کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس صهیونیست:

اسرائیل آماده مقابله با موشک‌های حزب‌الله نیست

تسنیم , 23 مرداد 1400 ساعت 15:36

یک کارشناس برجسته صهیونیست با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی نیاز به راهکارهای اساسی برای مقابله با تهدیدات دارد اعتراف کرد که جبهه داخلی اسرائیل آماده مقابله با هزاران موشک دقیق نیست.


گروه بین الملل جهان نیوز: بعد از تحولات اخیر در مرزهای جنوبی لبنان و فلسطین اشغالی که با تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق جنوب لبنان آغاز و با پاسخ‌های موشکی حزب‌الله مواجه شد رسانه‌های صهیونیستی همچنان به تجزیه و تحلیل و ارائه توصیه‌هایی برای تصمیم‌گیرندگان در تل‌آویو درباره چگونگی مقابله با تهدید حزب‌الله ادامه می‌دهند. بررسی این موضوع توسط صهیونیست‌ها و محتوای تحلیل و ارزیابی‌های آنها چالش‌ها و مشکلاتی را که رژیم اشغالگر صهیونیستی از آن رنج می‌برد فاش می‌کند.

در همین زمینه «موشیه رووینی» کارشناسان نظامی برجسته صهیونیستی در مقاله‌ای که در وب‌سایت اسرائیلی «میدا» منتشر شد اعلام کرد که تهدیدات امنیتی در اطراف تل‌آویو در حال افزایش است و ارتش برای حل آنها نیاز به راهکارهای اساسی دارد.

این کارشناس صهیونیست به نقل از منابع ارشد در تل‌آویو تأکید کرد که در زمان حاضر اسرائیل در تلاش برای تقویت قابلیت‌های تکنولوژیکی نظامی ارتش خود است؛ زیرا موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین دقیق دشمن خطر فوری و استراتژیک علیه اسرائیل محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد، سامانه‌های دفاعی اسرائیل تلاش خواهند کرد حملات علیه تأسیسات مختلف نظامی و استراتژیک مانند بنادر و فرودگاه‌ها را دفع کنند اما با وجود این، جبهه داخلی اسرائیل با موج عظیم حملات هزاران موشک مواجه خواهد شد که تاکنون سابقه نداشته است. جنگ اخیر غزه نمونه کوچکی در این زمینه بود اما اتفاقی که در جنگ آینده خواهد افتاد بسیار گسترده‌تر است؛ ضمن اینکه شهرک‌های شمالی آمادگی ندارند و برای مقابله با حملات موشکی مجهز نیستند.
وی همچنین اظهار داشت: علاوه بر همه اینها بسیاری از شهرک‌های اسرائیل که برخی از آنها در یک‌کیلومتری مرز لبنان واقع شده‌اند به‌دلیل ادامه شکست کابینه‌های قبلی و بی‌توجهی مقامات اسرائیلی به آنها همچنان محافظت‌نشده هستند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به‌خلاف تهدیدهای مستمر و توخالی خود علیه لبنان، در شرایط حساس و اضطراری اعلام می‌کند که قصد ورود به جنگ با حزب‌الله را ندارد.

چند هفته قبل نیز «طال لیو رام» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی معاریو در مقاله‌ای به قدرت موشکی حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت که علی‌رغم تمامی تلاش‌های تل‌آویو، اما این قابلیت حزب‌الله رو به جلو پیش می‌رود.

وی تأکید کرد، مسئولان سیاسی و نظامی اسرائیل به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ وقت نمی‌توانند مانع رسیدن فناوری لازم برای تولید این موشک‌ها به دست حزب‌الله شوند، اما می‌توانند به حد امکان در روند توسعه موشکی حزب‌الله مانع‌تراشی کنند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در گفت‌وگو با «المیادین» در پایان سال گذشته میلادی (2020) گفته بود: «تعداد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله دو برابر سال قبل شده است و ما می‌توانیم هر هدفی را در امتداد فلسطین اشغالی با دقت هدف بگیریم.»


کد مطلب: 772894

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/772894/اسرائیل-آماده-مقابله-موشک-های-حزب-الله-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com