جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

کرونا قیمت هویج را دو برابر کرد

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب: 772779
می‌گویند بیماران کرونایی باید مایعات زیادی بخورند و به همین دلیل با شدت گرفتن این بیماری تقاضا برای میوه ها و سبزی‌هایی مانند هویج نیز بیشتر شده و قیمت را در بازار دو برابر کرده است.
کرونا قیمت هویج را دو برابر کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، هرچه بیماری کرونا شدت بیشتری می‌گیرد، میوها و سبزی های بازار که درست یا نادرست برای درمان این بیماری ویروسی توصیه می‌شوند، تقاضا باعث افزایش قیمت این میوه‌ها می‌شود و این بار هویج میدان دار گرانی در پرتو اوج گیری بیماری کرونا است، به طوری که قیمت هویج در میدان مرکزی میوه و تره بار که عمده فروشی است تا 20 هزار تومان هم بالا آمد.

برای بیماران کرونایی توصیه می‌شود که مایعات زیاد بخورند و به همین دلیل خانواده‌ها به سمت خرید هویج برای آبگیری روی آورده‌اند، هویج ارزان ترین محصول بازار به حساب می‌آمد، اما با افزایش تقاضا قیمت این محصول هم بالا رفت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران افزود: «البته با شدت گرفتن شیوع کرونا مصرف آب هویج و سیب تا چندین برابر افزایش یافته است، به نحوی که درخواست مردم برای هویج سه برابر شده است.»

مصطفی دارایی‌نژاد دلایل اصلی بالا رفتن قیمت هویج را افزایش تقاضای مردم برای مصرف آب هویج در شرایط کرونایی و کاهش عرضه این محصول دانست و گفت: در این فصل بیشترین هویج مصرفی در کشور از جنوب و شهر دزفول تامین می‌شود که اکنون در انتهای برداشت آن هستیم و عرضه کاهش داشته است که البته این موضوع مقطعی بوده و از شب گذشته پس از یک بازه زمانی بیست روزه که عرضه کاهش یافته بود، هویج تولیدی شهر‌های بروجرد و اصفهان روانه بازار شده‌اند و پس از آن هم شهر‌های اطراف تهران محصول خود را به بازار عرضه می‌کنند که همین موضوع باعث متعادل شدن قیمت این محصول می‌شود.

وی پیش بینی کرد که در هفته آینده قیمت در خرده فروشی بیش از کیلویی 20 هزار تومان نباشد.

تاثیر کرونا بر قیمت میوه ها محدود به هویج نیست، زمانی تاثیر زنجبیل، سیر، دارچین و لیمو را برای بیماران کرونایی موثر می‌دانستند که باعث شد قیمت این محصولات در بازار به چندین برابر برسد، بهتر این است که در این گونه موارد به توصیه‌های متخصصان توجه شود و گرنه در فضای مجازی حرف ها در این زمینه بسیار است.
برچسب ها: کرونا قیمت هویج
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر اسم "واسطه" و "بی کفایتی مسوولان اجرایی"، "کرونا" شده تیتر شما درست است.