یکی از ابزارهایی است که واشنگتن دارد.
واشنگتن طالبان را به تحریم تهدید کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه جمعه به گزارش‌هایی درباره کتک خوردن شهروندان آمریکایی در کابل واکنش نشان داد و گفت که این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد گفت طالبان به خوبی پیامدهای ایجاد مانع در عملیات خارج کردن آمریکایی‌ها یا در معرض خطر قرار گرفتن آنها را می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد که طالبان تاکید کرده اجازه عبور امن به هر شخصی که خواستار رسیدن به فرودگاه کابل بوده را فراهم می‌کند و واشنگتن بر این روند نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: «نماینده ویژه ما در امور افغانستان در دوحه بوده و در ارتباط با طالبان است و علاوه بر آن کانال ارتباطی نظامی نیز با آنها داریم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت هر دولت افغانستان که خواسته‌های ملت خود از جمله زنان و اقلیت‌ها را محقق نکند از حمایت واشنگتن برخوردار نخواهند بود.

وی اضافه کرد: «طالبان در حال حاضر به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود و تحریم‌ها علیه این گروه یکی از ابزارهایی است که واشنگتن دارد».

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند. 

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

بعد از آنکه دولت افغانستان روز یکشنبه سقوط کرد ارتش آمریکا به منظور خارج کردن دیپلمات‌های خارجی و شهروندان آمریکایی از افغانستان تأمین امنیت فرودگاه کابل را در اختیار گرفت.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *