جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اشرف غنی چند میلیون دلار سرقت کرد؟

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب: 773363
سفیر افغانستان در تاجیکستان افشا کرد اشرف غنی قبل از فرار از این کشور ۱۶۹ میلیون دلار از خزانه سرقت کرده است.
اشرف غنی چند میلیون دلار سرقت کرد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، «محمد زهیر اغبر»، سفیر افغانستان در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان در کنفرانسی خبری اعلام کرد «اشرف غنی» رئیس‌جمهور فراری افغانستان پیش از اینکه از کابل خارج شود ۱۶۹ میلیون دلار از خزانه دولت سرقت کرده بود.

سفیر افغانستان فرار اشرف غنی را خیانت به دولت و ملت توصیف و اعلام کرد «امرالله صالح» معاون رئیس‌جمهور را به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان به رسمیت می‌شناسد.
اغبر تاکید کرد که با پلیس اینترپل تماس خواهد گرفت تا غنی را بازداشت کرده و به دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع دهد.

بعد از گمانه‌زنی‌های طولانی درباره کشوری که اشرف غنی به آن پناه برده است وزارت خارجه امارات اعلام کرد رئیس‌جمهور سابق افغانستان و خانواده او در امارات هستند و ابوظبی به دلایلی که آن‌ها را بشردوستانه خواند از غنی و خانواده‌اش استقبال کرده است.

اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد کشور دیگری را برای پناه بردن انتخاب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *