کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا پناهندگان افغانستانی را به کجا می‌فرستد؟

27 مرداد 1400 ساعت 9:03

دولت آمریکا از کشور آفریقایی اوگاندا درخواست کرده که میزبان 2 هزار نفر از پناهندگان افغانستانی باشد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سازمان امداد پناهندگان شرق آفریقای سازمان ملل خبر داد که دولت آمریکا از کشور آفریقایی اوگاندا درخواست کرده که میزبان 2 هزار نفر از پناهندگان افغانستانی باشند.

بر اساس گزارش‌ها، قرار است که روز سه‌شنبه 500 نفر از پناهندگان افغانستانی وارد فرودگاه بین‌المللی «انتبه» اوگاندا شوند.

وزارت امور اضطراری اوگاندا اعلام کرده که منتظر رسیدن اولین تعداد از آوارگان افغانستانی است.

گروه طالبان یکشنبه (۱۵ اوت/۲۴ مردادماه) بعد از خروج «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شد. روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال، ورود نیروهای طالبان را به منزله خاتمه تلاش‌های ۲۰ ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای «بازسازی افغانستان به شکل یک دموکراسی مدرن» دانسته است.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

بعد از آنکه دولت افغانستان روز یکشنبه سقوط کرد ارتش آمریکا به منظور خارج کردن دیپلمات‌های خارجی و شهروندان آمریکایی از افغانستان تأمین امنیت فرودگاه کابل را در اختیار گرفت.


کد مطلب: 773312

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/773312/آمریکا-پناهندگان-افغانستانی-کجا-می-فرستد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com