پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۳۱
در تقدیر از رفتارهای حضور کمتر از یک ماه آیت الله رئیسی؛

رئیس واقعی جمهور از مردم ترس ندارد/ مردم ایران دوباره رئیس‌جمهوردار شدند! +تصاویر

دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 772330
حالا کم کم می‌توان گفت مردم طعم رئیس جمهور داشتن را به نوعی می‌چشند و در کوچه و خیابان با رئیس‌جمهور خود برخورد و مشکلات‌شان را به صورت مستقیم با وی در میان می‌گذارند.
رئیس واقعی جمهور از مردم ترس ندارد/ مردم ایران دوباره رئیس‌جمهوردار شدند! +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: هنوز یک ماهی از حضور «سید ابراهیم رئیسی» در قوه مجریه نگذشته است. رئیس جمهور جدید وارث بسیاری از مشکلاتی است که در دولت روحانی تا چندین برابر تشدید شده است. در همین چند روز شاهد تغییر فضای مدیریتی کشور از سطح کنترل و مدیریت از دور و اتاقی تا به مدیریت در صحنه بوده ایم.

رئیس جمهوری که تا پیش از این به صورت معدود و با کلی بادیگارد و یا در خودرو و به سختی به بازدید مراکز مختلف می رفت حالا به صورت متعدد دیده می شود که با حضور آیت الله رئیسی به صورت متعدد در مراکز مختلف و خصوصا مکان‌هایی که مشکلات مردم در آنجا بیشتر نمود دارد حضور می یابد.

حالا کم کم می توان گفت که مردم طعم رئیس جمهور داشتن را به نوعی می چشند و در کوچه و خیابان با رئیس جمهور خود برخورد و مشکلاتشان را به صورت مستقیم با وی در میان می گذارند.

حضور رئیسی در داروخانه شبانه روزی 29 فروردین و دیدن و شنیدن گلایه و انتقاد مردم نسبت به خدمات دهی و کمبود داروها خود نشان از این موضوع دارد که رئیس جمهور به دنبال مواجهه با شرایط سخت از نوع برخورد نزدیک است. حضور وی در استان خوزستان که این روزها مشکلات آن بیشتر نمود دارد نیز نشان دهنده همین رویه رئیسی است.

رئیسی در اوج عصبانیت برخی از مردم به میان آنها می رود و گلایه و درد و دل‌های آنان را گوش می دهد و اطلاعات بدست آمده از حضور میدانی رئیس جمهور در این مراکز نشان می دهد که اوضاع تا حدودی بعد از این بازدیدها بهبود یافته است. هر چند که دولت تازه تشکیل شده است و هنوز وزراء و اعضای کابینه دو سه روزی بیشتر نیست که به وزراتخانه‌هایشان برای در دست گرفتن امور کشور رفته اند. بنابراین جای امیدواری بیشتری برای رسیدگی به مشکلات مردم وجود دارد.

همه این موارد در زمانه‌ای رخ می دهد که بیماری کرونا در کشور به شدت اوج گرفته است و رئیس جمهور نیز برای بررسی اوضاع کشور از حضور در مراکز خطرناک مانند بخش کرونایی ها حذر نکرده است. البته شرایط کشور و نوع مدیریتی که دولت قبل اعمال کرده است نشان می دهد تا به دست ‌آوری اعتماد دوباره برخی از مردم راه بسیاری مانده است و بایستی در عمل مردم برخی از موارد را ببیند تا بیشتر به کشور و مسئولان جدیدشان امیدوار شوند.

درواقع این روزها مردم با در صحنه بودن رئیس جمهور می توانند یک موضوع حیاتی در خدمت رسانی مسئولان کشور را حس کنند و آن این است که مسئولان برای حل مشکلات آنان دغدغه مند هستند و از نوع برخورد نزدیک با مشکلات وارد گود شده اند.

حتی رئیس جمهور پس از تشکیل کابینه درنگ نکرد و در تعطیلات آخر هفته یک جلسه هئیت دولت برگزار کرد و خود در روز جمعه به میان مردم استان خوزستان رفت.

البته هستند برخی از کسانی که این خدمت رسانی میدانی را با مواردی همچون شوآف و مدیریت نمایشی اشتباه می گیرند. از این روست که یکی از روزنامه های طرفدار اصلاحات که تا چند سال پیش نسبت به رئیس دولت گذشته سکوت اختیار کرده بود حالا در یک نقدی کاملا زودهنگام نسبت به فعالیت رئیس جمهور و وزراء انتقاد می کند و آنرا نمایشی می خواند.

این درحالی است که هنوز برآیند این عملکرد در کشور ارزیابی نشده است و کاملا برای نقد دولتی که چند روزی است به طور جدی روی کار آمده، زود است. هر چند این روزنامه ها بیشتر از اینکه صلاح مردم را بخواهند برای منفعت جناحی و سیاسی خود تلاش می کنند. از این روست که بدون مبنا دست به تخریب دولتی می زنند که بدون ترس به دل مشکلات زده است.


بازدید سرزده از یکی از مراکز تزریق واکسن کرونا


بازدید دکتر رییسی از داروخانه شبانه روزی ۲۹ فروردین


حضور رئیس جمهور در مجتمع عروجیان بهشت زهرا(س)


بازدید رییس جمهور از بخش بیماران کرونایی بیمارستان رازی اهواز


حضور سرزده رئیس جمهور در محله منبع آب اهواز

بازدید رئیس جمهور از منطقه دشت آزادگان و هورالعظیم

در همین رابطه روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با قلب مفاهیم و تغییر فضای مدیریت کشور به زعم خود به دولت جدید و رئیس دولت توصیه‌ها و هشدارهایی داده است. این روزنامه به قلم مدیرمسئول خود نوشت: «اقدامات تشریفاتی و نمایشی از قبیل حضور یافتن در حرم امام خمینی، عکس گرفتن با کارکنان غسالخانه بهشت ‌زهرا، نیمه‌شب به وزارتخانه رفتن وزرا و روز پنجشنبه جلسه دولت را تشکیل دادن، فقط در صورتی جواب می‌دهند که در سفره مردم اثر بگذارند، قیمت‌ها را کاهش بدهند و مرگ و میرهای کرونائی را به طرف صفر شدن ببرند.»

به نظر می رسد این نوع قلم فرسایی در مقابل رسیدگی به مشکلات مردم بیشتر حاکی از یک نوع عصبانیت از در صحنه بودن مسئولان دولتی و نگاه کاملا جناحی و سیاسی و رقیب پنداری مسئولان دولتی است. وگرنه دست اندرکاران این روزنامه که سکوت چندین ساله خود را در برابر دولت قبل شکستند و از خواب زمستانی بلند شدند در حالی مولفه‌های مدیریتی دولت انقلابی را با تعابیر دیگری همچون مدیریت نمایشی تخریب می کند که خود به خوبی می دانند که مشکلاتی که طی چندین سال در کشور تلنبار شد خصوصا در حوزه بیماری کرونا نمی توان یک شبه حل و فصل کرد و مثلا در حوزه تامین دارو که کشور با مشکلاتی مواجه است نمی توان با یک دستور مرتفع شود.

به هر جهت هم دولت در عرصه خدمت رسانی به طور میدانی وارد کارزار شده است و هم تخریب کنندگان برای ناامید کردن بیشتر مردم تلاش می کنند. با این اوصاف وظیفه و رسالت دولت دوچندان مشکل شده است. از یک سو مسببان وضعیت موجود بیشتر سعی دارند مردم را ناامید کنند و از سوی دیگر دولت با مشکلاتی که همین افراد بوجود ‌آورده باید مقابله کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
رحمت بی منتهای الهی بر خدمتگزاران ملت شریف ایران
Iran, Islamic Republic of
خدا به آقای دکتر احمدی نژاد؛ خیر دهد که سنت حسنه ای را پایه گذاری کرد و آقای رییسی نیز از آن پیروی می کند ، انشاالله موفق باشند.
جواد
سنت حسنه از شهید رجایی به یادگار مانده است
SALMAN
Denmark
دیروز طی حکمی محمد اسلامی استاندار و وزیر دولت روحانی به سمت رییس سازمان انرژی اتمی انتخاب شد. عملکرد ضعیف این فرد در کابینه روحانی موجی از ناامیدی و تعجب را در نیروهای انقلابی سازمان انرژی اتمی ایجاد کرده است و در مقابل شادمانی تیم دولت تدبیر را در سازمان به همراه داشته است!!!
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
انتصاب آقای اسلامی که مهندسی عمران دارند ، بعنوان رئیس سازمان انرژی اتمی دور از انتظار بود .
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ایشان همرزم شهید فخری زاده در انرژی هسته ای بودند.
Iran, Islamic Republic of
....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
این تغییر فضای مدیریتی کشور چی تاثیر مثبتی در زندگی مردم خواهد داشت؟!!
گیلانی
Iran, Islamic Republic of
اگر عجله نکنی تاثیرات مثبت آن را مشاهده خواهی کرد.
Iran, Islamic Republic of
یکی از تاثیرات مثبتش اینکه مردم میتونن رو در رو حرفشونو با رئیس جمهورشون بزنن .
Canada
حمزه نژاد جای خان بابازاده اومده، گرچه بهتر نوشته ولی اینم باید بهش حواست بهش باشه جهانتیغی، خان بابازاده رو حتما اخراجش کن ، برای بالا بودن پرچم سایت و‌حفظ خوانندگان
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اول کار یک رئیس جمهور را با پایان یکی دیگر مقایسه نکنید .
Iran, Islamic Republic of
اصلا"قابل مقایسه نیست...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
.....
United Arab Emirates
.....
Iran, Islamic Republic of
شماره همراه یا سامانه ی پیامکی در اختیار مردم بگذارند تا مستقیم رئیس جمهور خودشان بخونند .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خوبه اگر اين كار بشه ولي رئيس جمهور ديگه به كارهاي دگرش نمي رسه.
Iran, Islamic Republic of
در دولت جدید بعضی اقلام ضروری مصرفی بمانند نان شیر و...و ماشین را خودسرانه گران کردندکه امید مردم را ناامید و دولت را ناکارآمد جلوه دهند دولت باید زودتر جلوی گرانی ها را بگیرد
Iran, Islamic Republic of
مهار تورم لجام گسیخته که دولت قبل ایجاد کرده حداقل یکسال زمان لازم دارد.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش چندتا آقای رئیسی داشتیم
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر آقای رئیسی رئیس جمهور عزیز قلبها
Iran, Islamic Republic of
تازه داریم طعم رئیس جمهور داشتن را در جانمان می چشیم
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
م. ناظر
Romania
....
لطفا کمی هم به فکر عمل باشید