پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

مهدی قایدی به الغرافه قطر پیوست

جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 772757
در هر حال طبق آخرین خبر‌ها که البته تایید آن را باید باشگاه استقلال و تیم مذاکره کننده مهدی قایدی اعلام کنند یک باشگاه قطری برای خرید مهدی قایدی دست به جیب شده است. باشگاهی که سرمربی نام آشنایی به نام آندره آ استراماچونی دارد.
مهدی قایدی به الغرافه قطر پیوست
به گزارش جهان نيوز به نقل از فوتبالی، مهدی قایدی در آستانه ترنسفر قرار دارد. تیم مقصد مهدی قایدی طی دیروز و امروز یکی دو تیم اماراتی گمانه زنی شد، اما باشگاه‌های اماراتی فعلا نمی‌توانند بازیکنان ایرانی را استخدام کنند. بحث یونان و ترکیه و حتی اروپا هم مطرح بود، اما قیمتی که باشگاه استقلال برای قایدی تعیین کرده بود، قیمتی نیست که باشگاه‌های اروپایی در آن سطح بتوانند پرداخت کنند.
 
در هر حال طبق آخرین خبر‌ها که البته تایید آن را باید باشگاه استقلال و تیم مذاکره کننده مهدی قایدی اعلام کنند یک باشگاه قطری برای خرید مهدی قایدی دست به جیب شده است. باشگاهی که سرمربی نام آشنایی به نام آندره آ استراماچونی دارد.

قیمت چقدر است؟
باشگاه استقلال سعی کرده در روز‌های گذشته ماجرای ترنسفر قایدی را سکرت نگاه دارد، اما معمولا این خبر‌ها به زودی رسانه‌ای می‌شود. استقلال برای مهدی قایدی قیمتی بین سه میلیون یورو تا سه و نیم میلیون یورو تعیین کرده است. پیش از این گفته می‌شد استقلال دو میلیون دلار یا دو میلیون یورو برای مهدی قایدی تعیین کرده است، اما قیمت قایدی از این ارقام هم بالاتر است. اینکه الغرافه رقم سه میلیون تا سه و نیم میلیون یورو را قبول کرده ماجرایی است که طی روز‌های آینده مشخص می‌شود، اما نکته قابل توجه ماجرا آنجاست که استقلال برای جفت و جور کردن پول استراماچونی که حدود یک میلیون و سیصد هزار یورو است، مجبور است قایدی را به تیمی بفروشد که سرمربی اش آندره آ استراماچونی است! البته پس از محکوم شدن باشگاه استقلال به پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی، زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال فروش مهدی قایدی توسط باشگاه استقلال به گوش می‌رسید تا مدیران استقلال از این طریق بتوانند بدهی این باشگاه به سرمربی اسبق خود را پرداخت کنند و البته این اتفاق قابل پیش بینی بود. با توجه به مشکلات عدیده مالی باشگاه استقلال و همچنین کمبود منابع مالی، انتقال قایدی رنگ و بوی واقعی به خود گرفت. استقلال اگر بتواند قایدی را با سه و نیم میلیون یورو به الغرافه بفروشد، می‌تواند دو میلیون و دویست هزار یورو درآمدزایی کند. با باقیمانده این پول می‌تواند بدهی هایش را بدهد و البته جرایم فیفا را پرداخت کند و در نقل و انتقالات هم پررنگ ظاهر شود. پول ناشی از این انتقال هم به حساب استقلال در دوبی واریز خواهد شد.

قایدی با استقلال قرارداد دارد
طبق گزارش رسانه‌ها مهدی قایدی در دو مقطع قراردادش را با استقلال تمدید کرده و به نظر تا سال 1402 بازیکن استقلال باشد و حتی برخی خبر‌ها هم حاکی از آن است که قایدی تا سال 1404 هم با استقلال قرارداد دارد و حالا استقلال از این ماجرا به خوبی استفاده کرده تا او را با قیمت خوبی بفروشد. خبر‌های غیررسمی حاکی از آن است که کار انتقال مهدی قایدی تقریبا تمام شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، مهدی قایدی شاگرد آندره‌آ استراماچونی در الغرافه خواهد شد. رضایت مجیدی و البته مددی هم در این میان وجود دارد و اگر تمام مراحل آن طبق روال خودش پیش برود، تا اواسط این هفته این انتقال نهایی و اعلام خواهد شد.

تا بازی الهلال در استقلال می‌ماند
طبق اطلاعاتی که فوتبالی کسب کرده، فرهاد مجیدی از باشگاه استقلال خواسته که قایدی پس از بازی مقابل الهلال عربستان به تیم جدیدش برود که این خواسته مورد قبول الغرافه و استراماچونی هم قرار گرفته است. مهدی قایدی در بازی استقلال مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند و پس از آن بازی به قطر سفر خواهد کرد. در هر حال این جدی‌ترین گمانه زنی است که درباره مهدی قایدی وجود دارد و البته از چندین منبع این خبر‌ها تایید شده و باید منتظر خبر رسمی انتقال قایدی باشیم. مطمئنا باشگاه استقلال در این باره خبر‌های رسمی را اعلام خواهد کرد تا جزییات این انتقال هر چه زودتر مشخص شود، ولی چیزی که به نظر می‌رسد این است که قایدی مطمئنا ترنسفر می‌شود تا مشکلات مالی استقلال حل شود. کاری که در دوران مدیریت امیرحسین فتحی، برای اللهیار صیادمنش انجام شد و با انتقال تقریبا یک میلیون دلاری او به ترکیه، پیش قسط حضور استراماچونی در استقلال و برخی بدهی‌های آن زمان استقلال به بازیکنان خارجی و داخلی حل و فصل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *