پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

سردار شکارچی: آمریکا دنبال تعامل با ایران نیست

شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 772193
تا زمانی که سایه رژیم صهیونیستی بر آمریکا وجود دارد، شیوه آنها در مواجهه با ایران تغییری نمی‌کند.
سردار شکارچی: آمریکا دنبال تعامل با ایران نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه) در آئین تقدیر از اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگار هم می‌تواند کشور را به سمت و سوی یک جریان هدایت کند و هم می‌تواند هجوم جریانی به سمت کشور را سد کند؛ در همین رابطه باید گفت که خبرنگاری در مقوله فرهنگ‌سازی برای مردم نقش اساسی و کلیدی دارد.

شکارچی افزود: در جنگ روایت‌ها، خبرنگاری که با فکر کار می‌کند می‌تواند بر دسیسه‌های دشمنان غلبه کند. به عنوان نمونه در ترور شهید فخری‌زاده خبرنگاران خوب عمل کردند اما برخی مسئولان خوب عمل نکردند.

وی تصریح کرد: کشورهای دیگر بر اساس منافع احزاب و اسپانسرهای خود عمل می‌کنند ولی در اینجا باید خبرهای ما باعث اقتدار مجموعه نظام شود چون یکی از مهم‌ترین عناصر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، خبرنگاران هستند. خبرنگاران می‌توانند پیام انقلاب را به سایر نقاط جهان ارسال کرده و در همین رابطه می‌توانند از تحریف وقایع نیز جلوگیری کنند.

سردار شکارچی عنوان کرد: خبرنگاران عنصر اعتماد بخش در جامعه ما هستند اما دشمن می‌توند رسانه‌ای را متهم کند و هیبت آن رسانه را در جامعه بشکند.
وی در ادامه عنوان کرد: مطالبه گری و تشریح خدمت رسانی در نیروهای مسلح می‌تواند اقتدار بخش و اقتدارزا باشد، البته گاهی هم اگر به درستی کار انجام نشود می‌تواند اقتدار زدا باشد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: هر خبری می‌تواند بسترساز مقابله با دشمنان باشد البته عکس این موضوع نیز وجود دارد؛ موضوعی‌که بعضاً در برخی مواقع رعایت نمی‌شود.

سردار شکارچی ادامه داد: بر خلاف آمریکا، انگلیس و اسراییل که راهبردشان ایجاد ناامنی است، بخصوص رسانه‌های سعودی که به جمع آنها اضافه می‌شوند تا ایران هراسی را تشدید کنند، راهبرد ایران تقویت امنیت در خلیج فارس است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم با دشمنان تقابل داشته باشیم‌، اجازه نمی‌دهیم صحنه نبرد پیرامون خودمان باشد، گفت: دشمنان همزمان با مراسم تحلیف جنگ رسانه‌ای علیه ایران را آغاز کردند و امروز هم به دنبال سندسازی برای اقدامات خود هستند. بر همین اساس است که امروز آمریکایی‌ها عنوان می‌کنند قطعاتی از پهپادهای ایران را از آب خارج کردند؛ این برای آنها سند می‌شود ولی این سند در کدام آزمایشگاه تشخیص داده شده که متعلق به ایران است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: روش آمریکایی‌ها همین شیوه است که داستان سرایی می‌کنند تا بواسطه آن ایران را متهم سازند و این اقدام آنها هم ناشی از یکپارچگی و یک‌دستی در مجموعه نظام است؛ لذا بر همین اساس راهکاری که برای فشار به ایران انتخاب کردند چنین شیوه‌ای است.

سردار شکارچی ادامه داد: ما از دشمنان هیچ انتظاری جز دشمنی نداریم؛ آمریکا دنبال تعامل نبوده و نیست. آنها همواره دنبال براندازی در ایران بودند و تا زمانی هم که سایه رژیم صهیونیستی بر این کشور وجود دارد، شیوه آنها در مواجهه با ایران تغییری نمی‌کند.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد با دشمنان مقابله کنیم به صورت آشکار آن را اعلام خواهیم کرد؛ مانند اقدامی که در عین‌الاسد انجام دادیم. بنابراین داستان سرایی اخیر دشمنان برای عملیات روانی است و این هم ناشی از وحشت آنها از یکپارچگی نظام‌اسلامی ایران است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: البته تهیه سند جعلی کار زیاد سختی نیست چون صهیونیست‌ها دست بالایی برای تهیه اسناد جعلی دارند حتی ایجاد یک انفجار بر روی یک کشتی هم کار سختی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
فقط پیمان عدم تخاصم امضا کنید...آمریکا به راه خود و ایران به راه خود... کاری به کار همدیگر نداشته باشند.