جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

علت افزایش خطر ابتلا به کرونا در افراد مسن

پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 773378
محققان تشخیص داده اند که ایمنی کم microRNA (miRNA) خطر عفونت کووید ۱۹ را در افراد مسن و افراد مبتلا به دیابت افزایش می دهد.
علت افزایش خطر ابتلا به کرونا در افراد مسن
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، MicroRNA ها یک گروه کلیدی از تنظیم کننده‌های تجلی ژن هستند که نقش مهمی در التهاب و پاسخ ایمنی ایفا می‌کنند.

در این مطالعه که توسط محققان دانشگاه نانجینگ در چین انجام شد چهار miRNA در گردش خون شامل miR-۷-۵p، miR-۲۴-۳p، miR-۱۴۵-۵p و miR-۲۲۳-۳p، شناسایی شدند که در افراد سالم بیشتر و در افراد مسن و بیماران دیابتی کمتر است.

«چن یو ژانگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این miRNA ها می‌توانند با هدف قرار دادن مستقیم پروتئین S مانع تکثیر کروناویروس شوند.»
به گفته محققان، اگزوزوم های سرمی حاوی این miRNA های بدست آمده از افراد جوان می‌توانند به شدت مانع از تکثیر کروناویروس شوند، اما این اثر مهارکنندگی در افراد مسن و بیماران دیابتی کم است.

مشخص شد که ورزش طولانی مدت سطح این miRNA ها را در خون افزایش می‌دهد و محافظت بهتری در برابر کروناویروس دارد.

تیم تحقیق دریافت که سه مورد از چهار miRNA در گردش خون در سرم خون داوطلبان سالم پس از ۸ هفته ورزش مداوم فیزیکی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. اگزوزوم های سرم جدا شده از این داوطلبان اثرات مهارکنندگی قوی‌تری بر تجلی پروتئین S و تکثیر کروناویروس نشان داد.

این مطالعه همچنین مشاهدات جالبی را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد ورزش مستمر می‌تواند ایمنی miRNA را در برابر کروناویروس افزایش دهد. بنابراین ورزش روزانه می‌تواند به همه، اعم از پیر یا جوان کمک کند تا از کووید ۱۹ دور بمانیم.

این مطالعه نشان می‌دهد که miRNAها جز مهمی از سیستم ایمنی مبتنی بر RNA برای مبارزه با عفونت ویروسی هستند. این درک جدید از عملکرد miRNA ممکن است چشم اندازهای جدیدی برای پیشگیری، نظارت و درمان کووید ۱۹ ارائه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *