کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیکر مرحوم «ارشا اقدسی» تشییع شد

22 مرداد 1400 ساعت 10:41

مراسم تشییع پیکر زنده یاد «ارشا اقدسی» با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، مراسم تشییع پیکر مرحوم «ارشا اقدسی» بدلکار سینما و تلویزیون ایران، صبح امروز -جمعه 22 مردادماه- با حضور جمعی از هنرمندان در لوکیشن برنامه دست فرمون واقع در بوستان ولایت برگزار شد.

بنا بر این گزارش، پیکر زنده یاد اقدسی پس از ورود به ایران، به لوکیشن برنامه «دست فرمون» آورده شد و در این مکان مادر او و اعضاء گروه بدلکاری 13 با پیکر وی وداع کردند.
پس از این مراسم، خانواده و هنرمندان حاضر او را تا قطعه هنرمندان و برای خاکسپاری در کنار پیمان ابدی همکار بدلکار او که چندین سال پیش درگذشت، همراهی کردند.

در ادامه پیکر ارشا اقدسی توسط انجمن موتورسواران ایران تا قطعه هنرمندان در بهشت زهرا(س) همراهی کردند و مراسم تدفین ساعت ۱۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آغاز شد.

پیکر ارشا اقدسی در جوار پیمان ابدی دیگر بدلکار کشورمان به خاک سپرده شد و در اطراف مزار آنها تصاویری از او نصب شده بود که با جمله «ارشا پسر ایران» همراه بود.
علی رغم تاکید برگزار کنندگان برای عدم حضور در مراسم و پخش آنلاین آن از صفحات مجازی، افراد بسیاری در اطراف قطعه هنرمندان حضور داشتند.

به گزارش فارس، در این مراسم که با قرائت آیاتی از قرآن کریم همراه بود، سیدجواد هاشمی در سخنانی گفت: قدر افرادی را که در کنارمان هستند، بدانیم. کسی که اسم او با جسم او دفن نمی‌شود همیشه ماندگار می‌ماند. ارشا حالا در میان شخصیت‌هایی به خاک سپرده می‌شود که در این روزها با درد آنها را از دست داده ایم. به افتخار او که افتخار ایران بوده است صلواتی بفرستید.

وی ادامه داد:همه دوستان ارشا خواستند که این مراسم را تدارک ببینند؛ مراسمی برای کسی که تمام زندگی خود عاشق ایران و کشور خود بود.

در ادامه نیز منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما طی سخنانی اظهارداشت: الان سخت‌ترین اتفاق این است که مادر همکار عزیزمان در جمع ما است. دردی که این مادر تحمل می‌کند بدترین درد است، به او تسلیت می‌گویم و برایش از خدا صبر می‌خواهم.

وی افزود: الان خانم جوانی اینجا به اعتراض درباره شرایط زیستی خود صحبت کرد و این جنبه مثبتی دارد. در محافلی که هنرمندان حضور دارند باید از دغدغه‌ها و دردها صحبت کرد چراکه از وظایف ما محسوب می‌شود.

مدیرعامل خانه سینما تاکید کرد: همه دوستان اهل سینما مطلع هستند در این ایام بعضی از همکاران ما در میان مردم محبوب هستند که خدارا باید شکر گفت و بعضی هم در میان مردم و هم در میان اهالی هنر که این درباره ارشا اقدسی و علی سلیمانی صدق می کند.

شاهسواری افزود: از شما خواهش می کنم در این روزهای کرونایی رعایت کنید و برای سلامتی خود به پروتکل‌ها پایبند باشید. با این که از نظر مسئولان حرفه ما در میان شغل‌های پر خطر قرار ندارد ولی امیدوارم صدای من از اینجا و از مزار ارشا اقدسی و علی سلیمانی به گوش مسئولان برسد.

پس از آن مادر ارشا اقدسی در سخنانی گفت: ای سراپا همه خوبی به تو می‌اندیشم، تنها به تو می‌اندیشم.تقدیر، پسر شجاعم را در کنار پیمان ابدی قرار داد.تقدیر، پسر شجاعم را در کنار پیمان ابدی قرار داد. ارشای شجاع من که اینک او را قهرمانی شجاع می‌خوانند در راه ایران جان خود را داد.

وی تصریح کرد: ابراز تاسف و تاثر جهانی از درگذشت او مادر او را غرق غرور کرد. ارشا پسر شاداب و پر انرژی من دور از هیاهو کار خود را انجام می‌داد. فریاد به حق درباره جایگاه بدلکاری در سینما شنیده نشد و من الان می خواهم صدای او باشم. ارشا عاشق کشور خود ایران و مردمش بود و با وجود بودن شرایطی برای مهاجرت هیچگاه به رفتن از سرزمین خود فکر نکرد.

مادر ارشا اقدسی با تاکید بر جایگاه حرفه ای پسرش توضیح داد: پسرم در کشور لبنان رکوردی بی‌سابقه به جای گذاشت که با تقدیم جانش به آن سندیت بخشید و حیرت و تمجید صاحب نظران را برانگیخت. آرزوی او قنودن در کنار مربی‌اش پیمان ابدی بود که آن هم محقق شد. اکنون تا بی‌نهایت فرصت داری تا در کنار استادت باشی و با او صحبت کنی. آرام بخواب پسرم که دیدارمان دور نیست.

پس از صحبت های مادر ارشاد اقدسی، سیدجواد هاشمی شعری از علیرضا غزوه را خواند و تاکید کرد: روح ارشا اقدسی هیچوقت از میان ما نمی‌رود.

به گزارش فارس، سیدجواد هاشمی، کامران تفتی، عبدالله روا، پیمان طالبی، حامد تهران، میثم درویشان‌پور، سارا بهرامی و جمعی از هنرمندان و دوستان ارشا اقدسی در این مراسم حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، اقدسی روز چهارشنبه نهم مرداد ماه در جریان همکاری با یک پروژه سینمایی در بیروت و به هنگام ضبط صحنه‌ای مربوط به چپ کردن ماشین، دچار حادثه‌ شد که به دنبال آن، او را به بیمارستانی در بیروت منتقل کرده بودند.

زنده یاد ارشا اقدسی بنا بود در بیروت تحت عمل جراحی قرار بگیرد اما از آنجاکه علائم حیاتی او بشدت پایین آمده بود، مانع از انجام عمل های جراحی شد.

در نهایت علی رغم تلاش پزشکان ارشا اقدسی روز 13 مردادماه، ساعت 19:30 به وقت بیروت و 21 به وقت تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

پیکر این هنرمند طی روزهای گذشته به تهران منتقل شد و در قطعه هنرمندان در کنار پیمان ابدی دیگر بدلکار کشورمان به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش فارس، مرحوم ارشا اقدسی ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمد. او رشته ورزشی آی کی دو (هنر رزمی ژاپنی) را فراگرفت و توانست مربی‌گری این رشته را هم کسب کند. در سال ۸۴ در رشته تربیت‌بدنی، بورسیه تحصیلی ایتالیا را گرفت ولی با دیدن آگهی دوره‌های بدلکاری با مرحوم پیمان ابدی آشنا شد، از دانشگاه انصراف داد و کار بدلکاری را شروع کرد.

اقدسی با ادامه دادن بدلکاری توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی شود و به دنبال آن سکوی بانجی جامپینگ احداث کرد و عنوان اولین مربی بانجی جامپینگ و تونل باد صبا در ایران را از آن خود کرد. ارشا اقدسی سرانجام در ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ گروه بدلکاران ۱۳ را تأسیس کرد.

ارشا اقدسی یکی از برترین بدلکاران جهان بود که جوایز زیادی را کسب کرد. وی در فیلم‌های بسیاری به‌عنوان بدلکار حضورداشته و با کارگردانان و فیلم‌سازان مشهور دنیا و همچنین کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی همکاری داشته است.

مادر ارشا اقدسی اعلام کرد که پسرش وصیت کرده است اگر دچار مرگ مغزی شد، اعضای بدنش را اهدا کنند.

در حال بروزرسانی...


کد مطلب: 772736

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/772736/پیکر-مرحوم-ارشا-اقدسی-تشییع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com