پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
رئیس اندیشکده مطالعات شهر و انسان؛

زاکانی می‌تواند تهران را با فسادستیزی و برنامه فرهنگ محور خود متحول کند

پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 772684
سابقه فسادستیزی و پاکدستی آقای زاکانی برای همگان روشن است و با توجه به فسادزا بودن ساختار شهرداری‌ها و گسترش فساد در این حوزه، فسادستیز بودن شهردار جدید می‌تواند راهگشا باشد‌.
زاکانی می‌تواند تهران را با فسادستیزی و برنامه فرهنگ محور خود متحول کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سعیدطلوعیان فعال سابق دانشجویی با اشاره به انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار آینده تهران عنوان کرد: شورای شهر جلسات زیادی را برای تعیین مصادیق کاندیداتوری جهت انتخاب شهردار برگزار کرد. به جهت ارتباطاتی که با برخی از اعضای شورای شهر دارم شاهد بودم که اعضای شورای شهر جملگی انرژی و زمان زیادی را برای موضوع انتخاب شهردار اختصاص دادند و برخی روزها از صبح تا شب این جلسات ادامه می یافت. به نظرم اخذ برنامه از کاندیداهای شورای شهر اتفاق مبارکی بود که شورای ششم رقم زد.

رئیس اندیشکده مطالعات شهر و انسان با اشاره به کسب اکثریت آرا توسط زاکانی تاکید کرد: وجود تفاوت سلیقه و رقابت سلیقه های متفاوت برای انتخاب شهردار یک امر طبیعی است که برخی رسانه ها متاسفانه با شیطنت می‌خواستند فضای رقابت سالم میان کاندیدای مدنظر شورای ششم را متشنج کنند. جریان رسانه ای اصلاح طلب که در طول ۴ سال گذشته در مورد کارنامه  بسیار ضعیف شورای پنجم و شهرداری سکوت کرده بود، قبل از آغاز کار شورای ششم ژشت مطالبه گری و انتقاد گرفته است.

وی افزود: به نظر بنده منطقی است که فضای رقابت قبل از انتخاب شهردار تمام شود و همه جریان انقلاب از شهردار منتخب شورای ششم حمایت کنیم. همه باید تلاش کنیم جریان انقلاب همچون گذشته کارنامه درخشانی در مدیریت شهری رقم بزند.

طلوعیان با عنوان این مطلب که کارنامه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره به پای همه جریان انقلاب نوشته می شود، گفت: ضروری است که همه فعالان حوزه مدیریت شهری برای بهبود کیفیت حکمرانی شهری تلاش کنیم. قطعا دکتر زاکانی نیز از همه طرفیت ها، پتانسیل ها، تجارب و نیروهای توانمند مدیریت شهری و شهرداری بهره خواند برد. 

رئیس اندیشکده مطالعات شهر و انسان با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهردار منتخب برای تهران ادامه داد: سابقه فسادستیزی و پاکدستی دکتر زاکانی برای همگان روشن است و همگان بر این موضوع معترف اند. بنابراین با توجه به فسادزا بودن ساختار شهرداری‌ها و گسترش فساد در این حوزه، فسادستیز بودن زاکانی می‌تواند راهگشا باشد‌.

طلوعیان با اشاره به اولویت مسادل فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران عنوان کرد: رویکرد آقای زاکانی در نظرات چند روز اخیر نشان می دهد که ایشان نقطه ثقل مشکلات شهر را مسایل فرهنگی می داند و این مسئله می تواند امید به درک واقعی مشکلات تهران را زنده کند. برنامه فرهنگ محور دکتر زاکانی می‌تواند مدیریت شهری را متحول کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *