کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌های طبیعی کاهش قندخون را بشناسید

21 مرداد 1400 ساعت 9:45

سطح بالای قند خون زمانی رخ می دهد که بدن به اندازه کافی انسولین، هورمون مسئول تنظیم قند خون، تولید نمی کند یا به طور موثر از آن استفاده نمی کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، در حالی که افزایش قندخون علامت کلیدی دیابت است، در افراد فاقد دیابت نیز رایج است اما کنترل و مدیریت میزان آن کمک می‌کند تا سالم بمانید.

ورزش منظم
ورزش منظم نه تنها به کنترل وزن کمک می‌کند بلکه حساسیت به انسولین را نیز افزایش می‌دهد. همچنین به ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا از گلوکز برای انرژی و انقباض ماهیچه‌ها استفاده کند که سطح کلی قندخون را کاهش می‌دهد.

پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، و شنا همه از راه‌های ساده برای ورزش منظم هستند.

کنترل مصرف وعده‌های کربوهیدرات
بدن کربوهیدرات‌ها را به قندهایی مانند گلوکز تجزیه می‌کند، سپس انسولین به بدن کمک می‌کند تا از این انرژی برای بکارگیری و ذخیره استفاده کند.

خوردن بیش از حد کربوهیدرات می‌تواند مانع این روند شده و باعث افزایش سطح قند خون شود. کنترل وعده غذایی بهترین راه برای کنترل مصرف کربوهیدرات و در نتیجه کاهش سطح قند خون است.

تغذیه درست و مناسب
مواد غذایی دارای شاخص گلوکز پایین می‌توانند به کاهش سطح قند خون کمک کنند و مصرف این مواد در کنار مصرف کربوهیدرات کنترل شده ضروری است.

مواد خوراکی با شاخص گلوکز پایین تا متوسط عبارتند از بلغور، جو، ماست، جو دوسر، لوبیا، عدس، حبوبات، ماکارونی گندم و سبزیجات غیر نشاسته‌ای.

سرکه سیب
سرکه سیب یک ماده معجزه آسا است که دارای خواص مفیدی برای سلامتی است. کمک به کنترل سطح قند خون یکی از این موارد است، زیرا این سرکه به کاهش سطح قند خون ناشتا کمک کرده و در نتیجه حساسیت به انسولین بهبود می‌یابد.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کرده و قبل از صرف غذا بنوشید تا بهترین تاثیر را داشته باشید.


کد مطلب: 772645

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/772645/راه-های-طبیعی-کاهش-قندخون-بشناسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com