جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

ناتو: ۱۸۰۰۰ نفر از افغانستان خارج شده اند

جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 773463
بنابر اعلام یک مقام ناتو ۱۸ هزار نفر از ملیت‌های مختلف از افغانستان خارج شده اند.
ناتو: ۱۸۰۰۰ نفر از افغانستان خارج شده اند
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حالی که تخلیه اتباع خارجی و شهروندان افغان که مایل به ترک کشور پس از کنترل طالبان هستند ادامه دارد، یک مقام ناتو فاش کرد که تلاش‌های این نهاد برای خارج کردن ملیت‌های مختلف از افغانستان دو برابر شده و از روز یکشنبه بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از فرودگاه کابل تخلیه شده اند.

با این حال، این مقام که از افشای هویت خود امتناع کرده است، به رویترز گفت که همچنان جمعیت زیادی در خارج از فرودگاه تجمع کرده اند و در صدد خروج از افغانستان هستند.
در همین رابطه، یک مقام کاخ سفید گفت که آمریکا روز سه شنبه حدود ۳۰۰۰ نفر را از فرودگاه کابل در افغانستان خارج کرده است.

این مقام مسئول در گزارش رسانه‌ای خود گفت: "آمریکا حدود ۱۶۰۰ نفر را از فرودگاه بین المللی حامد کرزی خارج کرده است که حدود ۳۵۰ نفر از آن‌ها آمریکایی هستند. همچنین اعضای خانواده شهروندان آمریکایی، متقاضیان ویژه ویزای مهاجرت، خانواده‌های آن‌ها و افغان‌های آسیب پذیر از دیگر افرادی هستند که خارج شده اند. "

جنگ در افغانستان طی هفته‌های اخیر شدت گرفت و طالبان موفق شد بر بسیاری از مناطق افغانستان تسلط یابد و پس از خروج «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شود.

بسیاری از کشور‌ها عامل اصلی این وقایع را تصمیمات نابخردانه آمریکا در خروج نظامیان خود بدون توجه به وضع موجود در افغانستان ذکر و اعلام کردند مسئولیت وقایعی که در افغانستان رخ داده بر عهده واشنگتن می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در امور داخلی افغانستان ندارد
بایدن هم دیگر نقشی در افغانستان ندارد.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ، بایدن، دبیرکل ناتو هر سه عامل اصلی حادثه اخیر افغانستان هستند.