جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نصب ۱۶۰۰ دوربین در کربلا در آستانه ماه محرم

جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 772054
منابع عراقی از عملیات پیشدستانه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و نیز نصب ۱۶۰۰ دوربین در ورودی‌ها و مناطق مختلف استان کربلا در راستای طرح امنیتی ویژه مراسم عاشورا خبر دادند.
نصب ۱۶۰۰ دوربین در کربلا در آستانه ماه محرم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، فرماندهی پلیس کربلا از نصب 1600 دوربین در ورودی‌های این استان و نیز بخش‌ها و نواحی آن در راستای طرح امنیتی ویژه ماه محرم الحرام، خبر داد.

«احمد زوینی» رئیس پلیس کربلا گفت: تعداد دوربین های نصب شده در ورودی‌ها، بخش‌ها و مناطق مختلف استان کربلا به 1600 دوربین رسیده است.

وی افزود: این پروژه شامل دو بخش است که مرحله اول به اتمام رسیده و مرحله دوم در شرف پایان است.

زوینی گفت: دوربین های نصب شده در محورهای بغداد، نجف و بابل عملیاتی شده است.
از سوی دیگر رئیس پلیس کربلا درباره شرایط این استان برای استقبال از ماه محرم الحرام هم بیان کرد: بیش از 650 موکب حسینی با هماهنگی هیئت موکب های حسینی وابسته به عتبات مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) ثبت شده است.

وی افزود: همه دستورالعمل‌ها به ویژه مربوط به کرونا مورد توجه قرار گرفته و تدارکات لازم به عمل آمده است. تیم های پزشکی در ورودی‌ها با هدف معاینه و خدمت به زائران گرامی مستقر خواهند شد.

عملیات امنیتی پیشدستانه ویژه ماه محرم در کربلا
از سوی دیگر فرماندهی عملیات کربلا با صدور یک بیانیه از عملیات پیشدستانه در استان کربلا قبل از آغاز ماه محرم خبر داد.

در این بیانیه آمده است: این عملیات طبق دستور «عثمان الغانمی» وزیر کشور و پس از نشست امنیتی برای اعلام طرح امنیتی ویژه مراسم عاشوراء ماه محرم الحرام به ریاست «نصیف الخطابی» استاندار کربلا، انجام شد.

فرماندهی عملیات کربلا بیان کرد: «احمد علی زوینی» رئیس پلیس کربلا و سرلشکر «علی الهاشمی» فرمانده عملیات کربلا بر این عملیات پیشدستانه نظارت داشتند.

این عملیات با مشارکت نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، مبارزه با تروریسم، امنیت ملی، ارتش و پلیس و دیگر نیروها با هدف آمادگی برای اجرای طرح امنیتی انجام شد.

در این بیانیه آمده است: این عملیات شامل جستجو برای کشف مخفیگاه‌های تروریست‌ها، مظنونان تروریستی، جستجو درمناطق صحرایی پیرامون کربلا، تسلط بر مسیرهای راهبردی و دیگر اقدامات امنیتی بود.
برچسب ها: عراق کربلا محرم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *