کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمبود داروهای کرونا در داروخانه‌ها

17 مرداد 1400 ساعت 11:53

دبیر انجمن داروسازان ایران از کمبود داروهای کرونا در داروخانه‌ها انتقاد کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: در روزهای اخیر شاهد کمبود سرم و داروهایی از قبیل رمدیسیویر و تمزیوا در داروخانه ها و مراکز درمانی کشور هستیم که واقعا جای تاسف دارد و متاسفانه نشان می دهد که مسؤولین مربوطه، برنامه ریزی و آینده نگری لازم را برای مواجهه با پیک پنجم کرونا و گونه دلتا نداشته اند.

وی افزود: به هرحال سیاستی که در پیش گرفته شده برای مدیریت اوضاع، این است که این اقلام از طریق داروخانه های دولتی توزیع شود که سبب تراکم بیماران و افراد سالم در این داروخانه ها شده که به کلی با اهداف و اصول اصلی پیشگیری و درمان کرونا، مغایرت دارد.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: باوجود سامانه تی تک و سایر ابزارهای مدیریتی، بهتر است مسؤولین از پتانسیل داروخانه های بخش خصوصی بهره برداری کنند و شرایط را برای این‌که‌ ازدحام مردم کمتر شود، فراهم کنند.

دبیر انجمن داروسازان ایران وی گذران دوران قرنطینه هستند و نیز بیمارانی که در کلینیک های بیرون از بیمارستان ها در حال شیمی درمانی هستند، بدون سرم با مشکل روبرو می شوند و بهتر است در این خصوص، سرم در داروخانه های بخش خصوصی نیز توزیع شود.

سعیدلو عنوان کرد: به طور کلی سیاست متمرکز کردن دارو در داروخانه های بخش دولتی، سیاستی نادرستی است چرا که موجب ازدحام مردم و تشدید همه گیری می شود. 

وی خاطرنشان کرد: ما دارای ۱۳ هزار داروخانه هستیم و الان که مردم مراجعه می کنند و داروخانه ها نمی توانند داروهای آنها را تامین کنند، اتفاق تلخ و گزنده ای است که دلیل آن، عدم توزیع دارو در داروخانه‌ها است و باید مسؤولین در این رابطه هرچه سریعتر تجدید نظر کنند امیدوارم با تدبیر مدیران، اوضاع پیک پنجم کرونا هرچه سریعتر سامان یابد و مسئولین فرصتی پیداکنند که با آینده نگری و پیش بینی‌معطوف به واقعیت،  شرایط بهتری را برای مردم و بیماران فراهم کنند.


کد مطلب: 772282

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/772282/کمبود-داروهای-کرونا-داروخانه-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com