کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در هفته چقدر گوشت بخوریم؟

28 مرداد 1400 ساعت 3:18

متخصصان بهداشت می‌گویند خوردن حداکثر نیم کیلوگرم گوشت قرمز در هفته برای افراد سالم بی‌خطر است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، برخی از متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند که از گوشت قرمز استفاده نکنید.

گوشت گاو و گوسفند به‌عنوان گوشت قرمز شناخته می‌شود. در این محصولات مواد مفید زیادی وجود دارد. گوشت قرمز به‌ویژه آهن، سلنیوم، ویتامین B و اسید‌های چرب غیراشباع ضروری هستند که برای حمایت از سیستم ایمنی، عصبی مرکزی و عضلانی مورد نیاز است.

به‌عنوان مثال، مصرف روزانه آهن در یک تکه کوچک گوشت قرمز یافت می‌شود. برای به دست آوردن این مقدار آهن با غذا‌های گیاهی، باید سه کیلوگرم سیب با پوست سبز یا یک کیلوگرم فرنی گندم‌سیاه بخورید.

سویا یکی از جایگزین‌های گیاهی عالی برای گوشت محسوب می‌شود. تنها یک فنجان سویای پخته شده می‌تواند ۲۹ گرم پروتئین را تأمین کند.

بادمجان طعم گوشتی غنی دارد، همانند گوشت پرحجم است. هم‌چنین بسیار سیرکننده است؛ که همان وجه شبه بین بادمجان و گوشت به است و مقدار زیادی پتاسیم، فیبر رژیمی، منیزیم، آهن، کلسیم، پروتئین دارد. در صورت بروز آکنه در پوست، باید با یک متخصص غدد داخلی مشورت کنید. این آکنه‌ها و جوش‌ها می‌توانند نتیجه کمبود آهن و عدم تعادل در هورمون‌های استروئیدی باشند.

چربی احشایی نیز در صورت خوردن گوشت زیاد به وجود می‌آید. چربی احشایی در ناحیه شکمی و کنار ارگان‌های حیاتی مانند کبد، لوزالمعده و روده انباشته می‌شود. به علت این چربی ممکن است فرد به بیماری‌های دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی عروقی و ... مبتلا شود.

انباشتگی این چربی بیشتر به علت مصرف بیش‌ازاندازه چربی‌های اشباع شده است که در پنیر، گوشت قرمز و برخی فرآورده‌های لبنی وجود دارد؛ بنابراین نباید در خوردن پنیر و گوشت قرمز و لبنیات چرب افراط کرد.

به گفته این متخصص بهداشت خوردن حداکثر ۴۰۰-۵۰۰ گرم گوشت قرمز در هفته برای افراد سالم بی‌خطر است.


کد مطلب: 773317

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/773317/هفته-چقدر-گوشت-بخوریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com