کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازیکنان مطرح فوتبال چقدر حقوق می‌گیرند؟

20 مرداد 1400 ساعت 12:30

لیونل مسی با دستمزد هفته‌ای ۶۵۰ هزار پوند به پاری سن ژرمن پیوست، مبلغ بالای این قرارداد او را به یکی از نجومی بگیران جهان فوتبال تبدیل کرده است.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه خراسان نوشت: این روز‌ها مردم بارسلونای اسپانیا در حیرت رفتن مسی از لالیگا هستند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فوتبال، مسی اگر برترین بازیکن تاریخ فوتبال نباشد، یکی از بهترین‌هاست. هرچند مسی و بارسا علاقه داشتند بازهم همکاری کنند و ۱۷ سال حضور مسی همچنان در این تیم ادامه داشته باشد، اما قوانین لالیگا که شامل سقف پرداخت باشگاه به بازیکنان می‌شود، مانع از ادامه همکاری و بالاخره مسی از این تیم جدا شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که پس از بیانیه رسمی بارسلونا مبنی بر تمدید نشدن قرارداد لیونل مسی، با پدر این بازیکن به طور مستقیم وارد مذاکره شده بود، سرانجام بر سر انتقال برنده ۶ توپ طلا به جمع پاریسی‌ها به توافق رسیده است.

فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا که ارتباطات خیلی خوبی با ستاره‌های فوتبال دارد، مدعی شده طرفین برای عقد قراردادی دو ساله به توافق کامل رسیده‌اند و در قراردادی که به زودی منعقد خواهد شد، بند تمدید برای سال سوم هم وجود دارد. همچنین بر اساس این گزارش، دستمزد فوق‌ستاره پیشین بارسلونا در PSG چیزی حدود ۳۵ میلیون یورو در هر فصل به علاوه پاداش‌های در نظر گرفته شده؛ خواهد بود. در ادامه ضمن بررسی میزان درآمد و حقوق مسی در پاری سن ژرمن به دستمزد برخی از فوتبالیست‌های مطرح جهان پرداخته ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

حقوق ماهانه ۱۰۰ میلیاردی مسی
بالاخره مسی از بارسا جدا شد و به پاری سن ژرمن فرانسه پیوست. تیمی که ستاره‌های بزرگ دیگری هم دارد و حقوق نجومی زیادی پرداخت می‌کند. با این حال بر اساس آن چه از قرارداد مسی با این باشگاه منتشر شده مسی سالانه ۳۴ میلیون پوند حقوق می‌گیرد بر این اساس حقوق ماهانه این بازیکن حدود ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار پوند خواهد بود که می‌شود هفته‌ای ۶۵۰ هزار پوند. با این حساب مسی روزانه ۹۲ هزار و ۸۵۷ پوند درآمد دارد که می‌شود ساعتی ۳ هزار و ۸۶۹ پوند، دقیقه‌ای ۶۴.۵ پوند، ثانیه‌ای ۱.۰۷ پوند. اگر میزان درآمد مسی را به تومان محاسبه و قیمت روز پوند را حدود ۳۶ هزار تومان محاسبه کنیم، لیونل مسی در هر ثانیه ۳۸ هزارو ۵۲۰ تومان، در هر دقیقه ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان، در هر ساعت بیش از ۱۳۸ میلیون و روزانه حدود ۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند که در ماه می‌شود ۱۰۰ میلیارد تومان!

دیگر نجومی بگیران پاری سن ژرمن
بعد از مسی، حقوق نیمار برزیلی که در این باشگاه حضور دارد بیشتر از بقیه است. او که ۲۹ ساله است در هفته ۴۹۰ هزار پوند از این باشگاه می‌گیرد که این یعنی ماهانه ۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد دارد.

جایگاه سوم متعلق به کیلیان ام باپه است که ۲۲ ساله است و با تیم پاریسی تا سال ۲۰۲۲ قرارداد دارد و هفته‌ای ۳۱۰ هزار پوند حقوق می‌گیرد و برای این که بدانید این بازیکن در ماه چقدر حقوق می‌گیرد باید بگوییم که او هم ماهانه حدود ۴۸ میلیارد تومان حقوق می‌گیرد.

دستمزد ۹۵ میلیاردی رونالدو
کریستیانو از نظر ورزشی و تبلیغاتی برای یوونتوس از زمان حضورش خیلی مفید بوده. در حقیقت ظرف ۲۴ ساعت پس از انتقال رونالدو به یوونتوس، تورینی‌ها ۵۲۰ هزار تی شرت او را فروختند و توانستند در همان ابتدا از حضور او بیش از ۶۰ میلیون یورو درآمدزایی کنند. گاتزتا دلوا اسپورت در گزارشی بیان کرده است که رونالدو در یووه سالی ۳۱ میلیون پوند درآمد دارد. در حقیقت کریستیانو به تنهایی بیش از کل هزینه سالانه چهار باشگاه لیگ ایتالیا یعنی اودینزه، هلاس ورونا، اسپتزیا و کروتونه را دریافت می‌کند. البته رونالدو درآمدی بیش از این درآمد از طریق فعالیت اش در اینستاگرام و تبلیغ به دست می‌آورد. با این حال اگر دوست دارید بدانید رونالدو در ماه چقدر حقوق می‌گیرد باید بگوییم او ماهانه از باشگاه یوونتوس فقط حدود ۹۵ میلیارد تومان حقوق می‌گیرد.

نجومی بگیران رئال مادرید
قوانین سخت گیرانه لالیگا درباره سقف پرداخت باشگاه به بازیکنان درباره باشگاه رئال مادرید هم اجرایی شده به همین دلیل پنج ماه پیش روزنامه سان پرداخت‌های این باشگاه به بازیکنانش را منتشر کرد.

بالاترین دستمزد بین بازیکنان رئال به گرت بیل تعلق دارد. او در هفته ۶۰۰ هزار پوند دستمزد می‌گیرد که مبلغی بسیار بالا ست. بیل که حالا در تاتنهام بازی می‌کند هنوز با رئال مادرید قرارداد دارد و به طور قرضی به تاتنهام پیوسته و شرط تاتنهامی‌ها هم پرداخت تنها ۵۰ درصد از مبلغ قرارداد اوست.

ادن هازارد رتبه دوم بیشترین دستمزد بین رئالی‌ها را دارد. او در هفته ۴۱۶ هزار پوند پول می‌گیرد که البته با توجه به مصدومیت‌های متعددش به آن اندازه برای رئالی‌ها مفید نبود.


کد مطلب: 772551

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/772551/بازیکنان-مطرح-فوتبال-چقدر-حقوق-می-گیرند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com