جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷

توییت‌های سفیر جدید انگلیس درتهران؛ از بازگشت به ایران هیجان زده‌ام

يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب: 772334
سفیر تازه منصوب شده انگلیس در تهران گفت، ایران کشوری با تاریخ و فرهنگ بی نظیر است.
توییت‌های سفیر جدید انگلیس در تهران
به گزارش جهان نيوز، سفیر تازه انگلیس در تهران در توییت‌هایی از تاریخ و فرهنگ بی نظیر ایران سخن گفت.

«سایمون شرکلیف» سفیر تازه انگلیس در تهران یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در توییتی نوشت: «تهران، ما اینجا می‌آییم. من واقعاً از بازگشت به ایران هیجان زده هستم. ایران ،کشوری با تاریخ و فرهنگ بی نظیر است.»

وی با انتشار تصاویر خود در فرودگاه به شماره پرواز سفر به تهران «ایران ایر IR710 از مبدا لندن به تهران» اشاره  و به غذاهای لذیذ ایرانی از جمله چلو کباب کوبیده اشاره کرد.

دولت انگلیس چندی قبل سایمون شرکلیف را به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران به جای «راب مک‌ایر» معرفی کرد. او از ماه اوت (مرداد) ۲۰۲۱ عهده‌دار سفارت لندن در تهران خواهد شد.

این دیپلمات انگلیسی در کارنامه خود، فعالیت به عنوان دبیر دوم سفارت انگلیس در تهران (بخش سیاسی) بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ را دارد.  شرکلیف پیش از تصدی سمت جدیدش، عهده‌دار مدیریت امنیت ملی وزارت خارجه انگلیس بوده و پیش از آن، به عنوان سفیر این کشور در یمن فعالیت کرده است. 

وی همچنین مسئول بخش مبارزه با تروریسم وزارت خارجه انگلیس در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بوده و بعد از آن هم به عنوان معاون نمایندگی ابوجا (نیجریه) فعالیت کرده است.

این دیپلمات که در سال ۱۹۹۸ به وزارت خارجه انگلیس پیوسته، سمت‌های معاونت بخش آسیای جنوبی وزارت خارجه انگلیس، دبیر اول سفارت انگلیس در واشنگتن، رایزن موقت سیاسی در کابل، دبیر اول در واشنگتن (بخش تهدیدهای استراتژیک)، مسئول مطبوعاتی و دبیر مطبوعاتی موقت وزارت خارجه انگلیس، دبیر خصوصی نماینده ویژه انگلیس در عراق، ریاست بخش عراق وزارت خارجه انگلیس، دستیار بخش برنامه‌ریزی منابع وزارت خارجه انگلیس را نیز در کارنامه خود دارد. 

سفیر کنونی انگلیس که قرار است جای خود را به شرکلیف بدهد، از مارس ۲۰۱۸ عهده‌دار سفارت انگلیس در تهران بوده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آیا میدانید عامل اصلی 99 درصد فتنه های جهان انگلیس است؟ مرگ بر انگلیس
Iran, Islamic Republic of
خوش آمد عرض ميكنيم ، البته به شرطى كه در امور داخلى ايران هيج دخالتى نكنند، .
مهدی
Moldova, Republic of
منفی دادم برای بخش اول جمله یعنی خوش آمدگوئی
هرچند بخش دوم درسته
به این روباه های مکار و حیله گر حتی خوش آمدگوئی عادی هم نباید داشت وقتی ضرورتی ندارد
Iran, Islamic Republic of
سابقه اش که خرابه! عراق، افغانستان، یمن، نیجریه... هر جا بوده اونجا جنگ داخلی و خارجی راه افتاده! ضمنا یه مهره اطلاعاتی و جاسوسی فرستادن! اونوقت ظریف کی رو فرستاده انگلیس!
Iran, Islamic Republic of
صدها سال قبل از اکتشافات و غارت نفت کشورها، انگلیس مشغول به غارت معادن آنها بود بویژه در آمریکای جنوبی و طوری به کارگران معدن بدبخت حقوق میدادند که از پس خرید یک پتو هم بر نمیامدند
Iran, Islamic Republic of
جاسوی رفت، جاسوسی میاید.
Iran, Islamic Republic of
خیانت ها و جنایت های انگلیس به همراه اروپا، آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل از سال 1918 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که انگلیس و متحدانش جنایتکار جنگی هستند و مرتکب جنایات جنگی در سراسر منطقه خاورمیانه جهان شده اند.